79
Fotogalerie

Test ojetiny Dacia Logan MCV 1,6i: dostupný hangár na kolečkách

Kapitoly článku:


Drobné závady přítomny

Akumulátor byl ve voze pravděpodobně původní, ovšem zatím nejevil známky blížícího se „úhynu“. Drobné závady jsme ale zaznamenali. Zvláště při mírném dešti vadil špatný kontakt v páčce stěračů, takže jednostupňový cyklovač dělal se stěrači, co se mu zlíbilo (průběžné stírání bez problémů). Neoriginální rádio bylo špatně zapojeno, takže se nevypínalo ani při zhasnutém zapalování.

P1170627.JPGP1170623.JPGP1170622.JPG
Akumulátor je ve voze zřejmě již z výroby

Plastový kryt levého předního světlometu byl prasklý, do světlometu ale zatím vlhkost nepronikala. Z dveří řidiče a z palubní desky v oblasti schránky před spolujezdcem se na nerovnostech ozývalo nepříjemné vrzání. Bederní opěrka v opěradle řidičova sedadla byla poškozena, takže zůstávala trvale vyvěšena v „nejměkčí“ poloze.

Během testu praskly postupně žárovky v levém a pak i v pravém předním světlometu (pokud na volnoběh pulzovalo napětí v elektroinstalaci tak jako v podsvitu přístrojového štítu, nebylo by se tomu ale možno snad ani divit…).

Vzhled a bezpečnost: obojí dle očekávání…

Na první pohled je příbuznost Dacie Logan MCV k ostatním karosářským verzím Loganu jasná. Celá příď (s výjimkou specifického nárazníku) je až po sloupky B shodná se sedanem a vévodí jí jednoduché sdružené světlomety s dvouvláknovými žárovkami a společnými parabolami pro potkávací i dálková světla, přičemž účinek alespoň u těch potkávacích je dostatečný.

Vzhled zadní části karoserie je přísně účelový, přesto jej ve srovnání s aktuálním Lodgy hodnotíme jako lépe zvládnutý, vyváženější a lehčím dojmem působící. Při pohledu z profilu jinak celkem fádní vzezření alespoň částečně ozvláštňují negativně skloněné zadní hrany posledních dílů zasklení (ty lze navíc pro lepší účinek ventilace pootevřít).

P1170607.JPGP1170630.JPGP1170678.JPG

Jistou ochranu před běžnými pouličními škrábanci představují široké nelakované plastové díly v horní části nárazníků a na bočních dveřích. Záď vozu Dacia Logan MCV je rázně ukončena svislou stěnou se svisle situovanými sdruženými svítilnami nijak neomezujícími přístup k prostoru pro zavazadla.

Jak asi správně tušíte, v nárazových testech Logan nedopadl nejlépe. U EuroNCAP zkoušeli jen výchozí sedan, a to v roce 2005. Ačkoli tedy šlo ještě o benevolentnější metodiku, Logan si sáhnul jen na tři hvězdy. Komisaři neměli výhrady k poměrně tuhému skeletu, ovšem zaznamenali zvýšenou zátěž na hrudnících obou cestujících vpředu a výrazně posunutý brzdový pedál.

A Logan 1.jpgA Logan 2.jpg
Dacia Logan v nárazových testech EuroNCAP v roce 2005

Airbagy a přitahovače pásů prý pracovaly dobře. Při nárazu z boku hrozí výrazné ohrožení hrudnímu koši, většina ostatních částí těla řidiče je ale chráněna slušně. Kritikou prošla prakticky chybějící ochrana sražených chodců. Od takto levného auta, které mělo ABS a boční airbagy za příplatek, ale nikdo zázraky nečekal, na druhou stranu: na rozdíl od Dusteru zkoušeném v roce 2011 se při čelním nárazu nezlomil práh…

Na palubě

Interiér je mimořádně dobře přístupný rozměrnými bočními dveřmi, sedadla jsou poněkud výše, takže nastupování i vystupování je velmi pohodlné (někteří uživatelé vyššího vzrůstu si ale stěžují na strhávání gumového těsnění kolem dveří). Interiér je samozřejmě vyveden velmi spartánsky, odkládacích schránek a poliček je v něm minimum (ani do úzkých kapes v předních dveřích toho mnohou neuložíte).

P1170650.JPGP1170648.JPGP1170649.JPG
Nastupování i vystupování jsou pohodlné

Většina interiéru je obložena fádními šedými plasty, obklady dveří mají alespoň látkové vložky v místech dotyku loktů. Uživatelé si stěžují na absenci jakékoli rovné plochy na palubní desce, kam by bylo možno elegantně umístit třeba držák na telefon. Látkou čalouněná sedadla sice postrádají výraznější boční vedení, ale jsou celkem pohodlná, ale co je nejdůležitější: je na nich spousta místa ve všech směrech.

P1170641.JPGP1170642.JPGP1170643.JPG
P1170646.JPGP1170644.JPGP1170645.JPG
Na nedostatek místa si nikdo stěžovat nebude, na druhou řadu sedadel pohodlně usadíte tři dospělé nebo trojici dětských sedaček
 

To platí dvojnásob o druhé řadě sedadel, na nichž se pohodlně usadí i tři „pořízci“, rodiny pak ocení bezproblémové umístění trojice dětských sedaček. Středová konzole je zakončena držákem nápojů, středový tunel je pak nevýrazný a neomezuje uprostřed sedícího pasažéra. Na delších cestách budete postrádat loketní opěru mezi předními sedadly. Ocenili jsme překvapivě kvalitně hrající reproduktory.

P1170658.JPGP1170660.JPGP1170659.JPGP1170661.JPGP1170669.JPGP1170662.JPG

Volant je pevný (alespoň sedadlo řidiče je výškově stavitelné) a osa volantu je dosti vzpřímená. Zatímco u normálního Loganu je to celkem protivné, v tomto malém trambusu se zvýšenou střechou to nijak nepatřičně nepůsobí. Pracoviště řidiče je jinak shodné s Logany a my jsme se mu podrobně věnovali již ve starších testech.

P1170647.JPGP1170663.JPGP1170664.JPGP1170666.JPGP1170672.JPGP1170673.JPG

Proto připomeňme alespoň mimořádně přehlednou středovou konzoli s velkými a přehlednými ovladači, přístrojový štít bez jakékoli indikace teploty chladicí kapaliny (zato však s palubním počítačem) a několik anachronizmů v podobě houkačky na konci páčky blinkrů a korektoru sklonu světlometů s masivní růžicí vlevo pod palubní deskou. Ovladače ventilace, vytápění a klimatizace jsou poněkud utopeny až dole před řadicí pákou.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud