Kapitoly článku:
Zkoušený vůz
K testu jsme převzali Citroën C6 z roku 2007, jenž bohužel kromě originální palubní literatury ve francouzštině a potřebných karet a kódů ke klíčům nedisponoval servisní knihou ani jinými záznamy o servisní historii. Podle lístku v motorovém prostoru a údajů na palubní desce vůz projel servisem teprve nedávno a další preventivní servisní prohlídka tento vůz čeká až za více než 20 000 km.
Najeto měl údajně necelých 139 000 km, přičemž v průběhu testu a příslušných kontrol jsme neobjevili důvod, jenž by naznačoval stočený tachometr. Karoserie nenesla stopy oprav vážnější kolize, pouze pravý roh předního nárazníku byl poškrábaný. Vnější hrany sedadla řidiče ani věnec volantu nenesly stopy většího opotřebení, pouze tlačítka tempomatu a omezovače rychlosti na ramenech volantu byla poněkud oloupána.
Karoserie již nějaký ten šrám nese, nicméně interiér byl velmi zachovalý (tedy snad až na loupající se tlačítka na volantu...)
Na voze v průběhu našeho takřka dvoutýdenního testu všechno bezchybně fungovalo, tedy až na dvě výjimky. Parkovací senzory vpředu nepracovaly a při změnách světlé výšky se vždy objevovala pouze hláška o nejnižší poloze a rychlostním omezení 10 km/h. Stav vozu na snímcích jsme si samozřejmě proklepli poněkud důkladněji…
Technická prohlídka
I v tomto případě jsme testovaný Citroën samozřejmě podrobili podrobné technické prohlídce v rámci linky STK ISŠA v Brně zahrnující i úkony nad rámec požadavků STK. Pohled pod vůz ukázal osvědčené řešení v podobě dvojitých příčných ramen vpředu a víceprvkových závěsů vzadu. Převážná část podvozku je kryta plastovými, pečlivě sestavenými a neporušenými aerodynamickými obklady, pouze výfuk je pro náležité chlazení odkrytý.
Zaznamenali jsme výrazné vůle na spodních ramenech předních kol
Zdvojený výfukový trakt sestupuje do společného vedení procházejícího středovým tunelem (podlaha v místech zadních sedadel je přesto prakticky rovná) a ústícího dvojitou koncovkou s plechovým dekoračním krytem. Výfuk měl u zkoušeného vozu před sebou ještě dlouhý život, horší už to bylo na přední nápravě.
Kotouče s výraznou hranou i tenké desky volají po výměně, nicméně tento fakt se zatím nepromítal ani do řízení vozu, ani do hodnot při měření na válcích. Zadní silentbloky spodních ramen potvrdily při vibracích předpoklad, že jsou již prakticky za hranou své životnosti, což se při jízdě projevovalo nepříjemným klapáním při přejezdu nerovností či dynamických změnách.
Vzadu byly vůle jen v tyčkách stabilizátoru; změřeno bylo asymetrické působení zajišťovací brzdy
Zadní náprava zaujala pevností ve svých úchytech, vyměnit bude třeba pouze „kosti“ stabilizátoru. Zaujala zde zástavba tlakových zásobníků (tzv. koulí) přímo mezi zadními koly a v dosti nízké úrovni, jež naznačuje riziko poškození zvláště při couvání na členitém povrchu. Diagnostika proběhla bez hlášení problémů, nový majitel Citroënu na snímcích se musí kromě výše zmíněného připravit také na výměnu akumulátoru.
Citroën C6 Lignage | |
Rok výroby | 2007 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 180 000 Kč |
Původ: | – |
Servisní kniha: | Ne |
Stav tachometru: | 139 000 km |
Další záznamy: | |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 9x |
El. řízení podvozku | ABS, BA, ESP, ASR |
Centrální zamykání | Ano, na DO |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano, vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | textil |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, el. |
Stavitelná bederní opěra | Ano, el. |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně, el. |
Sklopná zadní opěradla | Ano |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, changer, Jukebox |
Bluetooth | Ne |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano, adaptivní |
Denní svícení | Ano |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ne |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu |
Start/stop systém | Ne |
Metalíza | Ano |