51
Fotogalerie

Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Kapitoly článku:


Když hledáte SUV, pravděpodobně chcete vyvýšenou polohu za volantem a aspoň malé schopnosti v terénu. To vám ix35 samozřejmě dá. Z auta je docela dobře vidět, i když přes krkolomný profil zadních oken je ztížený výhled šikmo vzad. Naštěstí jsou zrcátka dostatečně velká a vidíte v nich všechno podstatné. Přesto bych doporučil hledat auto s parkovacími senzory, aspoň pokud často parkujete ve městě podélně.

hyundaiix35 (3).jpghyundaiix35 (31).JPGhyundaiix35 (10).jpg
Hyundai ix35 je typický zástupce moderních městských SUV. Můžete ho mít i s pohonem předních kol. Ovšem čtyřkolka, ideálně s dieselem, si lépe hledá nového majitele

Od ix35 ale nečekejte, že bude fungovat jako prémiové auto za polovinu peněz. Uvnitř je docela dost hluku od podvozku a jízdní projev, kterému se budu věnovat v další kapitole, se dá označit za sotva průměrný. Je to zkrátka obyčejné auto, které nedělá nic vyloženě špatně, ale ani na výbornou.

Na pohled laciný, ale kvalitní

Interiér je i po pěti letech a stovce tisíc kilometrů v dobrém stavu. Sedačky nejsou prosezené nebo ošoupané a nevšiml jsem si, že by jiné ix35 vypadaly hůř. I mnohem používanější auta s nájezdem přes 150 000 km, o které se předchozí majitel aspoň trochu staral, vypadají pořád docela dobře.

Přesto pozor na auta, která si zákazník koupil jako spotřební věc a nevěnoval jim vůbec žádnou péči. I dobře vybavené kusy za sebou mohou mít skutečně těžký život. To ale poznáte na první (a opatrný druhý) pohled, takže dobře vybírejte.

Záleží samozřejmě na údržbě a péči majitele. Lze očekávat, že benzínové motorizace za sebou budou mít menší nájezd s hranicí do 20 000 km za rok, diesely mohou natočit klidně dvakrát tolik. Výhodou tohoto modelu ale je, že je malá šance, že narazíte na auto s falešnou minulostí a kilometry. Co je u vozů koncernu VW spíše pravidlem, tady je to výjimka.

Malým zklamáním je dynamický projev auta. Atmosférické benzínové motory jsou mdlé a bez života, převodovky nemastné neslané a celé to působí, jako by to bylo vyrobené z povinnosti a ne s chutí. Snad jen atmosférická šestnáctistovka GDI kombinovaná s pohonem pouze předních kol umí autem rozumně pohnout. Dvoulitr s pohonem 4x4 se musí trochu přemlouvat a občas působí, jako byste měli zataženou ruční brzdu.

Diesel je sázka na jistotu

Nejrozumnější asi bude hledat diesel. Ideální je samozřejmě jednotka 2.0 CRDI už pro svou dynamiku, provozní spolehlivost a trvalou hodnotu. Když budete chtít ix35 za pár let prodat, servisovaný turbodiesel v dobrém stavu si najde nového majitele rychleji než atmosférický benzín s reálnou spotřebou devět litrů nebo i víc.

hyundaiix35 (39).JPGhyundaiix35 (42).JPGhyundaiix35 (51).JPG
Po stránce praktičnosti není SUV ix35 žádnou revolucí. Nenabízí výrazně horší nebo výrazně lepší praktičnost než jiná kompaktní SUV

Ale pozor, i takový diesel s čtyřkolkou si řekne o sedm litrů nafty, s automatem pak budete jezdit za osm. Motor 1.7 CRDI s pohonem předních kol se umí spokojit se šesti litry na sto kilometrů, ale jakmile mu budete stát na krku na dálnici, také si vezme svých sedm a půl. Za sebe i tak ale můžu doporučit dvoulitrový diesel s automatem. K charakteru ix35 se takový pohon hodí asi nejvíc.

Pokud vám jde o praktičnost, v autě je místa dost a kufr samozřejmě stačí. Limitujícím faktorem snad může být absence variabilních zadních sedaček. Nejdou ani sklopit do roviny, i když schod mezi podlahou kufru a sedačkami není. Nicméně možnost posouvat zadní sedačky a nezávisle je polohovat může někomu chybět. Ten se bude muset poohlédnout jinde.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud