Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Dacia Duster si zatím cenu drží dobře. Jak ale vypadá, když má za sebou pořádnou porci kilometrů?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Dacia Duster: Úvod
  2. Ojetá Dacia Duster: Co od ní čekat
  3. Ojetá Dacia Duster: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Dacia Duster: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Dacia Duster: Verdikt
  6. Ojetá Dacia Duster: kompletní fotogalerie

Dacia Duster. Pro někoho příšerně laciná obluda nehodná pozornosti, pro jiného poctivý pracant, na kterého nedá dopustit. Jsou lidé, kteří svou Dacii považují za nejspolehlivější auto, jaké kdy měli. Mluví o ní jako o autě, které je skoro nic nestojí. A i to je možná důvod, proč je Dacia Duster mezi ojetinami poměrně vzácné zboží. Lidé se jich neradi zbavují a když už, v bazaru se Duster ani neohřeje.

Testy | Ojetiny | Škoda | Kombi | Škoda Fabia

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Pro Duster je ale specifické i to, že se vlastně jedná o nejlevnější cestu k modernímu SUV s pohonem 4x4, i když slůvko „moderní“ tu berte s velkou rezervou. Technika rumunského SUV je natolik tradiční a jednoduchá, že to v dnešní době s určitými požadavky na bezpečnost a ekologii snad jednodušeji ani nejde.

Co je klíčové

  • Rozmyslet si, zda skutečně chcete obětovat komfort a bezpečnost
  • Důkladně prověřit podvozek
  • Koupit auto jen s jasnou historií a původem
  • Připravit si peníze bokem na první velký servis
  • Smířit se s chudou výbavou a neřešit drobnosti
  • Poskytovat autu pravidelný servis a péči, zaslouží si je

Ojetá auta už z velké části přišla o svou nepopiratelnou výhodu – tovární záruku. Nicméně pokud dobře vybíráte a dáte si pozor na některé detaily, nemusí být ani koupě ojetého Dusteru velký průšvih. Jako příklad nám poslouží tento modrý exemplář s motorem 1.5 dCi, manuálním šestikvaltem a pohonem 4x4, který jsme si k testu půjčili v Auto ESA.

Testovaná Dacia Duster, o které byste klidně mohli říct, že optikou cílového zákazníka měla luxusní a skoro až marnivou výbavu, byla vyrobena v roce 2011, měla najeto 138 000 km a prodejce si ji cenil na 229 000 korun.

Radosti
Primitivní a snadno opravitelná konstrukce
Velmi slušné schopnosti v terénu
Nízké ceny aut, dílů i servisu
Solidní mechanická spolehlivost
Překvapivě odolné diesely 1.5 dCi
S motorem 1.6 16V prakticky nesmrtelná
Starosti
Krátká převodovka u dieselů 4x4
Laciný interiér a chudá výbava
Problémy při provozu na LPG
Nízká úroveň pasivní i aktivní bezpečnosti
Jen málo majitelů se o ně pořádně stará
Některá auta jsou extrémně zanedbaná
5  /10
59 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie59 fotografií
Ojetá Dacia Duster 188.jpg Ojetá Dacia Duster 189.jpg Ojetá Dacia Duster 192.jpg
Následující kapitola
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 76 047 km
Cena: 135 000 Kč
Dacia Logan 1.39
Rok výroby: 2007
Stav: 120 900 km
Cena: 65 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků