Zapomeňte na korozi! Ford v tomto ohledu výrazně pokročil a c-max, stejně jako spřízněný focus III, už nereziví. Zpočátku výroby se mu však odlepovaly okrasné lišty, což je další pro značku typická nectnost.

Zapomeňte na korozi! Ford v tomto ohledu výrazně pokročil a c-max, stejně jako spřízněný focus III, už nereziví. Zpočátku výroby se mu však odlepovaly okrasné lišty, což je další pro značku typická nectnost.

Provedení grand je vybaveno bočními posuvnými dveřmi. Řada majitelů si stěžuje na jejich rachtání. Většinou stačí dveře správně seřídit a promazat. Některé vozy se však s problémem potýkaly opakovaně i po servisním zásahu.

Provedení grand je vybaveno bočními posuvnými dveřmi. Řada majitelů si stěžuje na jejich rachtání. Většinou stačí dveře správně seřídit a promazat. Některé vozy se však s problémem potýkaly opakovaně i po servisním zásahu.

Pravidelné problémy byly s bezklíčkovým startováním, u kterého docházelo k zatékání vody do mechanizmu kliky. Velmi rychle se také vybíjí knoflíková baterie v klíčku.

Pravidelné problémy byly s bezklíčkovým startováním, u kterého docházelo k zatékání vody do mechanizmu kliky. Velmi rychle se také vybíjí knoflíková baterie v klíčku.

Všechny vozy jsou vybaveny systémem sledování tlaku v pneumatikách. Ten prodraží každou výměnu kol, zároveň u ojetiny možná bude nutné vyměnit jednotky v kolech. Ford je nabízí za velmi solidních 700 Kč/kus. Proti minulé generaci galaxy, která se systémem přišla, je to asi třetina ceny!

Všechny vozy jsou vybaveny systémem sledování tlaku v pneumatikách. Ten prodraží každou výměnu kol, zároveň u ojetiny možná bude nutné vyměnit jednotky v kolech. Ford je nabízí za velmi solidních 700 Kč/kus. Proti minulé generaci galaxy, která se systémem přišla, je to asi třetina ceny!

Skvělou zprávou je, že C-Max jinak většinou funguje zcela spolehlivě. Spíše výjimečně majitelé hlásí problémy s autorádii. Většinou ale stačí přehrát jeho software.

Skvělou zprávou je, že C-Max jinak většinou funguje zcela spolehlivě. Spíše výjimečně majitelé hlásí problémy s autorádii. Většinou ale stačí přehrát jeho software.

Nejmenším motorem v nabídce byl přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost. Výkonem se bude hodit především na kratší cesty, důležité ale je, že po stránce spolehlivosti zatím nemá problémů. Snad jen výjimečně u něj docházelo k únikům chladicí kapaliny kolem krytu rozvodů nebo vodní pumpy. Obojí výrobce v průběhu výroby upravoval. I rozvody s řemenem v olejové lázni se zatím zdají zcela spolehlivé. Problémy zatím nejsou hlášeny ani s řídce se vyskytující nepřeplňovanou jednotkou 1.6 Ti-VCT. Perfektním společníkem je také motor 1.6 EcoBoost, který je tichý, pružný i úsporný. Existují kusy, které bez nejmenšího zaváhání zdolaly přes 300 tisíc km. Bohužel se však u prvních ročníků objevily i případy, kdy motoru z důvodu zakarbonování praskly písty.

Nejmenším motorem v nabídce byl přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost. Výkonem se bude hodit především na kratší cesty, důležité ale je, že po stránce spolehlivosti zatím nemá problémů. Snad jen výjimečně u něj docházelo k únikům chladicí kapaliny kolem krytu rozvodů nebo vodní pumpy. Obojí výrobce v průběhu výroby upravoval. I rozvody s řemenem v olejové lázni se zatím zdají zcela spolehlivé. Problémy zatím nejsou hlášeny ani s řídce se vyskytující nepřeplňovanou jednotkou 1.6 Ti-VCT. Perfektním společníkem je také motor 1.6 EcoBoost, který je tichý, pružný i úsporný. Existují kusy, které bez nejmenšího zaváhání zdolaly přes 300 tisíc km. Bohužel se však u prvních ročníků objevily i případy, kdy motoru z důvodu zakarbonování praskly písty.

Diesely se v nabídce c-maxu objevily tři. Při uvedení jimi byly jednotky 1.6 TDCi a 2.0 TDCi ze společného vývoje s PSA. Dvoulitr patřil vždy mezi nejspolehlivější zástupce kategorie, šestnáctistovka už se v emisní třídě Euro 5 také neřadí do kategorie „nikdy nebrat“. Při kvalitním olejovém servisu dnes výrazněji nevybočuje z řady, alespoň při rozumných nájezdech. Při těch vyšších už je nutné, stejně jako u jiných vznětových motorů, kalkulovat s případnou nutností výměny vstřikovačů, turbodmychadla, nebo ventilu zpětné recirkulace spalin. Vše, včetně standardně dodávaného filtru pevných částic (18 tisíc Kč), ale stojí relativně rozumné sumy.

Diesely se v nabídce c-maxu objevily tři. Při uvedení jimi byly jednotky 1.6 TDCi a 2.0 TDCi ze společného vývoje s PSA. Dvoulitr patřil vždy mezi nejspolehlivější zástupce kategorie, šestnáctistovka už se v emisní třídě Euro 5 také neřadí do kategorie „nikdy nebrat“. Při kvalitním olejovém servisu dnes výrazněji nevybočuje z řady, alespoň při rozumných nájezdech. Při těch vyšších už je nutné, stejně jako u jiných vznětových motorů, kalkulovat s případnou nutností výměny vstřikovačů, turbodmychadla, nebo ventilu zpětné recirkulace spalin. Vše, včetně standardně dodávaného filtru pevných částic (18 tisíc Kč), ale stojí relativně rozumné sumy.

Z počátku výroby výrobce trápily úniky maziva z převodovky, ale i zadrhávající mechanizmus spojky. Dnes už je to většinou bez problémů. Zážehové motory si vystačí s pevným setrvačníkem, diesely mají vždy dvouhmotový. Jeho výměna ale u Fordu patří k nejlevnějším. Třeba na nejrozšířenější naftovou šestnáctistovku jej pořídíte včetně spojkové sady do patnácti tisíc korun.

Z počátku výroby výrobce trápily úniky maziva z převodovky, ale i zadrhávající mechanizmus spojky. Dnes už je to většinou bez problémů. Zážehové motory si vystačí s pevným setrvačníkem, diesely mají vždy dvouhmotový. Jeho výměna ale u Fordu patří k nejlevnějším. Třeba na nejrozšířenější naftovou šestnáctistovku jej pořídíte včetně spojkové sady do patnácti tisíc korun.

Vůz využívá víceprvkové zadní nápravy. U kusů s běžnými nájezdy s ní většinou nebývají problémy. U hodně ojetých vozidel však budou náklady vyšší. Většina silentbloků i ramen je však dostupná i v druhovýrobě za relativně přístupné ceny. To samé platí o předním zavěšení.

Vůz využívá víceprvkové zadní nápravy. U kusů s běžnými nájezdy s ní většinou nebývají problémy. U hodně ojetých vozidel však budou náklady vyšší. Většina silentbloků i ramen je však dostupná i v druhovýrobě za relativně přístupné ceny. To samé platí o předním zavěšení.

Provedení grand je vybaveno bočními posuvnými dveřmi. Řada majitelů si stěžuje na jejich rachtání. Většinou stačí dveře správně seřídit a promazat. Některé vozy se však s problémem potýkaly opakovaně i po servisním zásahu.
Pravidelné problémy byly s bezklíčkovým startováním, u kterého docházelo k zatékání vody do mechanizmu kliky. Velmi rychle se také vybíjí knoflíková baterie v klíčku.
Všechny vozy jsou vybaveny systémem sledování tlaku v pneumatikách. Ten prodraží každou výměnu kol, zároveň u ojetiny možná bude nutné vyměnit jednotky v kolech. Ford je nabízí za velmi solidních 700 Kč/kus. Proti minulé generaci galaxy, která se systémem přišla, je to asi třetina ceny!
Skvělou zprávou je, že C-Max jinak většinou funguje zcela spolehlivě. Spíše výjimečně majitelé hlásí problémy s autorádii. Většinou ale stačí přehrát jeho software.
58
Fotogalerie

Test ojetiny Ford C-Max II: Spolehlivostí překvapí, opatrně však na dovoz!

Druhá generace Fordu C-Max dorazila na trh v roce 2010. Po předchůdci podědila perfektní jízdní vlastnosti, přidala k tomu ale notnou dávku spolehlivosti.

Kapitoly článku:


S myšlenkou postavit na platformě auta nižší střední třídy MPV poprvé přišel v devadesátých letech Renault. Známý průkopník nových forem začal po roce 1997 rychle bodovat svým Méganem Scénic. O dva roky později odpověděl Opel dokonce sedmimístnou Zafirou.

Protivník od evropské divize Fordu (stejně jako od VW) přišel v roce 2003. Jak už název prozrazoval, c-max vyjel na platformě tehdy ještě nepředstaveného focusu druhé generace. Okamžitě zaujal v kategorii do té doby nevídanými jízdními vlastnostmi. Bohužel prostorností zájemce o MPV nemusel zcela uspokojit.

Úplně přesvědčivá nebyla nabídka vnitřního místa ani u druhé generace modelu, představené v roce 2010. Ta vycházela z focusu III a nabídla i prodlouženou verzi Grand s bočními posuvnými dveřmi, nebo do roviny skládací třetí řadou sedaček. V roce 2015 pak model prošel výraznou designovou proměnou, která přinesla elegantnější čelní masku, ale i nové asistenční systémy.

Relativně slušného úspěchu se model dočkal i u nás - v současnosti je k dispozici na trhu přes 100 ojetin. Ceny startují asi na 180 tisících korun.

Na co si dát pozor poradíme v galerii

 

1.jpg2.jpg3.jpg

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud