Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Nošovické SUV bylo nahrazeno novou generací pojmenovanou Tucson. Model ix35 tak nyní čeká bazarová kariéra.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Hyundai ix35: Úvod
  2. Ojetý Hyundai ix35: Co od něj čekat
  3. Ojetý Hyundai ix35: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Hyundai ix35: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Hyundai ix35: Verdikt
  6. Ojetý Hyundai ix35: Fotogalerie

Kategorie pseudoterénních aut udělala za posledních několik let obrovský posun kupředu. Už to nejsou nepohodlné uskákané žebřiňáky, ale normální auta s bohatou výbavou, slušným komfortem a kvalitou. A i když si na kamenitém říčním dně vylámou zuby, aspoň základními schopnostmi mimo zpevněné cesty stále disponují. A nic víc prakticky nikdo nepotřebuje.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Hyundai | Nissan

Srovnání Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 vs. Nissan Qashqai DIG-T 160

Lidé drsné off-roady nechtějí, ale civilní vozy kategorie SUV jsou v kurzu. Proto se množí i nabídka relativně mladých a málo jetých SUV v bazarech. Jedním z velmi oblíbených a žádaných zástupců této obchodní třídy je Hyundai ix35, tak se na něj pojďme podívat.

Co je klíčové?

  • Zkontrolovat spodek vozu, zda není poškozen od jízdy v terénu
  • Vyzkoušet všechny funkce od klimatizace po přípojku na USB
  • Otestovat spínání mezinápravové spojky u pohonu 4x4
  • Vybírat mezi vozy s transparentní servisní historií a původem
  • Trvat na opravdu důkladné testovací jízdě

SUV Hyundai ix35 se na trhu objevilo prvně v březnu 2010 s benzínovým dvoulitrem a naftovou jednotkou 2.0 CRDI ve dvou výkonových provedeních. Později dorazil ještě slabší diesel 1.7 CRDI a benzínová jednotka 1.6 GDI s přímým vstřikováním paliva. Poslední modernizace se týkala benzínového dvoulitru, který také přešel na přímé vstřikování.

Jak je u těchto „městských“ SUV zvykem, Hyundai ix35 se prodával také v provedení s pohonem předních kol. Předokolku jste dostali k benzínovým motorům nebo k základnímu dieselu, dvoulitry pak byly na přání nebo v základu s pohonem 4x4 v závislosti na verzi. Jako příklad ojetiny nám poslouží červená ix35 s motorem 2.0 D-CVVT, pohonem 4x4 a pětistupňovým manuálem, zapůjčená v Auto ESA. Auto je z roku 2010, najeto mělo lehce přes 95 000 km a prodejce si ho cenil na 310 000 korun.

Radosti
Mechanicky spolehlivé motory
Ještě může být v záruce
Prostor pro posádku a zavazadla
Dobře fungující pohon 4x4
Cena už bude klesat pomalu
Většina ojetin s jasnou minulostí
Starosti
Působí dost lacině
Jen průměrná kultivovanost
Před faceliftem nepoddajný podvozek
Vyšší reálná spotřeba motorů
Kolísavá kvalita ojetin
Líné automatické převodovky
6  /10
51 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie51 fotografií
hyundaiix35 (1).jpg hyundaiix35 (2).jpg hyundaiix35 (37).JPG
Následující kapitola
Hyundai ix55 2.959
Rok výroby: 2009
Stav: 119 664 km
Cena: 295 000 Kč
Hyundai ix20 1.396
Rok výroby: 2014
Stav: 39 750 km
Cena: 189 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2013
Stav: 134 135 km
Cena: 175 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků