Test ojetiny Ford S-Max 2.0 TDCi: tatínkův sen

Ford S-Max se stal revolucí. Evropskému publiku se pokusil ukázat, že praktické MPV umí jezdit jako kvalitní osobní auto. A podařilo se…
Seznam kapitol
  1. Ford S-Max v kostce
  2. Bod zlomu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Technická prohlídka, Hlavně diesely…, Jak vybrat?
  4. Praktik, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (80x foto)

Teprve před několika dny na pařížském autosalonu slavila svoji premiéru druhá generace modelu Ford S-Max, při této příležitosti se nabízí zavzpomínat na tu první. Ta byla představena spolu se spřízněným modelem Galaxy v roce 2006 v Ženevě. Zatímco Galaxy vycházela ze stejnojmenného konceptu z Frankfurtu v roce 2005, S-Max se stal reminiscencí studie SAV Concept prezentované o několik měsíců dříve v Ženevě. Zatímco v případě předchozí generace Galaxy se pro tento model stalo partnerství s Volkswagenem nakonec vlastně požehnáním, rozhodnutí vydat se v roce 2006 vlastní cestou bylo pro Ford skutečnou výhrou.

Testy | Ford | Ford S-Max

Ford S-Max 2,5T: šílený Max (test)

Vozy Ford S-Max a Galaxy patří nyní na trhu s ojetými MPV mezi velmi vyhledávané, donedávna drahé vozy se totiž s odstupem času stávají přístupnými širokému spektru zákazníků. Ceny nejstarších S-Maxů začínají na 150 000 Kč, přičemž prakticky všechny jsou osazeny vznětovými motory 1,8 a 2,0 TDCi. K testu ojetiny jsme nyní v autobazaru AAA Auto vybrali sedmimístný S-Max s motorem 2,0 TDCi, jenž byl vyroben v roce 2007 a na tachometru nesl hodnotu jen mírně přesahující hranici 130 000 km. Pokusili jsme se zjistit, jak s odstupem času tento konkrétní vůz funguje a co případnému zákazníkovi nabídne. Samozřejmě i tentokrát jsme si řádně posvítili na jeho technický stav…

Radosti
Jízdní vlastnosti
Objemný a variabilní interiér
Přehledné pracoviště řidiče
Starosti
Omezený rejd
Kolísající palivoměr
Koleje trhají volant z ruky
8  /10
140 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie140 fotografií
P1190006.JPG P1190007.JPG P1190008.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford S-Max v kostce
  2. Bod zlomu, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Technická prohlídka, Hlavně diesely…, Jak vybrat?
  4. Praktik, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (80x foto)
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků