Test ojetiny: Hyundai i30 CW na LPG - má to smysl?

63 komentářů

Pavel
16. července • 9:49

Zdravím, mam i30, 1,4 od nova s plynem od 40t km. moje zkušenosti- řelk bych ze velice pozitivní. V podstatě co se týče dynamiky není žádný rozdíl mezi plynem a benzínem, starty bez problému, přepnutí z plynu na benzín ani nepostřehnu. Spotřeba se pohybuje od 6l do 8,5l LPG tedy při ceně LPG 10,90Kč/l jezdím za hubičku. Autu dávám pravidelný servis ve značkovém servise- Hyundai pokorný v Brne odvádí dobrou práci včetně údržby plynu za slušnou cenu.
Mám najeto 75t na LPG. a velká spokojenost. Před 15t jsem nechal seřídit ventily to tedy vyšlo na 8,5t Kč (to jsem moc nadšený nebyl- seřizují se přesnými vložkami každá stojí 500č a je jich tam 16 ale když si uvědomím kolik mě to auto našetřilo na spotřebě tak je to přijatelné).
Autem jezdím denně ve městě, na dálnici auto nehoním jezdím tak 120km/h a auto se takovým zacházením zdá být nesmrtelné. Ještě bych řekl že se mě osvědčilo čepovat BA100oct. má to nižší spotřebu na benzín i starty jsou hladší. Za 115t jsem řešil jen jednu poruchu a to otvírání dveří řidiče zevnitř, vyřešeno v záruce. Já osobně bych auto doporučil všem co chtějí levně jezdit, jen jako babolep to moc nefunguje :o))))

Honza
17. července • 22:50

Po téměř 5ti leté zkušenosti s LPG a Hyundai i30 musím konstatovat, že Hyundai zde naprosto katastrofálně a nezodpovědně selhal ! Pustil se do zástaveb aniž by měl nějaké znalosti o věci ! Motory katastrofálně odcházejí ! Vis. diskusní fóra :
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic.php...
http://www.hyundaiclub.eu/forum-kategorie/i30-i-fd-10...
Pro ty, kteří dál pokračují v provozu na LPG mohu doporučit :
1) Hlídejte si kompresi - měřte manometrem. Plná má být kolem 12ti barů. Ale vyběhaný motor bude obstojně pracovat i s 10ti. Jestli tlak kteréhokoli válce, oproti druhým poklesne, zkontrolujte a seřiďte ventilovou vůli. Ventilová vůle se má kontrolovat po 40 000Km v každém případě.
2) Nemáte-li instalované nejlépe čtyřbodové přimazávání - instalujte jej. Spotřebu přimazávacího oleje seřiďte na 1l/10000km což je 1deci na 1000km.Jen to mi zastavilo zaklepávání ventilů, přisávání benzinu postupující zaklepávání nezastavilo.
3) Nechte si seřídit "mapu" dávkování plynu - jeho bohatost, v celém rozsahu otáček od zkušeného montážníka LPG - ne od značkového servisu, který nahrál standartní nastavení. Budete udiveni snížením spotřeby a prodloužíte životnost motoru a katalyzátoru.
4)Po vyšroubování první lambda sondy zkontrolujte alespoň viditelný povrch keramického katalyzátoru, že se nerozpadá. Motor si při jakémsi "zakuckání" dokáže nasát drobky keramiky a totálně se zadřít! Podle diskutujících na fórech, se to stalo už při nájezdu kolem 130 000km.(Spíše příliš bohatá směs dodatečně "bouchne" v katalyzátoru a vžene momentálně otevřenými výfukovými ventily keramiku do válce.) Prodává se i kovový katalyzátor (9000kč), kde toto nehrozí.
Podrobnější info - vis. uvedená fóra. Tak ať Vám to jezdí ! Honza.

Zdeněk
2. září • 19:32

Mám s motorem Hyundai 1,6 CVVT na LPG najeto 198.000km. Ventilové vůle jsou bez jakéhokoliv dolaďování ok, komprese je ok. Jak je možné že to někomu odejde a druhému ne? Silné finanční skupiny se snaží rozdrtit LPG za každou cenu a používají k tomu i tuto diskuzi. Dělají prostor pro CNG. Prostor pro své investice, prostor pro čerpání eu dotací. Prostor pro korupci a zisky. To že tady je systém se spoustou čerpacích stanic a fungující je nezajímá. Naopak, je to sere! :-) Je zajímají stavby nových čerpaček CNG!!!!! To je celé.

Jan Zmeškal (Hhoonza)
3. září • 11:55

Vaše zpráva o téměř 200 000km na LPG mě velmi těší. Já mám jen 90 000. Nyní, po vychytání nedostatků, způsobených značkovým servisem, k plné spokojenosti. Vis v jednom z předchozích příspěvků uvedené odkazy na diskuzní fóra. Tak snad mám šanci na motoru ještě něco najet.
Jinak také nechápu důvod k prosazování CNG, když návratnost investice je dvojnásobná oproti LPG. Normální rodině s běžným nájezdem kolem 15 000km za rok, začne auto jezdit za levno, po splacení investice, na sklonku své životnosti.
Ale ty negativní zkušenosti, uvedené na fórech jsou skutečností. Hlavním důvodem odcházení motoru je "dálniční" rychlost, špatně nastavené přimazávání, standartní nastavení počítače (ne individuální na každý motor), později "vyprášený" katalyzátor, který dává motoru možnost nasát si při "zakuckání" drobky keramiky.
Hezké dny a spokojené kilometry všem "plyňákům", Honza.

Stefan
30. září • 10:58

asi ten plyn bol fušersky spravený,ked hned prepínal,a spotreba plynu by mala stupnuť maxim o 8 % len! keby to bolo riadne urobené --ja na mojom Subaru kombi 1.5 motor,mám spotrebu plynu 7 maxim do 7.5 litra/100 km a pritom je to 4x4..pravda vela záleží ako jezdíme! když plyn-brza tak je to na PRD!:-/

Hhoonza
3. února • 23:11

Dobrý den všem !
Se zájmem čtu názory a zkušenosti druhých. Proto se chci i já podělit s trochou zkušeností a při tom reagovat na některé názory, které jsem četl i v jiných diskusních fórech. Třeba to někomu pomůže při rozhodování.
Máme sice starou i30cw, model 2011, ale s motorem 1.6 benzin a šestikvaltovou převodovkou, což je, myslím, dost podobná konfigurace s novou i30.
Najeto 27 000, z toho na LPG 19 000 km, nedávno jsem auto přistavil k první roční prohlídce (necelých 1000Kč, včetně filtru). Doposud vše bez jediné závady!
Na LPG jezdíme 18 let . S Ladou jsme najeli na LPG 160 000km, dále byly v rodině tři Felicie, poslední má 120 000km na LPG. O auta se přiměřeně starám a dosud jsem neměl jedinou plynovou závadu. Kdybych se bál, že mi LPG zdraží, neinvestoval bych do přestaveb a neušetřil ! Na uvedených vozech nedošlo po celou dobu provozu k poškození motorů. Motory si zachovávaly svůj původní výkon – měřil jsem kompresi.
Na Hyundai máme LPG systémem „BRC“ . Přestavbu mi dělali ve značkovém servisu Hyundai v Butovicích, takže bez diskusí zůstává 5ti letá záruka na motor a 2 letá je na LPG. Jsem dost preciza a puňťa , ale tuto zástavbu zatím musím co do řemeslného zpracování i do funkčnosti jen chválit! Jezdí to komfortně, bez škubání, rozdíl ve výkonu nepoznám.
Po cenovém skoku paliv zkraje roku 2012, jsem čerpal u Shellů a jezdil svoji stálou, vyjetou, pražskou trať za 1.50Kč na LPG a 2.70Kč na benzin - na 1km. (Letiště Ruzyně, dolů k Vltavě, nahoru do Bohnic a zpět.) Na té vyjeté trati, se při mírném provozu a pohodové jízdě, dostanu na 8 l benzinu a do 8.5 l LPG na 100 km . Na Lpg je vždy o něco vyšší spotřeba, protože směs propan-butanu má menší výhřevnost než benzin.
Na trati Ruzyně-Černý Most, dálnice Praha – Hradec Králové a dál na Náchod, (na dálnici jezdím kolem 120km/hod, bývá však potřeba i předjíždět - a pak "přišlápnu" abych nezdržoval rychlejší) spotřeba LPG vychází kolem 8.5 l/100km. Na ostatních silnicích se pohybuji mezi 7-8 l/100 km. Na dálnici Praha – Brno, v pěti lidech, když jsem se držel 130km/hod. byla spotřeba kolem 9,5l/100km.
Počítám, že při sportovním způsobu jízdy bych se dostal i přes 10l LPG na 100 km V tom případě by i benzinová spotřeba atakovala 9l/100km .
Při tomto způsobu jízdy se negativně projevuje „krátká“ šestka. Při 130km/hod. motor točí 3750ot/min. a zvyšuje tak spotřebu. Ale ani nové i30 na tom nejsou, jak jsem četl, o mnoho lépe! (i30 s přímým vstřikováním točí na šestku při 130km/hod. 3500ot/min.)
Na trati Praha-Marsei, přes Německo, po dálnici, plus ježdění po Provence, jsem měl průměrnou spotřebu 9.34l/100km. Tři lidi a něco zavazadel, klimatizace šla stále naplno. Přes Německo jsem jel kolem 150, jinak 130 podle GPS, což je tachometrových 135 km/hod. Celkem jsme s jezděním po Provence ujeli 4300km .(Často jsem při každodenních výletech používal dálnici ) Benzinu mi za ty 4300km ubylo o šířku ručičky palivoměru .
V zimním období ubývá benzinu o trochu více, protože se vždy startuje na benzin. A k přepnutí na plyn dojde automaticky, až po dosažení teploty chladicí kapaliny 30 stupňů. (U systému BRC, který mám instalovaný.) Takže, podle velikosti promrznutí auta, se ujede i nějaký kilometr na benzin, než dojde k přepnutí.
Palubní počítač není v případě LPG přesný . Při dálničních rychlostech ukazuje až o 1,2l menší spotřebu než je skutečná. Proto měřím z plné nádrže do plné. Při měření čerpám na stejné čerp. stanici, protože i plnicí tlak není u všech čerpaček stejný. Pak se liší i množství plynu, které do uzavření nádrže načerpám. (Také ne všichni výrobci LPG mají stejně "výživný" LPG - je rozdíl ve výhřevnosti.)
K ceně za kilometr je nutno ještě rozpočítat cca 1000Kč ročně za povinnou prohlídku (včetně výměny LPG filtru.) Ta je po roce nebo po najetí 20 000km, stejně jako servisní prohlídky auta, takže se s nimi pohodlně sloučí.
Přestavba se sekvenčním vstřikováním stála 31 000Kč. Proto po ujetí o něco více než 31 000km jezdíme za cenu LPG. Auta často neměním. Počítám, že s tímto najedeme více než 100 000km a tak se cena zástavby několikanásobně vrátí . Jak dlouho vydrží hlavně vstřikovače, ukáží najeté kilometry. Ale ono ani turbo (snižující spotřebu), před nedávnem praskající rozvodové řetězy a další technika špičkových výrobců nejsou bez závad. Po 10ti letech, budu-li chtít pokračovat s LPG – výměna nádrže ( což je 6 000Kč) a nějaké pryžové díly v regulátoru. Až auto zestárne k povinným technickým prohlídkám, připlatím si několik set korun za LPG.
I tak mi však LPG vychází levněji, než varianta úsporného naftového motoru .
A ještě rezerva ! Zde platí něco za něco ! Místo rezervy mám toroidní nádrž, která pojme přes 40 l LPG. Podle nové úpravy vyhlášky, bych rezervu nemusel mít. Stačí jen sada na opravu pneu, kterou jsem dostal se zástavbou. Ale přeci jen, rezerva je rezerva ! Mám dojezdovou, kterou jsem postavil vpravo do kufru. Prořízl jsem podlážku kufru ve tvaru průniku rezervy přes podlážku tak, že rezerva sedí na kovovém dně kufru, upevněná důkladným úchytem. Mezi rezervu a kapsu za zadním kolem se ještě pohodlně umístí povinná výbava. Kufr je tedy o šíři dojezdové rezervy užší. Protože se vypouklý disk schová do kapsy za pravým kolem a rezerva není přesně svisle, je to o 13 až 15 cm.

Martin
7. března • 21:40

Můžete přidat nějaké fotografie uchcení rezervy? Je to bezpečné? Kde se tá koupit kvalitní dojezdová rezerva na netu jsou samé ojeté.
Děkuji

Jan Zmeškal (Hhoonza)
8. března • 22:27

Dobrý den, přiložím několik fotek umístění dojezdové rezervy. Mé provedení je trochu složitější. Rezerva je držena k pravému boku vozidla za tím účelem vyrobeným držákem, který je důkladně přišroubován ke konstrukci vozu - vis foto1. Je to foceno zevnitř, pod zadním okénkem, ve směru na řidiče. Foto 2 - pohled zevnitř auta k úchytu. Foto 3 - proříznutá podlaha kufru . Foto 4 - celkový pohled. Kolo je uchyceno křídlovou matkou s dvěma obyčejnými přivařenými matkami M12. (Aby při nárazu nedošlo k vytržení jediné matky.) Při této poloze kola - nadoraz dopředu nejde použít zatahovací záclonka kufru. Když by se kolo dalo o šíři záclonky více dozadu, byla by použitelná s tím, že je trochu vyboulená nad kolem. (Záclonku nepoužívám.)
Tento způsob má jednu výhodu - kolo je nafouklé a je ho možno ihned použít. Volil jsem tak kvůli ženské části řidičů v rodině, aby nemusely nafukovat kolo před montáží. Při tomto kutilském způsobu upevnění jsem použil i svařování.
O každém dodatečném upevnění rezervy, by se asi mohly vést diskuse, že není technicky schválené pro provoz vozidla. Nebudu zde rozepisovat, jak předpokládám působení sil při čelním nárazu, bylo by to moc dlouhé. Pohledem leteckého mechanika, který již viděl více různých konstrukcí, se domnívám, že dříve, i přes pět hvězdiček z nárazových testů, by zahynuli cestující (při čelním nárazu) a až pak by se utrhlo kolo. Podobný způsob uchycení mi na dalších dvou vozech v rodině prochází technickými prohlídkami bez připomínek. Dojezdové kolo váží 10 kg. Když povezu basu piva v kufru, (samozřejmě i jakýkoli jiný náklad) přehozenou síťkou a ukotvenou do oček tvaru neuzavřeného „C“, které jsou na podlaze kufru, určitě mi ta basa, natluče hlavu, dříve než rezerva (při případné kolizi). Basa váží 18 kg.
Ta zatahovací plachtička, s úchyty v umělé hmotě asi mnoho nezachrání.
O jiném způsobu převážení dojezdové rezervy jsem četl na jednom fóru Hyundai. Je vtipný a jednodušší. Jen vyžaduje jezdit s vypuštěnou rezervou a před montáží kolo nafouknout. Malý kompresorek s napájením do palubní zásuvky jsem dostal při přestavbě na LPG. Ne-li, je ho možno koupit i pod 1000Kč.
Tedy : Vyjmout obdélníkovou část podlahy kufru ihned za zadními sedadly - foto 5. Do vzniklé mezery zasunout, až na dno podlahy, vyfouklé dojezdové kolo. Pravděpodobně bude nutné i demontovat oko pro úchyt dětské sedačky, není-li tento způsob upevnění používán. Zde by to chtělo také provést nějaké zodpovědné uchycení dojezdové rezervy k opěradlu. V tomto případě si kladu otázku, zda nedojde k „odlepení“ pláště od disku, v takové míře, že jej již malý kompresorek nebude schopen znovu přitlačit a nafouknout.
Po stránce bezpečnosti se zamýšlím nad tím, jakou silou může opěradlo s kolem udeřit do zad cestujícího na zadním sedadle, který je při nárazu zatlačen vpřed do pásů. (Zadní pásy nemají předpínací pyropatronu.) Zadní opěradlo je fixováno jediným háčkem, který podle proporcí, není určen k zadržení nákladu, při čelním nárazu. To jsou ale úvahy pro případ skutečně katastrofálního nárazu.
Ještě - dojezdové kolo je možno si objednat u prodejce. Já jsem ho měl ve voze místo plnohodnotného.
Tak šťastnou ruku přeje Honza.
PS. Pokusím se přiložit zmíněná fota. Pokud se mi to nepodaří (ještě jsem to zde nedělal),budete-li mít zajem - tak : zzmeskall@seznam.cz

Lukis
11. dubna • 14:18

Ha...ta úprava je moje :)

Adam
24. února • 21:14

Můžete mi napsat, u koho máte povinnou prohlídku za 1000kč? Pokud vím, tak povinná prohlídka u hyundai vyjde na 5-6tis. Dejte mi prosím vědět na e-mail ownage46@centrum.cz, je to důležité, děkuji!

Jan Zmeškal (Hhoonza)
8. března • 22:15

Ahoj!
To jsem asi napsal dost nesrorumitelně. Psal jsem o LPG a 1000Kč se týká jen LPG prohlídky. A když jsem psal o sloučení prohlídek, myslel jsem časové sloučení LPG a roční prohlídky, abych nemusel 2x do roka do servisu. To v případě, že se datum roční prohlídky LPG neshouje s datem roční prohlídky celého auta. Zaplatit se samozřejmě musí za roční prohlídku + LPG prohlídku.
Hezký den všem, Honza.

3MPS
13. ledna • 10:51

Já jsem si článek přečetl a mohu jen prohlásit, že s autem jsem nikdy nejel a ani v něm neseděl. Zato jsem ho viděl odstrojené po havárii na PZ roh. O tom později.
Dovedu si představit řadu rodin, pro něž je auto jen nástroj k přesunu a víc o něj nevyžadují, že bude dlouho a snad i slušně sloužit, obzvláště v příměstských aglomeracíéch, tedy jízdy do 30-50km, občas výlet a nebo cesta do HR. Nenáročné auto nižší střední tídy se vším všudy, tedy i s hlukem od kol a tvrdším podvozkem.
Horší to bude zřejme s tím, co je vespod. A zde k onomu havarovanému autu, které jsem měl možnost si prohlédnout. Předně uvedu, že v dnešní době si nedělám žádnou iluzi o tom, aby jakákoliv automobilka snad mimo takových, jako je Porsche, Lexus, RR - čili luxusuních značek- vyráběla auto, kde se nebude moci denodenně zabývat rozborem nákladů a hledáním úspor. To by asi dlouho nepřežila....
No a jsem u jádra věci: šlo o vůz i30 asi 2 roky stará. Na autě už měli odřezaný poškozený zadní blatník, takže bylo dokonale vidět dovnotř. Zkráceno - tragedie. Vnitřní výzthuy zvící plechu max. 0,6mm, bez JAKÉKOLIV povrchové úpravy, dokonce ani základní nástřik tam nebyl! Tak si kladu otázku: dneska se už kastle nemáčejí, jako v dobách Š105/120 v AZNP??? Nikde ani stopa po nějakém vosku, kterým by byly ošetřeny vnitřní dutiny! Opět odkaz na AZNP. jenže to jsem o 25 lez zpět. Mám za to, že výrobce uvažuje o záruce jen po dobu danou OZ (obvykle 2 roky) a na kastli poskytne prodloužernou záruku - ovšem do stadia proděravění plechů-tzn. musíš skze ně vidět na druhou stranu. Ovšem - kde to jsem, pánové? K čemu mi je auto, kde po 8 letech mohu sice uplatňpvbat záruku (která nebude stejně nikdy uznána, protože se najde milion kliček, že koroze vznikla následkem poškození od kamínku a místo nebylo odboprně ošetřenov aut. servisu %nebylo přetřeno štětkou barvou o jiném odstínu)? K čemu to, když pevnostní prvky (ty, které nevidíme, jsouc ukryté pod panely kastle)ú budou již značne zkorodované? K čemu to, když v dutinách si vesel hlodá rez ještě na lince - zde souhlas s postřehy pisatele nade mnou).Mám doje, že o nějakém fosfátování tohle auto ani neslyšelo, o pozinku už vůbec ne. Proto taky ta cena, že áno? krásná bílá, nějaký ten displej, pár airbagů a nízká cena a hlavně LPG = vidina kvalitního a levného ježdění. Snad jen toho levného... O kvalitách se hovoří v jiné souvislosti a u jných dílů,než jen u těch, které vidí okon při pohledu na vůz na salonu.Přesto, jezdí jich mraky, lidé berou zavděk slušný poměr cena/UH. Přesto, já bych si za dané peníze raději koupil 2 royk ojetou Oktávku. protože vím, že v ledasčem na tom bude lépe, ať si říká kdo chce co chce.

Jan Zmeškal (Hhoonza)
8. března • 23:18

Ahoj!
Ty plechy jsou na i30 skutečně tenké. Avšak 12ti letá záruka na karoserii, mi stačí
k důvěře, že auto vydrží. Korozi jsem na karoserii dvouletého auta žádnou nenašel
i když jsem se mu díval pod sukně optikou. Karoserie je zinkovaná, proto na ní nejsou stopy fosfátování nebo rezistinu a vypadá jako neošetřená. V servisu jsem se přesvědčil , že výrobce, pokud se záruky týká, slovo drží - bez vytáček.
Když jsem auto před dvěma roky kupoval, byla Oktávie s motorem kolem 90 kw
a šestikvaltem, v podobné výbavě, o 150 000 až 200 000Kč dražší ! A bez pětileté záruky, která nemá omezení na nájezd kilometrů !
Když bych koupil trochu výkonnější Oktávku, měl bych dneska nejspíš zfackovaný motor
s prasklým rozvodovým řetězem a po záruce!
To ať se jdou ti domýšliví škodováci vycpat ! Já mám zatím na i30cw 28 000km a na LPG 20 000 km a vše bez jediné závady ! Honza.

štaflík
22. ledna • 14:05

Měl jsem i30cw 1.6 asi tři roky. Byl jsem velmi spokojený s prostorem vzadu (jedno z mála aut, kam se vejdou tři dětské sedačky), spotřebou, spolehlivostí a levným, velice vstřícným servisem (ve srovnání s předchozí Škodou). Potom jsem migroval na Konzernové 1.4TSI a popravdě pocit o dvě třídy lepšího auta se jaksi nedostavil. Pravda, šel jsem do verze s max. výbavou, které základní Hyu nemůže konkurovat. Ale o dost méně místa na šířku, PODSTATNĚ vyšší spotřeba a dražší servis. Poloviční záruka.
A viděl jste někdy nabouranou Fabii II? já ano. A divte se, rez z toho sněžila...

k22
18. ledna • 21:07

Viděl jsi někdy nabořenou Oktávku? Asi by si dost přišel o iluze..;-)

Reven_21
22. ledna • 22:04

Já třeba ano. Rozbourala pulku kruháče který tvořily betonove kruhy + 2 metrova hromada hlíny. Řidič vyváznul celkem vpohodě na to, jaký to byl karambol.

jan vančura
18. ledna • 19:39

ty seš ale vůůůůůůl

jajdak
5. ledna • 18:06

Myslim, že testovat rok staré auto, tedy téměř nové v záruce nemá smysl. Nesty nového auta si každý přečetl a tady nebude moc změn. Proč jste proboha nevzali pět let starou hajtru?

cert
5. ledna • 13:18

Je to korejsky ksunt.LPG z vyroby ma nadrz v narazniku (! toto kutilske riesenie nema ziadne seriovo auto vybavene LPG), dalej nema tvrdene sedla ventilov a system LPG nie je spravne nastaveny (skapina motor).Dalej z vyroby zabudovany LPG by mal byt jednoznacne lespie (odolnejsie) namontovany a chraneny a nie dorabany poloamatersky ako vidiet na obrazku (foto motora).

Milan
24. června • 22:34

Je vidno, že cert neví o čem mluví. V nárazníku není nádrž, ale pouze přípojka dle homologace. Když, machra plynaře ukecáš dá ti ho i jinam.

ja
6. ledna • 19:06

Toto není instalace z výroby - Hyundai LPG neinstaluje v závodě. Je to pouze oficiálně povoleno a instalace se dělá v originálních servisech (nebo v těch, které jsou posvěceny).

cert
6. ledna • 20:17

Ano uznavam zle som sa vyjadril - mal som napisat ze ide o oficialnu zastavbu z Hyundai.Technicky je zastavba LPG sice robena prakticky naisto inde (nez priamo v Hyundai) ale to je nepodstatne lebo:"ale o prakticky oficiální zástavbu, k níž se vztahuje zvláštní servisní knížka s hlavičkou Hyundai a dvouletou zárukou."Cize auto dostava zakaznik s uz namontovanym LPG a je nepodstatne kde je to fyzicky namontovane.Podstatne je zial to, ze Hyundaiu staci aby system bol namontovany poloamatersky a este k tome zle nastaveny.

qui
17. prosince • 13:50

Ty se neumiš ani vyjadřovat, slušně a věcně. Mazej zpět pod Tatru nebo Fatru, jak to tam u vas na dědině řikate... Maj sa janošik

Pablo Escobar
4. ledna • 22:41

Vlastním i30cw 1,6 v nejvyšší výbavě 2,5 roku. Zatím jediné negativum vidím v hlučnosti nad 3000 otáček. Šestikvalt jsem bohužel minul, začli ho dávat asi 3 měsíce po mé koupi. LPG jsem nechal namontovat na začátku prosince. Funguje tak, že jsou 4 vstřiky plynu a jeden vstřík benzínu kvůli promazávání, stejná značka jako v článku. Jiný systém Hyundai ani nenabízí.

Hhoonza
3. února • 23:54

Ahoj! Máme také 1,6 s LPG, system BRC a žádné přimazávání nemám. K přivstřikování benzinu při normální jízdě nedochází. Na loňské dovolené jsem to dost po dálnicích "mydlil" a za 4300km mi ubylo benzinu o šířku ručičky palivoměru. To je spotřeba, než se motor ohřeje na 30 stupňů a dojde k automatickému přepnutí na plyn. Zástavba je ze značkového servisu v Butovicích z ledna 2012. A o ventily a sedla se nebojím, protože v Holadsku, Dánsku, Nizozemí již dávno jezdí s i30 na plyn a bez problémů!
Zda přimazávat, je volba jednotlivých montážních firem, nejsou-li to značkové servisy, které se řídí firemními předpisy.
Jízdu bez závad přeje Honza.

Lubo
16. září • 7:39

Ahoj,mám stejné auto a přístřik benzínu (VSR) mám 20%. Bohužel, dokud bude auto v záruce, nedá se s tím nic dělat.Lubo

Pepa
5. ledna • 21:26

Kolik mate na LPG najeto?
Vloni jsem kupoval auto a vyprodavane i30/Kia SW byly vaznym kandidatem. Najedu 30-35 kkm za rok, chtel jsem LPG.
Zatimco u H mi na salonu tvrdili ze LPG neni problem, u Kia me odrazovali s tim, ze motory nejsou na LPG vhodne a od 60kkm zacinaji mit docela problemy...
Skoncil jsem u jine znacky, zvolil jsem Tantarini, zatim spokojenost ale do 60kkm daleko tak teprve uvidm :-).

Pablo Escobar
6. ledna • 8:57

Zdravím, zatím najeto málo, cca 800 km, je příliš brzy na jakýkoliv závěr i na počítání spotřeby. Teoreticke pocty mi rikaji, ze bych mel mit investici za 15 mesicu zpet. A pocitani mi rika, ze cena na ujety kilometr bude nizsi nez kdybych mel bozskou Oktavku nebo Golf v nafte .... jen pro ty, co zvladaji jen urazet v diskuzi a v realu drzi hubu a krok.
Nejak jsem se LPG nebal, zadne negativa jsem v diskusich nebo podobne pred instalaci nevidel a po Olomouci jezdi tech zplynovanejch strasne moc.

hugo
5. ledna • 23:17

O tomhle jsme myslím kecali u piva :-D
No snad se nam na tom nic nevydrbe :-)

hugo
5. ledna • 7:56

Boha jeho to to stříká kontinuálně benzín ? Tak to je pěkná srágora. Evidentně to není schopné pracovat v režimu LPG. To se v provozu musí vyplatit
Sekvence tartarini v koncernové 1,6@2012 stříkne trochu benzínu jen na plný plyn a to jen v otáčkách nad 4000 - kvůli chlazení.

Tycoon
5. ledna • 9:57

Benzín to vstřikuje kvůli ochraně výfukových ventilů a jejich sedel - motory Hyundaie bohužel nemají ani tvrzená sedla ventilů ani hydraulická zdvihátka.

Reven_21
5. ledna • 15:09

To jstě byl pane hodně oškubán. Na ochranu ventilu a sedel se používá tvz: přimazávání ventilu spešl olejem ktery se přidává do plynové soustavy před vstřikovací lištu.

Tycoon
5. ledna • 15:46

Já nemám Hyundai, já jsem jen vysvětlovat princip, proč Huyundaie mívají přívstřik benznu. Já mám takové auto, které žádné přimazávaní nepotřebuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Reven_21
5. ledna • 17:34

Ach tak. Každopádně do Hundajů a vubec korejskejch auto mělo přijít přimazávání ventilu. Přívstřik benzínu nwm jestli je dobrá věc a jestli to vubec dělá to co má...

Michal Kalinovsky
4. ledna • 17:49

Proč mažete příspěvky ? Cenzůra ?!?!?!

Kenny
4. ledna • 17:48

Sami korejci v Nošovicích vyslovují "jůndaj" tak nevím proč pořád opakujete nějaké "hnojdé" či co za PR výmysl. Za tu dobu co jsem tam jako nerozvážný absolvent pracoval (životní chyba) jsem stačil pochytit toto:a) auto bylo rezavé ještě na páse (zákazník ne všude vidí)
b) utahovacího momentu dle výkresů mnohdy nebylo možné dostáhnout, neboť dávno před jeho dosažením se bortily závity
c) má to tristní rozjezdovou charakteristiku, kdo s tím jede poprvé, tomu to většinou při rozjezdu chcípne
d) katastrofální vypružení, na kraji areálu směrem na Radegast je železniční vlečka do "elektrárny" i auta typu Felicia ho zvládají konfortněji, o jedničkové Oktávce nemluvě
e) od cca 80Km/h je to takové neklidné a i neřidiči si všímají že jízda je dost vypjatá
f) při jízdě delší jak půl hodiny (Nošovice-Žilina) mě z toho bolívala hlava...ale bílá barva je hezká a LPG potěší, nyní je to na každém :-D

k22
7. ledna • 15:47

Zdá se, že někteří zaměstnanci Škoda Auto jsou docela snaživí...;-)

vlado
4. ledna • 18:01

Je to auto pre tých, ktorí tajne snívajú o golfe a octavii, ale na ne nemajú a uspokoja sa sebaklamom, že aj i30 je dobré auto. Nič viac, nič menej. Nestriľam do vetra, sám som vlastnil i30 3 roky.

Petr
6. ledna • 8:11

Svata prostoto...

miki
5. ledna • 13:19

Vlado, zapomněl jsi dodat, že ty 3 roky jsi tu i30 vynášel do nebes. Pak jsi něco podědil, koupil BMW a na i30 pliveš. To je jako srovnávat trabanta s Fábií. Jinak to zase tak hrozné auto není, jak píše absolvent. Mám jej 4 roky a že by nad 80km/h bylo nestabilní? Ani náhodou. Komfortní jízda, kvalitní posezení a i po 1200 km na cestě k moři v pohodě. Jasně, zvláště po snížení ceny po první generaci je šetření znát a někde se projevit musí, ale za ty peníze je to slušné auto. Kecy o božské octavii jsou mimo mísu, protože ta auta si jsou dost podobná, ale cenově o 100 - 150 tisíc někde jinde (kromě ceny je to dobré auto, ale zázrak to není). Kvalita výroby jde dolů všude i u koncernu, kdo má doma něco z poslední doby od Škody, tak ví svoje (taky vlastní zkušenost).

Kenny
6. ledna • 0:19

Miki: ano, i30 je opravdu dobré auto, např pokud jsi měl předtím Š105 atd . Nikdo Oktávku nevychvaluje do nebes, jistě má taky svoje, ale je to pořád o 2 levely lepší auto. Pokud jsi po 1200km z i30 svěží, tak si fakýr s nízkým prahem citlivosti, srry. Aneb my taky jeli s Wartburgem k Balatonu a jak jsme byli spokojeni. S i30 to máš asi stejný ;-)

Zdeněk
10. ledna • 17:17

Mám hyundai i30 kombi 1.6 lpg, je to 1. generace 2012 rok mám ho 2 roky, kupoval jsem jako 6ti leteho s najezdem 35 tis km. od kámošky.(dobre). Nechala mi ho za 110tis. bez technický, na hnusnejch zrezlejch plechacich s tím že chroupou brzdy ale jinak bez jediného škrábance zvenku ani zevnitř😁
Nejdriv komplet brzdy brembo 10tis.jen materiál. Pak STK. Kontrola lpg, pak pěkný hliniky 16, gumy, olej a bylo. Takže za nakejch 130tis, 6let starý auto s realnejma 35tis. Km. Na lpg. Tudíž spotřeba 1kc/km. i min bez problému. Po 2 letech co ho vlastním má najeto 105tis, (jezdíme rádi a pracuju v D) a jediné co po mě auto potřebuje, je vyměnit olej, jinak pouze tankovat. Jinak mé předchozí auto byla A4 3.0tdi, věřte nebo ne. Servis audinky mě stál 100tis ročně takže výměna za i30 lpg pro mě byla vysvobození. Ale mít 2mega navíc koupím si ji novou ne že ne😁

miki
6. ledna • 13:01

Nějak tomu fakýrovi nerozumím. Ano, i30cw má tvrdší pérování, ale co by jsi chtěl, je to kombík. Kdo chce něco "měkkého", tak si nekoupí i30 ale francouze. A 1200 km k moři je opravdu pohoda, protože na rozdíl od našich schodů na D1/D2 (kde i30cw fakt trpí v pravém pruhu) jsou rakouské a italské dálnice bez problémů. Dnešní i30 už to má zase naladěný lépe. S octavií nemá cenu rozpoutávat flame. Jsou zarytí obhájci Škody, na spoustě fór dokonce placení, kteří nic jiného nepřipustí. Je to na každém, ať si vybere. Myslím že rostoucí prodeje kia/hyu o něčem svědčí a propadák rapid taky. Recenze obou vyhrává O2 pouze o 1 bod na prkotinách, které redaktor najde jen aby uspokojil velkého inzerenta. Když nic jiného, tak najde měkčí plasty a větší kufr. Zahraniční recenze tím naštěstí netrpí. Sám proti Škodě nic nemám, na našich rozbitých cestách ale jezdí skoro stejně (Fabia II mnohem hůře) a její největší nevýhodou je cena a přitažlivost pro zloděje. Auto, co v základu nemá ani rádio a zadní stěrač, to je ubohost. Odrazuje to hlavně ty zájemce, kteří auto platí ze svého, protože pro firmy má Škoda úplně jiný ceník. V mém případě vyšla O2 v roce 2009 o 130tisíc dráže než i30 (430 vs 560), pokud jsem chtěl stejnou výbavu a i uvnitř byla jasně i30 lepší, tím že nebyla vývojově X let stará (plasty neolizuju, TSI motor má samozřejmě proti 1.6i svoje, ale zrovna to turbo bylo pro mne spíše mínus - cena/výdrž/údržba). Já byl značkou nezatížený, bylo mi skoro jedno co koupím, ale tu bych byl blázen, kdybych dal 130 navrch za imaginární pocit kvality, který nenajdu, nebo nevyužiju. O 2 levely je tak výše pouze cenou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kenny
7. ledna • 7:56

miki: jedna věc je tvrdost pérování, druhá agilita pohlcovat nerovnosti, tedy jejich odfiltrování, rázy od kol atd. Nikdo nepředhazoval měkké auto (VW grup má taky dost tvrdé podvozky). Stejně jako polovina aut dnešní doby, je to daň za losí testy atd. Mluvím o rozdílu v odfiltrovanosti při překonání dané konkrétní nerovnosti v obou autech. Mám odzkoušeno, tak vím. Druhá věc jsou celkévé kmity karoserie kolem osy. Na 5km to nepoznáš. Když vylezeš po 5hod jeden den a pak druhý den v druhém, cítíš rozdíl. Akustická pohoda ve vyšších rychlostech (cca 80-140) taky rozdíl. Mi třeba zadní stěrač nechybí nikde a kde byl tam jsem ho nepoužil. Naopak ocením v Oktávce pohodlnější sedadla (byť pořád žádný zázrak) než ty Jůndajovské, které látají v Dymosu. Ale dobře, věc osobního vkusu a názoru. Zda má Škoda na fórech své tajné propagátory nevím. Nicméně Hyundai určitě má! Na PR stránku se velice dbá, nikde nesmí viset nic negativního. Už ti nikdo neřekne, že se zjištuje, jaké auta mají řadoví zaměstnanci v Nošovicích. Škodu jim korejci celkem tolerují (jako že mají domácí) nicméně čertík z krabičky je venku, když má někdo Toyotu. Protože mezi těmi zeměmi je historicky dané napětí. O tom jak ti přes noc někdo prolustruje celé PC vč majlu, nebo se ti přes víkend objeví nad stolem v kancu ve ventilačce kamera ani nemluvě. Praktiky pana Vaňka jsou skutečně zajímavé, takže máslo na hlavě májí podle mě víc Nošovice, ale jasně že to už je zákazníkovi jedno. Kdo věří v produkci "nejkvalitnějších aut" tak nechť věří, víra uzdravuje.

Milan
24. června • 22:36

Oktávka a pohodlné sedadla? Jedině vepředu, jinak sedět vzadu na trestanecké lavici je děs.

Petr
6. ledna • 8:13

Octavka a o dve tridy lepsi? v cem konkretne, at se zasmejeme...B-]

vlado
5. ledna • 16:57

Nič som nezabudol dodať, prečo by som mal ? Zdravím kolegu z hyundaifóra. Iste, mal som i30 rád, veľmi rád a nedal som naň dopustiť. Lenže podmienka je, že nesmieš jazdiť iné auto. Akonáhle sa zvezieš v niečom inom, tak nedostatky i30 ešte viac vyplávajú na povrch. To je všetko. Nepotrebujem pľuvať ani sa tu odbavovať na hyundaii.
Dedil som a ? To je trestný čin ? Iba som si prilepšil a tých pár eur som už dávno minul na dovolenky pri mori.

miki
5. ledna • 20:21

Však nic ve zlém, to byla jen odpověď na Tvoji větu, že lidi, co i30 chválí trpí "sebaklamom", že mají dobré auto. Dobré je za 3 ne? Rozhodně se v daném segmentu i30 neztratí a patří k těm lepším. Pokud to ale začneš srovnávat s BMW či jinou vyšší třídou, tak pak samozřejmě všechny úspory ve výrobě vylezou nahoru. Bylo by špatně, kdyby rozdíl za dvojnásobek ceny nebyl poznat, pak by ta dražší auta nikdo nekupoval. Prostě za tu cenu je to poznat na tvrdém podvozku, slabém laku a plechu, plastech,..... . Auto to je spolehlivé (hyundai fórum řeší opravdu jen prkotiny u tohoto modelu), z A do B odveze. Co by jsi bral raději, i30 nebo Rapida? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vlado
6. ledna • 3:56

Neprovnával som i30 s autom vyššej triedy, ale napr. s opel astra. Kúpil by som i30 a nie rapida. S novom generáciou i30 alebo aj ceed, urobili Kórejci zasa pokrok. Každé ďalšie auto od nich je lepšie. To sa nedá povedať o iných automobilkách, kde pokrok nie je taký evidentný.

Petr007
4. ledna • 21:15

Dobrý vtip. :-D:-D:-D

LOL
4. ledna • 19:10

Otázka - Proč je v mafiánském Česku a Slovensku tak oblíbená Octavia?
Odpověď - Protože v kufru uveze až dvě celé, nebo tři motorovou pilou upravené, mrtvoly. A to se vyplatí!Mwahahaha
:-D

jajdak
5. ledna • 20:52

No jsem se fakt zasmál ... .

lol
4. ledna • 18:27

Kdo sní o Octavii, tak s ni bud nikdy nejel, nebo je debil..

LOL
4. ledna • 19:06

i velký LOL v podstatě souhlasí.

MacMurphy
4. ledna • 13:05

Úplně stejný model (jiná barva - hnědá, jinak ve výbavě tempomat, kožený volant a páka,...) jsem koupil v 2011 jako nový od dealera za 286k CZK (příplatek za metalizu). Když počítám přestavbu na plyn za 20k, dostávám se zna 306k CZK. Jaké opotřebení počítáte po ujetí 49k km? To jste při koupi v autobazaru byli trochu mimo, ne?Díky.MM.

Jiří  Duchoň
4. ledna • 14:19 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, asi jsem nepochopil Váš dotaz, zkuste to prosím upřesnit. Zřejmě se nějak týká cenové kalkulace, proto opakuji větu z kapitoly Zkoušný vůz: "... na faktuře nákupu auta coby nového figurovala částka 335 890 Kč plus 26 990 Kč za plyn a 6 866 Kč za zimní obutí. Po slevě byla nákupní cena snížená na výsledných 302 568 Kč".

no.problem
4. ledna • 16:23

neviem ci citatel nad Vami mieri k tomu istemu, ale mna napadlo, ze pokles ceny o cca 50 000 oproti kupnej cene je po roku a 49 000 km v podstate minimalny, to auto sa mi zda byt relativne drahe...

Petr007
4. ledna • 21:12

Rozhodně. 50 000Kč dolů za takto "ojetý" vůz je málo. Pokud by mělo najeto 10 000km a bylo 6 měsíců staré neřeknu ani pumpička. Ale takto? No nevím nevím...... .

Jiří  Duchoň
4. ledna • 18:22 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, tak to pak jo, také jsem se v testu zamýšlel, zda má takový rozdíl smysl. Je to na každém, je ale třeba mít na paměti, že u auta této třídy a ceny u řady zákazníků hraje i těch 50 tis. Kč roli. Děkuji za příspěvek!

Moik
4. ledna • 10:09

Je fér zmínit, že když pojedete delší trasu pod 6l benzínu, tak ji pojedete taky hodně pod 7l plynu, rozdíl při úsporné jízdě lze bez snažení snížit tak na 0,5l/100km, jinak udávaných 1-1,5. Taky je potřeba zmínit, že každoroční servis LPG se dělá obvykle při jednom z tankování a stojí 100-200kč. Olej měnit po 15 tak jako tak. Tak jako tak, uspoří se pohodlně koruna na kilometru, takže zástavba za 26k není špatnou investicí prakticky pro nikoho. Technika vstřikování plynu je nesrovnatelně jednodušší a levnější, jak vstřikování nafty, odpadá turbo. Použití s jejich 1,6 nebo 2,0 je IMHO ideální kombinace.

Tycoon
5. ledna • 9:54

Já mám zkušenosti opačné. Při dlouhých jízdách, které jsem zvládal za 6 litrů benzínu, jezdím za cca 8 litrů LPG. A že to není špatně, ukazují i normované údaje třeba pro originální Ibizu LPG ... 6 litrů na benzín vs 7,9 na LPG. Konec konců, když si porovnáte hustotu LPG (cca 550 kg/m3) a benzínu (cca 750 kg/m3), taky vám vyjde poměr přibližně 6:8.
Snížení rozdílu se projevuje spíše u krátkých tras, kdy ale k LPG musíte připočíst nezanedbatelné množství benzínu (0,5-1 l/100 km).

Milan
24. června • 22:43

Tak si to nechej u plynaře vyladit. Po cca 2000 km se doporučuje zajet k plynaři a nechat si znovu vyladit plyn. Během uvedených km se zástavba plynu tzv. usadí (tak jak byl dřív záběh) a následně se vyladí vstřikovací tabulka. Rozdíl spotřeb by měl být 10-15 %. Také se nesmí změnit styl jízdy. Levná jízda většinou láká k agresivnější jízdě a tím i k větší spotřebě.

Doporučujeme

Články odjinud