Test ojetiny Citroën C6: prezidentský luxus pro každého

Byl to nejluxusnější cestovní vůz, jaký francouzský automobilový průmysl v uplynulých dekádách vyrobil. Nabízí nedostižný komfort cestování, přitom jej dnes pořídíte za ceny vskutku lidové…
Seznam kapitol
  1. Citroën C6 v kostce
  2. Pokud se nudíte…, Dlouhé čekání, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Na palubě
  5. Startujeme, Za volantem
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie

Reprezentační sedan Citroën C6 byl představen v roce 2005, tedy plných pět let po ukončení produkce řady XM. Přivezl celou řadu primátů, a to nejen francouzských. Sumou svých vlastností a rysů drtivě deklasoval konkurenční modely Renault Vel Satis a Peugeot 607 a stal se oficiálním vozem francouzských prezidentů. Nedočkavý Jacques Chirac dokonce zprvu jezdil jedním z předsériových prototypů a průběžně obměňovaná flotila vozů C6 v elysejském paláci sloužila i Nicolasi Sarkozymu.

Citroën C6 navázal na to nejlepší z dějin značky Citroën včetně progresivního, originálního designu a vyhlášeného plynokapalinového pérování, samozřejmě v jeho nejdokonalejším provedení Hydracitve 3+. Hned od počátku výroby nabízel adaptivní bi-xenonové světlomety, head-up displej i hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu, ale hlavně mimořádně komfortní cestování. Dějiny modelu Citroën C6 se uzavřely v roce 2012 s poměrně žalostným výsledkem: celkem vzniklo jen 23 400 vozů tohoto typu, přičemž výrobce původně počítal s ročním odbytem 20 000 kusů…

Tento francouzský sedan dnes pořídíte už za ceny pod 200 000 Kč, za něž můžete mít vůz, za nímž se každý otočí a v němž budou vaši pasažéři omdlévat němým úžasem. V AAA Auto jsme si k testu vybrali Citroën C6 z roku 2007 s tehdy nejvýkonnějším, dvojicí turbodmychadel přeplňovaným motorem 2,7 HDi známým třeba z Jaguaru S-Type

Radosti
Komfortní cestování
Originální design
Bohatá základní výbava
Starosti
Jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech
Malý zavazadlový prostor
Vysoký pokles ceny
4  /10
196 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie196 fotografií
P1180116.JPG P1180117.JPG P1180118.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Citroën C6 v kostce
  2. Pokud se nudíte…, Dlouhé čekání, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Technická prohlídka
  4. Na první pohled, Na palubě
  5. Startujeme, Za volantem
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie
Citroën C3 1.398
Rok výroby: 2007
Stav: 116 235 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2007
Stav: 205 541 km
Cena: 80 000 Kč
Citroën C5 1.997
Rok výroby: 2009
Stav: 107 976 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků