Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Dacia Duster si zatím cenu drží dobře. Jak ale vypadá, když má za sebou pořádnou porci kilometrů?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Dacia Duster: Úvod
  2. Ojetá Dacia Duster: Co od ní čekat
  3. Ojetá Dacia Duster: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Dacia Duster: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Dacia Duster: Verdikt
  6. Ojetá Dacia Duster: kompletní fotogalerie

Dacia Duster. Pro někoho příšerně laciná obluda nehodná pozornosti, pro jiného poctivý pracant, na kterého nedá dopustit. Jsou lidé, kteří svou Dacii považují za nejspolehlivější auto, jaké kdy měli. Mluví o ní jako o autě, které je skoro nic nestojí. A i to je možná důvod, proč je Dacia Duster mezi ojetinami poměrně vzácné zboží. Lidé se jich neradi zbavují a když už, v bazaru se Duster ani neohřeje.

Testy | Ojetiny | Škoda | Kombi | Škoda Fabia

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Pro Duster je ale specifické i to, že se vlastně jedná o nejlevnější cestu k modernímu SUV s pohonem 4x4, i když slůvko „moderní“ tu berte s velkou rezervou. Technika rumunského SUV je natolik tradiční a jednoduchá, že to v dnešní době s určitými požadavky na bezpečnost a ekologii snad jednodušeji ani nejde.

Co je klíčové

  • Rozmyslet si, zda skutečně chcete obětovat komfort a bezpečnost
  • Důkladně prověřit podvozek
  • Koupit auto jen s jasnou historií a původem
  • Připravit si peníze bokem na první velký servis
  • Smířit se s chudou výbavou a neřešit drobnosti
  • Poskytovat autu pravidelný servis a péči, zaslouží si je

Ojetá auta už z velké části přišla o svou nepopiratelnou výhodu – tovární záruku. Nicméně pokud dobře vybíráte a dáte si pozor na některé detaily, nemusí být ani koupě ojetého Dusteru velký průšvih. Jako příklad nám poslouží tento modrý exemplář s motorem 1.5 dCi, manuálním šestikvaltem a pohonem 4x4, který jsme si k testu půjčili v Auto ESA.

Testovaná Dacia Duster, o které byste klidně mohli říct, že optikou cílového zákazníka měla luxusní a skoro až marnivou výbavu, byla vyrobena v roce 2011, měla najeto 138 000 km a prodejce si ji cenil na 229 000 korun.

Radosti
Primitivní a snadno opravitelná konstrukce
Velmi slušné schopnosti v terénu
Nízké ceny aut, dílů i servisu
Solidní mechanická spolehlivost
Překvapivě odolné diesely 1.5 dCi
S motorem 1.6 16V prakticky nesmrtelná
Starosti
Krátká převodovka u dieselů 4x4
Laciný interiér a chudá výbava
Problémy při provozu na LPG
Nízká úroveň pasivní i aktivní bezpečnosti
Jen málo majitelů se o ně pořádně stará
Některá auta jsou extrémně zanedbaná
5  /10
59 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie59 fotografií
Ojetá Dacia Duster 188.jpg Ojetá Dacia Duster 189.jpg Ojetá Dacia Duster 192.jpg
Následující kapitola
Dacia Logan 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 94 872 km
Cena: 95 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 43 500 km
Cena: 215 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků