Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Nošovické SUV bylo nahrazeno novou generací pojmenovanou Tucson. Model ix35 tak nyní čeká bazarová kariéra.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Hyundai ix35: Úvod
  2. Ojetý Hyundai ix35: Co od něj čekat
  3. Ojetý Hyundai ix35: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Hyundai ix35: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Hyundai ix35: Verdikt
  6. Ojetý Hyundai ix35: Fotogalerie

Kategorie pseudoterénních aut udělala za posledních několik let obrovský posun kupředu. Už to nejsou nepohodlné uskákané žebřiňáky, ale normální auta s bohatou výbavou, slušným komfortem a kvalitou. A i když si na kamenitém říčním dně vylámou zuby, aspoň základními schopnostmi mimo zpevněné cesty stále disponují. A nic víc prakticky nikdo nepotřebuje.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Hyundai | Nissan

Srovnání Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 vs. Nissan Qashqai DIG-T 160

Lidé drsné off-roady nechtějí, ale civilní vozy kategorie SUV jsou v kurzu. Proto se množí i nabídka relativně mladých a málo jetých SUV v bazarech. Jedním z velmi oblíbených a žádaných zástupců této obchodní třídy je Hyundai ix35, tak se na něj pojďme podívat.

Co je klíčové?

  • Zkontrolovat spodek vozu, zda není poškozen od jízdy v terénu
  • Vyzkoušet všechny funkce od klimatizace po přípojku na USB
  • Otestovat spínání mezinápravové spojky u pohonu 4x4
  • Vybírat mezi vozy s transparentní servisní historií a původem
  • Trvat na opravdu důkladné testovací jízdě

SUV Hyundai ix35 se na trhu objevilo prvně v březnu 2010 s benzínovým dvoulitrem a naftovou jednotkou 2.0 CRDI ve dvou výkonových provedeních. Později dorazil ještě slabší diesel 1.7 CRDI a benzínová jednotka 1.6 GDI s přímým vstřikováním paliva. Poslední modernizace se týkala benzínového dvoulitru, který také přešel na přímé vstřikování.

Jak je u těchto „městských“ SUV zvykem, Hyundai ix35 se prodával také v provedení s pohonem předních kol. Předokolku jste dostali k benzínovým motorům nebo k základnímu dieselu, dvoulitry pak byly na přání nebo v základu s pohonem 4x4 v závislosti na verzi. Jako příklad ojetiny nám poslouží červená ix35 s motorem 2.0 D-CVVT, pohonem 4x4 a pětistupňovým manuálem, zapůjčená v Auto ESA. Auto je z roku 2010, najeto mělo lehce přes 95 000 km a prodejce si ho cenil na 310 000 korun.

Radosti
Mechanicky spolehlivé motory
Ještě může být v záruce
Prostor pro posádku a zavazadla
Dobře fungující pohon 4x4
Cena už bude klesat pomalu
Většina ojetin s jasnou minulostí
Starosti
Působí dost lacině
Jen průměrná kultivovanost
Před faceliftem nepoddajný podvozek
Vyšší reálná spotřeba motorů
Kolísavá kvalita ojetin
Líné automatické převodovky
6  /10
51 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie51 fotografií
hyundaiix35 (1).jpg hyundaiix35 (2).jpg hyundaiix35 (37).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Hyundai ix35: Úvod
  2. Ojetý Hyundai ix35: Co od něj čekat
  3. Ojetý Hyundai ix35: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Hyundai ix35: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Hyundai ix35: Verdikt
  6. Ojetý Hyundai ix35: Fotogalerie
Hyundai Santa Fe 2.199
Rok výroby: 2012
Stav: 97 000 km
Cena: 349 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2009
Stav: 157 571 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Accent 1.341
Rok výroby: 2005
Stav: 116 350 km
Cena: 38 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků