73
Fotogalerie

Test ojetiny: Ford Fusion Calero - hit pro praktiky

Kapitoly článku:


A vystupujeme

Kromě docela raritního Ignise od Suzuki dnes při koupi ojetého Fusionu zákazníci nejčastěji pokukují také po vozech Mazda 2 (s níž toho má Fusion po technické stránce leccos společného), ale především po Fabiích. Fusion má oproti Fabii Combi sice o něco menší základní objem prostoru pro zavazadla, ale jeho využitelnost je díky takřka kolmé zádi a vysoké střeše přinejmenším srovnatelná.

P1100808.JPG P1100815.JPGP1100813.JPG
Tento ojetý Ford Fusion hyzdí snad jen neoriginální potahy

V závěru testu je třeba poznamenat, že Ford Fusion i po letech nabízí vynikající poměr kompaktního půdorysu, relativně nízké hmotnosti, jistých jízdních vlastností ve všech situacích a bez ohledu na zatížení, spolehlivosti a dostupných provozních nákladů. Doporučujeme především zážehové motory Duratec 1,4i a 1,6i, na nichž se, při vší úctě, prakticky nemá co pokazit.

Spotřeba paliva v nás ale během testu tohoto Fordu Fusion zrovna dobré dojmy nezanechala a posuzujeme ji jako mírně nadprůměrnou. Ve městě jsme se pohybovali okolo hranice 9,0 l/100 km, na dálnici u 8,5 l/100 km a ani při vysloveně klidné jízdě mimo obec jsme se nedostali pod 6,7 l/100 km.

Očima odborníka

Za volantem Fusionu většinou z brány autobazaru odjíždí ten, kdo přišel hledat auto s rozumnými provozními a servisními náklady, dostatečným vnitřním prostorem, solidními jízdními vlastnostmi a střízlivým designem. Jako bonus Fusion nabídne výše umístěné sedačky pro snadné nastupování a díky vyšší stavbě karoserie poskytuje uspokojivý komfort i pro rodinné využití.

Zvýšená světlá výška umožňuje bez obav projet i polní cesty, což z Fusionu činí sen mnoha chalupářů, o oplastované stylové verzi Calero ani nemluvě. Navíc drtivá většina nabízených exemplářů disponuje klimatizací, což u ojetých malých aut v dané cenové relaci až donedávna rozhodně nebylo samozřejmostí. Na trhu ojetin je v současné době velmi pestrý výběr, a to především díky agresivní marketingové podpoře českého zastoupení Fordu v uplynulých letech.

P1100774.JPGP1100842.JPGP1100822.JPGP1100823.JPGP1100837.JPGP1100845.JPG

Takový prodejní úspěch, jaký tento model díky různým akčním slevám zaznamenal v ČR, neměl obdoby nikde jinde v Evropě. Kdo z nějakého důvodu nechtěl Fabii, koupil si ve většině případů právě Fusion. Nejlevnější ojetinu lze dnes pořídit již za méně než 80 tisíc, zachovalé pětileté exempláře začínají okolo 120 tisíc. Srovnatelně stará Fiesta, z níž Fusion konstrukčně vychází, bývá zhruba o 20 tisíc levnější. Nejčastější a zároveň ideální motorizací je bezproblémová benzínová čtrnáctistovka.

Oproti konkurenčním modelům je v případě Fusionu na trhu i poměrně hodně dieselových ojetin, které však většinou pochází z dovozu. Obzvláště před těmi lákavě výhodnými je ale vhodné mít se na pozoru, často se totiž jedná o utrápené vozy například z italských autopůjčoven. Výhodou Fordu je poměrně levný značkový servis, a tak i bazarovým kusům lze dopřávat značkovou péči, o čemž svědčí převaha nabízených vozů s poctivě vedenými servisními záznamy.

Vytknout lze Fusionu snad jen pocitově horší zpracování palubní desky, což ovšem platí jen do roku výroby 2005, kdy proběhl facelift.  Po stránce spolehlivosti jde o mechanicky robustní auto bez výraznějších technických slabin, ani s korozí naštěstí nemá nijak zásadní potíže.

Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA Auto 

Technické údaje: Ford Fusion

Rok • stupeň výbavy
2009 • Calero
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 388 cm3
Nejvyšší výkon
59 kW (80 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 700 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
124 Nm při 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
13,7 s
Nejvyšší rychlost
163 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
337 l • 1 175 l
Hmotnost: provozní • celková
1 086 kg • 1 605 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,5 • 5,3 • 6,5 l/100 km
Rozvor náprav
2 486 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 477 mm • 1 435 mm
Rozměr pneumatik
195/60 R15
Rozměry: délka × šířka × výška
4 013 × 1 950 × 1 543 mm

Naměřené hodnoty

Stupeň/rychlost50 km/h90 km/h130 km/h
1
23 600 ot./min.
32 400 ot./min.4 300 ot./min.
41 700 ot./min.3 100 ot./min.4 600 ot./min.
52 500 ot./min.3 700 ot./min.
Orientační měření hlučnosti
Volnoběh49 db
50 km/h (4. st.)58 db
130 km/h (5. st.)76 db
  
Zrychlení 0 - 100 km/hČas
114,12 s
213,87 s
313,67 s
Průměr13,887 s
60 – 100 km/h
3. stupeň9,07 s
4. stupeň14,17 s
80 – 120 km/h
4. stupeň14,68 s
5. stupeň21,33 s

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud