Test ojetiny Honda Legend: excentrik na pomezí světů

63 komentářů

Martin
15. listopadu • 12:17

Legoše jsem koupil cca před měsícem...koupil jsem ho od firmy, kde jsem ho používal jako služební, rok 2008, 54 tis. Km, znal jsem jeho historii, věděl do čeho jdu a za necelejch 240 mi to prišlo jako dobrá koupě. Žere kolem 13l/100 ve měste, mimo se dá při rozumné jízdě dostat pod 9l. Komu nevadí spotřeba a zakládá si na bezpečí a komfortu jako já, můžu jedině doporučit.

Martin Motyčka
13. ledna • 19:15

tak když to za 7-8 let najede 54tis., tak spotřeba není takovej problém... Pokud by se to najelo za rok, tak by to bylo o něčem jiným...

Martin
7. ledna • 2:13

Bylo to 6 let: 2014-2008=6 ;-). Ve firmě se používalo jen na obchodní cesty, kde nebylo nutné vozit velký objem zboží. Těch (naštěstí pro mě) časem ubylo a firma mi ho prodala. Teď toho sice najezdí víc, ale vzhledem k tomu, že oktávka ze stejného roku a s podobným stavem tachometru tehdy stála hodně přes 300k, řekl jsem si že raději koupím luxusní hondu a ušetřené peníze dám do benzínu. Jako jedinou pihu na kráse vidím v převodovce. Na pomalejší řazení a nutnost přepnout volič na "M" se dá zvyknout, ale chybí mi tam 6. stupeň. Po mnou najetých 90tis Km, jedné výměně baterie, destiček a pár výměn oleje a filtrů jezdí stále bez závady. Legenda jsem si zamiloval a ani po 3 letech nelituji.

Pavel
14. listopadu • 0:51

Honda ... Legend ... v mém případě v balení Acura RL.
Divoká holka co se ráda troche napije, ale ta zábava a ten výkon.
Pánové, to s chrochtákem - ropákem nezažijete, nikdy.
Vektorování vás pošle tam kam točíte volantem, motor kolem 6ti tisíc jen zpívá.
Tiché ševelení šestiválce šumí šumnou krajinou ... a pak zarazíte pedál do podlahy a ..... děje se něco co bych popsal jako "Mana Nebeská"
Nebo nastíním atmosféru ....potemnělý Švýcarský Saint Moritz ... silnička klikatá jak smije v parným létě, nasněžíno ... všichni ti germánský autofobilové stojí v prvním kopečku a mávaj ... tyyy už dá nejezdiiii ... Jenže Acura RL to valí do kopce stylem Sébastien Loeb a já jako naprostej rallye nadšenej amatér na vrcholku hřebenu můžu jen vztyčit dva prsty .... do Vé :-D

Lukas Barek
13. července • 23:24

Z některých vašich příspěvků je mi na bliti, jd vidět že jste v legendu nikdy nejeli nebo jste zaprisahli odpůrci všeho dobrého. Legend je nejlepší auto od Hondy a zamilujete si jej poprvé kdy do něj sednete, ladnost barevného kontrastu budíku, podsvicenych tlačítek, na místě řidiče, všude kolem vás, ambientni podsvětlení madel dveří, ševelení motoru a jeho zvuková kulisa nad 6 tis otáček v manualnim režimu je těžce navykova. A není nic co by vám ji zkazilo. Za cenu vozu středních tříd. Tento vuz, konretne tento vůz, vlastnil můj dobrý kamarád. Já v něm jezdil od začátku jeho koupě až po konec jeho ježdění, prošel jsem s ním i servisy, a musím říct že zavěšení předních kol je absolutne bezproblému! Byli meneny spodní ramena ještě v záruce, což z vozu dělá velmi atraktivním ke koupi, filtry a oleje? Směšné, olej je ještě skoro nezajety! Prosím, opravdu, dejte si kafe a cigaretu a podívejte se znovu. Spotřeba 17 litru ve městě je absurdní, ve městě při normalni, lidské jízdě, žádní loudove jsme se nedostali nad 14 litrů! A dálnice na tempomat na 130 kilometrech na sekundu za 10 litrů na sto! Na dálnici v 45 minutové zacpe při několika rozjezdech tohle kontrrtni testované auto jelo za 10.3 l/100km ! Tak ještě jednou vážně prosím, zamyslete se nad tím co je v clanku, jinak solidním a dobrém uvedeno. Objektivita nemůže být jen poloviční! Legendům ahoj!

dave_007
25. května • 0:24

Kdyby toto auto (i jete) melo rozumnou cenu, aspon 6 prevodovych stupnu a spotrebu pod 10 l na 100 km, nevahal bych ani sekundu.

jirka
25. května • 8:38

To auto ma rozumnou spotrebu 300 koni vaha 1.8 tuny a neco kolem 11 az 12 litru neni moc. Sam kdybych mel tech necelych trista tis tak ho koupim a ta spotreba by mi nevadila kdyz mam doma accord coupe 3.0 v 6 v benzinu kde jezdim za daset a pul.

dave_007
25. května • 10:15

Souhlasim s Vami, ze z tohohle uhlu pohledu to neni nijak dramaticke. Ovsem z uhlu pohledu pracujiciho cloveka, ktery s tim vozem najezdi denne 100 km, to uz zacina byt financne narocne.

jirka
25. května • 14:20

Tohle auto taky neni pro delnickou tridu protoze ejich vyplata na to nestaci. J mam trilitr ted na zahrade potrebuje vetsi opravy a na ty budou v lednu a pak to bude tao s mensim autem do prace denne lamu 124 km a v patek trilitr do prace a o vikendech ho provozovat. Plus do toho mam motorku a taky delnik ale v rakousku. Zena v domacnosti a to platim jeste hypo 10 tis mesicne.

dave_007
26. května • 1:21

V Rakousku jsem to take videl. Male auto do prace a na vikend velky a drahy MB. Nerozumim tomu a povazuji to za typicky malomestacke. Ja mam na vsechno jedno auto a neni to kombik. :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jirka
27. května • 21:26

Tak kdyz jsem denne lamal 64 km tak jsem jezdil strilitrem. Pak jsem jezdil 124 kde jsem mel vyplatu o 20 tis vetsi nez ted taky jsem s nim jezdil. Ted opet lamu 124 a vyplata o tech 20 tis kensi tak se sehnalo mensi auto. Na tu vzdalenost trilitr 10 tis mesicne a mapy cca 6 tis kc mesicne.

reny
1. listopadu • 21:33

primitiv

Jenyk
24. května • 13:11

Dá se ten test přečíst někde celý najednou? To jejich členění článků a nutnost pomalu klikat po větách ... ať si trhnou.

Jiří Hlisnikovský
23. května • 22:42

ad spotřeba (prý dobrá):
z testu na auto.cz:"Příjemně překvapeni jsme byli spotřebou, kterou lze i při dynamickém ježdění, z velké části městském, udržet pod dlouhodobou hranicí 13 l/100 km, při klidném mimoměstském cestování klesá průměr až pod neuvěřitelných 9 l. Klidný řidič se může těšit na průměr kolem 11 litrů, což je na takto velký a těžký vůz s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou pozoruhodný výsledek."

Radek
24. května • 0:23
D.a.l.i
26. května • 13:46

Jenže tam jsou i starší (slabší) Legendy.
Tzn. relevantní data jsou zde:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/17... ...
na benzín s tím jezdí jeden člověk za 13l, na LPG další 4 v průměru za necelých 15l/100km.To je ktuálně cca 2,50Kč/km - což je z druhé strany srovnatelné jako nafťáky se spotřebou 7l/100km, což v této velikosti a výkonu budou jezdit nafty spíš za víc...

your.god
23. května • 15:42

Super auto, hezky napsaný článek, dobře udělané fotky, zkrátka prima povedený test. Děkuji. :-)

a7gkiller
23. května • 15:36

Tohle auto bylo a je skvělý i dnes. Nicméně problém pro Evropu je ten motor. S 3,0 dieselem by se to dalo prodat.

Jiří Hlisnikovský
23. května • 13:48

Auto to bylo velmi propracované. Snad někomu mohlo vadit méně převodových stupňů v automatu, na druhé straně byl automat opravdu spolehlivý.
Vůbec spolehlivost byla obrovskou výhodou.
Jenže Evropané jdou za image a za tím, co jí německé automobilky nakukaly. Honda dělala auto podle svého nejlepšího mínění a ne podle "omezených" požadavků (evropských) zákazníků.
Nelze také opomenou fenomenální pohon SH-AWD.
Měl to být takový bezpečný obrněnec. Proto těžký se všemi důsledky. Hlavně ta spotřeba.

Jiří Hlisnikovský
23. května • 15:29

Pokud by Honda měla v v roce 2007 diesel cca 3.0, mohlo to auto být prodejnější v Evropě. Honda se naučila dělat jedny z nejlepších diselů, viz 2.2 nebo dnes 1.6.

st
28. května • 12:56

Taky si myslím. Je to škoda, být tam jiné motorizace, více druhů převodovek i transmise, byl by to zajímavý automobil. Takto to bylo určeno jen úzké skupině lidí.
Ruku na srdce za za ty peníze si prostě většina lidí pořídila jiné vozy jako MB, BMW, Audi i když po technické stránce či výbavou ta Honda byla jinde.

dedekMMC
12. června • 20:17

Jojo motorizace jenom jedna bohužel, chybí mi tam V8. Podvozek by to snesl s přehledem. Výbava pouze jedna a jediná totiž maximální. Jediný do čeho zákazník kecal byla barva a těch moc nebylo. A bylo to jedině dobře. U nás tohle auto nikdo nedocení. Sme národ zmanipulovanej marketingem ShitWagenu.

zipiik
23. května • 16:10

Dobry diesel 3.0 by mu slusel, ale holt Legend byl "Amerika" se vsim vsudy. Je to nadherny auto, osobne bych ho v garazi mel radeji nez MB E classe nebo BMW 5, ale na nasem kontinentu jsem asi s timhle nazorem v mensine.

a7gkiller
23. května • 15:37

koukám, že jsme měli stejnou myšlenku, než jsem to dopsal, tak jsi to odeslal dřív. Nicméně souhlas, s dobrým Honda dieselem by to nebyl takový propadák.

Tobias Valach
23. května • 13:06

Připomíná mi to Peugeot 607 zveknu i zevnitř.

DDD
23. května • 11:47

asijská sra.čka...

kamilo
24. května • 10:58

Hovorí odborník čo sníva mokrý sen o Golfe s motorom z kosačky ...

Lukixe
23. května • 11:18

Parádne počítanie,chválim autora a jeho snahu.Ďalšie nedocenené auto ktoré to malo ťažké pretože Nemci si vytvorili u ľudí mentálnu nadvládu.

JA-NE
23. května • 11:09

V porovnavecich testoch koncila zvacsa na poslednych miestach..

dave_007
25. května • 0:19

Jiste, protoze vahu 83% ma pri hodnoceni zeme puvodu a 17% spotreba. Vse osotatni je nepodstatne, protoze vice nez tato dve kriteria vetsina spotrebitelu mentalne nezvlada.

aaa
26. května • 12:35

Skapal som :-)). Strasne som sa nasmial pri tomto komente, uplne trefa do cierneho. Dakujem za skraslenie mojho dna, hned sa mi lepsie pracuje :)

dave_007
27. května • 15:43

Rado se stalo. :-D

tt
16. června • 9:17

dave! na hrad! :-D
tak toto si zabil, uplne presne...
Sam mam momentalne BMW 530d, ale ak zas budu prasule na dalsie auto, bude to honda accord benzin, alebo mazda 6 benzin

af
23. května • 18:24

Nesmíš číst Autotip a svět motorů. Vsadím se že v těchto pseudo časopisech Legenda s přehledem porazila i Octavia I.

Bimbo
23. května • 9:17

Doktor z Chomutova, prvni majitel a jihlavske cislo?

Pavel
23. května • 13:27

Jsem z Chomutova, auto znám, opravdu ho měl jeden soukromý lékař jako první majitel.

Ludek_II
24. května • 11:18

A jezdil s ním jen o víkendech do kostela, že ? :-D

Jiří Havel
11. října • 22:50

dle tp od 26.7.2007 do 11.3.2014 výše zmíněný vlastník....

q
23. května • 8:59

toto auto bolo aj na svoju dobu sracka, preto malo nulovu predajnost

Miso
21. března • 16:58

Ty idiot!
To by sa volala sracka! A nie LEGEND.
Dilino

Legend
1. června • 20:25

No tohle auto uz nakej ten rok doma mam. Nevim jestli je to az takova sracka, zalezi od cloveka co od auta chce, ale pokud si stoupnu nekde ve meste a mam to nalesteny spousta lidi to auto obdivuje a s radosti se na nej podiva a to se nebavime o svezeni. Obcas me lidi pobavi kdyz se zeptaji zda je v tom diesel nebo dvoulitr.. spousta lidi tento vuz podcenuje jako je u teto znacky znamo. kazda hulka si koupi skodu superb, bmw apod.. vybava je super, a ja miluju ozvuceni bose, kde i pri vysoke rychlosti se bavite normalne a hudbu si dokazete uzit... jenze hondu si kupuji bud mladi zavodnici civic accord apod, tento vuz uz si koupi starsi clovek co ma v hlave poskladano co od vozu chce. me je 30 a mam ho 4 roky doma. koupeno ve 113 origo. ted najeto 160tis, nadstandartne servisovano s plnou historii pouze rucne myte voskovane apod.. pokud jedu dalnici praha brno nebo jinam a ma se semnou chut nekdo honit jelikoz to auto nezna maximalne tak z nakych tupych recenzi na internetu kde jak rikam je tohle auto z 90% podcenovany casto se na takovy zavodniky koukam pouze ve zpetnych zrcatkach. v primce na start neni legend az tak dokonaly ale v zatackach se systemem shawd je neprekonatelny. a pokud se bavime o rychlostech 200 a vic uz se chyta malo kdo a ve 250ti kdy je to auto jiste a leti jako prilepeny uz se drzi jen 4,5litrovy nemci ale tam je porizovaci cena trochu nekde jinde. ale pak uz je to o ridici, kam az si troufne.. mame doma nekolik hond a vsechny sou drzaky. pro rodinu frv a crv na dalky a svezeni legend. honda je honda at si rika kdo chce co chce.. pomlouvat to bude pouze clovek co nezazil jizdu v legendu...

Legenda
7. dubna • 18:09

Mám ho též a za ty prachy neskutečný komfort/spolehlivost/nadstandartní výbava a vše funguje.

Lucaslegend
25. ledna • 10:32

Zdravim . Mam legenda tiez par rokov doma, najazdil som na nom zatial cez 100 000km a zatial spokojnost...suhlasim v podstate so vsetkym co si napisal :-)

javi
28. května • 10:56

Kludne pokracuj vo svojom firemnom passate ftedeicku v ceste a nezastavuj sa pri clankoch o Autach. Iba zabijas cas.

M.
23. května • 21:45

Ach jo . . . odborník se ozval ! Hochu, až budeš mít jednou možnost, sedni si do té "sr...ky" a poslouchej a vnímej a jezdi . . . jestli máš teda už papíry.

dave_007
25. května • 0:15

Je to presne tak. Obycejnym jezdenim se z cloveka skutecne stane automobilovy odbornik z tech nejpovolanejsich. Predevsim pak na deformaci zony.

Antiautomat
23. května • 9:44

Vidno ze ste to auto videli dvakrat v zivote z kilometrovej vzdialenosti. Ta ''sracka'' totiz najazdi spolahlivo tolke kilometre, o ktorych sa tzv.'europskej' tzv.'premiovej' tzv.'konkurecii' s vyhonenymi motormi a setrenim na vsetkom moznom moze len snivat. Ale ziadny strach, ono marketing tych spomenutych troch horeuvedenych Vam uz vysvetli ze mensi, lahsi a bakelitovy je lepsi ako vacsi tazsi a z poctiveho zeleza.

james
23. května • 15:17

co si taky zakysleny v pripade EU aut. Sikmoocka ako kazdy uz davno nerobi auta z poctiveho zeleza inak by nemohli konkurovat cenou a navyse aj tie podla teba "bakelitaky" maju lepsiu bezpecnost ako stare tazko deformovatelne tuhe zeleza..a ako q povedal, ak by to boli take kvality tak by si ich na ulici videl viac ako tych na ktore tu frfles.

dave_007
25. května • 0:11

Vidim, ze zde se do role experta pasuje i ten, kdo nevidi rozdilu mezi zelezem a oceli. :-DZda se, ze existuji jedinci, jez si mysli, ze nedostatek znalosti lze dohnat prebujelym sebevedomim. Smutne je, ze si to nemysli jejich zamestnavatele. :-D :-D :-D

zipiik
23. května • 16:04

Rozsireni nemusi souviset s kvalitou Porsche take nevidam na kazdem rohu, ale tvrdit o MB, BMW nebo Audi, ze jsou min kvalitni nez Honda, je taky dost odvazne. Na Legendu je videt, ze je to auto puvodne pro US trh, me osobne se libi (az na spotrebu), ale chapu, ze jsem v mensine. Podle me ve sve dobe nabizel Legend dobry pomer kvalita/cena, pokud jste chteli vsechny ty featurky, ale dojel na to, ze tahle trida aut se v Evrope bere jako prestizni a holt Honda jako znacka prestiz nema, ale to neni veci kvaliti auta, ale marketingu, ktery je u Hondy specialne v CR hodne slaby.

st
28. května • 12:52

Myslím, že problém slabých prodejů byl někde trošku jinde. A to ve zvolené motorizaci a převodovce. Kdyby tam byl naftový motor a možnost manuální převodovky a "základní" verze za rozumné peníze, tak by to auto mohlo být zajímavou alternativou.
Takto je to vůz pro někoho kdo moc nenajezdí, ale má rád pohodlí. Na druhé straně vyšší náklady na palivo vyváží spolehlivost atmosférického šestiválce.

james
24. května • 20:24

mne sa tento legent tiez paci

zipiik
23. května • 16:05

Smankote, samozrejme, ze KVALITY :)

Antiautomat
23. května • 15:31

Bohuzial v nasich koncinach plati stale ''viac pruzkov, viac adidas'' :-(
To je to co mi na tom vadi. To auto malo jedine tu smolu ze bolo prilis nenapadne.

q
26. května • 19:01

pan je expert na pruzky ? lebo ja jazdim po vonku a vidim co ludia kupuju. a legend to neni.

james
24. května • 20:22

mne skor vadi to, ked niekto preferuje svoj znacku na zaklade vlastnych skusenosti a snazi sa to nanutit aj dalsim, (nemyslim teraz konkretne teba...) a v pripade, ze ostatni maju iny nazor su ovce, obete marketingu a pod.. keby to bolo o nekvalite tej rozsirenej znacky v nasich koncinach tak by si to predsa ludia dobrovolne nekupovali.. vadi mi, ze jedni robia z druhych blbcov len za to ze s nimi nezdielaju nazor.. a staci sa pozriet na "utocnych" sikmoockov clanok o tej alebo onej sikmookej znacke ale v diskusii hejtuju na koncern. proste vylievat si komplex na kuse plechu a tym urazat ludi vlastniacich ten ci onen kus plechu je podla mna uz diagnoza..

q
23. května • 13:37

este jeden komentar k tvojej blbost - ta sracka najazdi kolko asi kilometrov ? milion ? ok a kto chce auto, v ktorom najazdi milion km ? nikto - dnes po 4-5 rokoch chcu ludia nove auto. a nie preto, ze by to 4-5 rocne auto uz bolo nefunkcne, ale preto, lebo chcu ludia nove technologie, novy dizajn, a vobec zmenu. tvoje semi-inteligentne komentare o europskej a premiovej kvalite si strc za klobuk. preco asi vonku na ulici nestoja hondy legend ale bmw, mercedesy, pasaty, dokonca aj posratych renaultov laguna je viac ako tychto uzasnych legiend. preco asi ? no preto, ze to bola nevyhodna kupa, auto-sracka

Jiří Havel
11. října • 22:46

Tohle píše opravdu blbec, jsem vlastníkem této Hondy, je to super povoz a měním jen náplně,. destičky, rozvody atd. Jediné mimo běžných věcí jen altík...., Passat nebo Laguna???? Výsměch, nešahá tomu ani po kotník!!!!

Antiautomat
23. května • 15:27

Dobry den, vdaka za Vase inteligentne postrehy, vdaka ktorym otazku citujem 'blbosti' nemusim riesit, nakolko podla ich urovne je jasne ako to v tomto smere medzi nami je. Problemom je tu celonarodny fetisizmus a konzumna spolocnost - plus filozofia 'obal predava'. S auta sa casto stava fetis na dokazovanie si spolocenskeho statusu, cim to ma viac nalepiek 'nove' (technologicky), tym je to povazovane za uzasnejsie a lepsie. Vo Vasom pripade tento marketingovy vyplach mozgu zjavne zaucinkoval (co asi pre nich vzhladom na Vasu uroven nebol problem, bez urazky). Co samozrejme ma neblahe nasledky a vyrobcovia vdaka tomu mozu dalej znizovat kvallitu a trvanlivost vyrobku. Lenze cele toto je samozrejme omyl, v preklade to 'nove' znamena casto 'neodskusane' a 'predrazene' (technologicky). Ono mozno Vam vo Vasom uzasnom nadhlade a hyperinteligencii pride nepochopitelne ze napriklad ja (a nie som sam) nechcem kazdych 5 rokov nove auto. Naco? Preco? Nechcem aby nieco, za co som vyhodil tolke peniaze, bolo za 5 rokov zrele na vrakac. Nie som z tych, ktori podliehaju tejto davovej psychoze a potrebuju sa ukazovat kazdych par rokov v novom aute (pretoze je 'nove'). Mna ovela viac zaujima aby auto, ktore si kupim, nebolo postavene napolo z bakelitu, aby mi sluzilo dlho a spolahlivo a aby som nemusel otazku kupy auta (spojenu s nemalymi financiami) riesit sklamany z toho, ze to, co marketing pred par rokmi vhychvaloval za nieco nove a uzasne je zrazu totalne zastarale, neopravitelne a zrele do hrobu. Ostatne to aj vysvetluje velku oblubu lacnych a jednoduchych aut, pripadne stale neupadajucu oblubu dovezenych 'jazdeniek'.Myslim ze kym vypustite podobnu defekaciu, mali by ste sa zamysliet na d tym co tvrdite (ak ste to spravili a nepomohlo, potom nic). Prijemny den.

q
23. května • 9:49

vidno, ze o tom aute viete akurat teoreticke dristy z marketingu
vydi na ulicu, a uvidis kde je zivot...

dsf
23. května • 18:09

Toto bolo vo svojej dobe najlepsie auto. Vyhovoval aj dizajn. Ja som konzervativny.
A preco sa nepredavalo?Lebo cielova skupina boli hlupi ludia. Iny dovod nie je.

Antiautomat
25. května • 15:39

Ludia sa potrebuju ukazovat (medzi touto potrebou a blbostou existuje priama umernost, cest vynimkam). Potrebuju sa vidiet v niecom, co 'fici' a co 'musi' byt dobre (lebo kazdy to tak hovori), aby skratka kazdy videl, ze su 'in' a ze idu s dobou, ze maju 'nove'. Na zaciatku stoji vacsinou marketing, ktory rafinovane vyuziva blbost par jedincov, ktori uz zabezpecia aby sa to sirilo ako choroba. Vysledok je potom uz tolkokrat spominany a casto videny nagelovany debilek s trapnymi zrkadlovkami a este trapnejsim 'neosobnym' vyrazom akokeby prave zozral kilo betonu. Pustite take nieco na ulicu a zacne sa to sirit ako mor. Potom to tak vyzera ze na cestach stretavame take vytvory az sa z toho cloveku chce....A cim je to blbsie, tym lahsie sa tomu da predat nieco co je 'modernejsie a ekologickejsie' (rozumej bakelitove a neopravitelne). Tym vacsia skoda pre automobilky a modely, ktore sa snazia poskytnut poctivy vyrobok (ako trebars toto elegantne auto). Na rozdiel od tych pitvornych vytvorov ma toto auto nevtieravy a nenuteny styl. Vyzaruje z neho serioznost a prijemna elegancia. Skratka masina pre chlapa.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dsf
25. května • 15:42

No ono malo Torque vectoring, samo zastavovalo pred prekazkou (ako prve?) a podobne.Aj technicky bolo zaujimave.;

Doporučujeme

Články odjinud