Kapitoly článku:
Na papíře vypadá druhá generace focusu jako skvělá volba. Příliš nerezne, je prostornější, komfortnější... Navíc je většinou nabízena za výrazně nižší ceny, než nejžádanější rodinná volba v podobě Škody Octavia.
Bohužel realita často nebývá tak růžová. Zbídačené exempláře z velkých fleetů dnes sice koupíte za šedesát tisíc, není ale o co stát. Byť dvojkový focus spadl do kategorie nejlevnějších, údržba některých provedení stále odpovídá dříve půlmilionové ceně.
Pozor je třeba dát zejména při výběru motorů. Ideální je především benzinová šestnáctistovka, které v době downsizingu ohromí rychlými reakcemi i přiměřenou spotřebou. I ta ale umí nachystat překvapení v podobě zvýšené spotřeby oleje.
„Zájemce by si měl rozmyslet, jak auto bude používat a zdali opravdu potřebuje diesel. Těm, kteří chtějí ušetřit na naftě, se totiž vlastnictví často výrazně prodraží,“ dodává Milan Zier, který se Fordům věnuje od roku 1992.
Technické údaje: Ford Focus Turnier II
Rok • stupeň výbavy
2010 • Titanium
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 560 cm3
Vrtání • zdvih
75,0 mm • 88,3 mm
Nejvyšší výkon
80 kW (109 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
240 Nm při 1 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,9 s
Nejvyšší rychlost
188 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
500 l • 1 545 l
Objem palivové nádrže
53 l
Hmotnost: provozní • celková
1 315 kg • 1 830 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
5,6 • 3,8 • 4,5 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 535 mm • 1 530 mm
Rozměr pneumatik
205/55 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 470 × 1 840 × 1 500 mm