Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Nejprodávanější malý vůz v Evropě prošel loni faceliftem, což dále zpřístupnilo ojeté vozy této řady širšímu spektru zákazníků. Vyzkoušeli jsme dobře vybavenou ojetou Fiestu 1,4i s automatem.
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Aktuální generace Fiesty byla představena v roce 2008 a původně se pro ni zvažovalo označení Verve podle koncepční studie z frankfurtského autosalonu v roce 2007. V Evropě se nabízí jako tří a pětidvéřový hatchback, ale ve skutečnosti jde o skutečně „globální“ automobil, jenž stále patří k nejprodávanějším vozům planety. Fiesta šesté generace stanula na podlahové plošině s označením B2E, navržena byla v Hirošimě a ponejprv použita v Mazdě 2. Zmíněný facelift Fiestě dále pomohl, jen za první čtvrtletí letošního roku se v Evropě prodalo 85 639 vozů této řady, což v daném segmentu znamená jednoznačné prvenství.

Dnes lze tento model hodnotit již jako osvědčený a není pochyb o tom, že jde o jeden z nejlepších vozů své kategorie. Totéž přitom platí i pro ojetiny, jež se technicky od nejmodernějšího provedení nijak zásadně neliší a v perspektivním stavu je lze koupit už za nějakých 120 tis. Kč. Z nabídky autobazaru AAA Auto jsme tentokrát vybrali Fiestu z roku 2009 v kombinaci nejvyšší výbavy Titanium, zážehového motoru 1,4i a samočinné převodovky. Najeto měla necelých 38 tis. km a byla ve velmi dobrém stavu, takže zřejmě jedinou vadou na kráse by mohla být její pouze třídveřová karoserie. Pojďme se jí ale podívat pod sukni.

Radosti
Progresivní, nadčasový design
Jízdní vlastnosti
Plynulé řazení převodovky
Starosti
Menší zavazadlový prostor
Vyšší spotřeba
Absence loketní opěrky
8  /10
158 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie158 fotografií
F napr 1.jpg F napr 2.jpg F napr 3.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kostce
  2. Fiesta pošesté, Moderní technika, Rozporuplné motory
  3. Mezi(polo)generační srovnání, Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Horší přístup, Pohodlné sezení
  5. Na silnici, Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků