Test ojetiny: Citroën C5 1,6 HDI - levný luxus

40 komentářů

jan
10. března • 7:59

Zdravim chci si poridit c5 16.hdi rok 2004.ma negdo skusenost? Dekuji

Alles gute
25. května • 1:15

Jednu C5 v rodině máme a jedná se o bezproblémový kus, shodný s testovaným. Jdiné co, že koule a světlá výška nejdou moc dohromady, resp. jejich uložení. Jsou dost na ráně ,tak bacha.

Delphin
10. března • 17:21

Jasně, auto střední třídy s dieselem najede za 2 roky 22500 km a áčka nemají podezření na manipulaci s tachometrem. Leda by jim to rok stálo na parkovišti.

Hmm
10. března • 20:55

Ja mam presno toto auto od 4.2007, cize 4 roky a najazdene 45000 km..

Nevěřící
10. března • 21:05

Koupené nové? .. Pravidelně servisované v autorizovaném servise a s vyplněnou servisní knížkou?

Michal M.
10. března • 23:03

Za lásku mám Hondu CRX, rv. 1984, najeto 30 tis. km, když jsem ji v 2005 přivezl, měla najeto 23 tis. km. Na původních discích jsou origo gumy z fabriky s šesti milimetrama vzorku. Ten pán, co mi ji z garáže prodal, tam měl stát Mondeo tuším 1996, najeto 6 tis. km v roce 2005. Myslíš, že není možné, aby někdo najížděl "jen" 10 tis. ročně? Co takhle 1100 km ročně (moje Honda)?
www.hondaclub.cz ...

Michal
15. března • 17:14

nic v zlom, ale s tymi origo gumamy by som uz nejazdil na tvojom mieste bez ohladu na ich dezen.A ak hrame, kto ma najstarsie, ja mam 24-26 rocnu motorku Hondu, 55k km a stale jazdi. Dokonca po zime naskoci na prvy krat. :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek
8. dubna • 14:10

tak to ti závidím, mám Hondu Rebel 125 98 a po zimě vybiju 2x baterku, než se mi jí podaří natočit, když s ní nejedu jen jeden měsíc, tak jí většinou natočím i na jednu baterku a to mám najeto jen 22 tisíc km! Připečená spojka a další drobnosti... uznávám, že původ je nejasný a přede mnou jí měla moje bejvalka 3-[ :-/

Saj
11. března • 10:35

Divnej clovek s takovym najezdem

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
11. března • 17:21

No, pán chtěl nazančit, že auta s takovým ročním nájezde se vyskytují celkem běžně a tudíž v áčkách a jiných bazarech se nad tím nemáme divit. Německo je plné takových úchylů, kteří si kupují auta těchto šrotových značek, aby si z nich dělali více méně muzeum. Zajímavé je, že když to už dosáhne věkem muzeálních parametrů, tak to prodají. Fakt divní lidi v tom německu.

ka-spel
11. března • 18:29

To tím chtěl někdo říct? Tady spíš šlo o výjimku potvrzující pravidlo. Zase někdo nechápe, že existují lidi co těch aut mají víc a rozlišují mezi nimi (auto na víkendové jízdy, na denní provoz atd.). Na takovou kochačku určitě lidi ne mají Passat.

Zelí
12. března • 10:00

Ano, pán si udržuje skvost typu mondeo 1996..... na kochačku.... Tos mě pobavil.

Michal M.
12. března • 12:27

Hmm, zase vedle. Ten pán zkrátka jen má na to, aby utratil spoustu peněz za auto, které potřebuje párkrát do roka. Se skvostem to nemá co dělat.

davpro
10. března • 21:33

A o co jde, obezřetný kupující to nekoupí a bude shánět jasnější historii - nebo to zaveze do servisu a nechá si to občíhnout v jakém je to stavu.

Nevěřící
10. března • 20:26

Ano, to je presne ono. Kazdy druhy vetsi autobazar se dnes zarucuje garanci a certifikatem od CEBIE, ale, kdyz se opravdu peclive zadivate a zacnete overovat, tak zjistite, ze mate garanci tak maximalne na puvod vozu a jeho "nezadluzenost" ... Pokud nema v CEBII nekolik pravidelnych zaznamu o stavu KM, je to k hovnu a o tom to je. To uz si nikdo neoveri. Mam certifikat od CEBIE .. ale ze tam neni ani jeden zaznam o ujetych km to nikoho nesere .. Pro me to je pak pretocenine jako prase, a tim spis, ze je zt dovozu, kde neoverite nic ani v autorizovanych servisech ... nesdili databeze mezinardne.

Michal M.
10. března • 22:55

Není pravda, že Citroen nesdílí databázi. Máš-li VIN, zjistíš např. všechny garančky od zakoupení vozu, samozřejmě na území Evropy. Velmi lehce pak porovnáš údaj ze servisky s údajem o stavu km k určitému datu garanční opravy ze systému. To mohu z vlastní zkušnosti potvrdit, alespoň pokud se týká vozů PSA s původem na západ od nás.

davpro
10. března • 17:42

A co je na tom tak divného? Tuto informaci by si měl ověřit potencionální kupující.

ggg
10. března • 16:06

"klapání ventilů u dieselu?" - autor se asi pomátl, ne?

petrolhead
10. března • 13:58

Konečně jsem se dočkal pravdivého článku k tomuto úžasnému autu :) ať žije hydractive :)

matuS
10. března • 9:40

napriek tragickym skusenostiam s predfaceliftovym modelom si myslim, ze toto auto sa da doporucit, lebo nespolahlive suciastky vychytali a hoci to nikto nechce priznat, tak popracovali aj na pruzeni a tento facelifovany model je lepsi aj v pruzeni nerovnosti, pricom "dynamika" podvozka neutrpela.Je len na skodu citroena, ze im to trvalo 4 roky.

Michal M.
10. března • 13:57

Na podzim 2009 jsem prodal C5 2003, tedy předfacelift, HDi 2,2 Break Exclusive. Najeto bylo 215 tis. km. Neměl jsem za celou dobu jedinou závadu s výjimkou rosící pístnice hydractivu, která byla opravena výměnou gufera za 65,- Kč + práce. Dvě žárovky xenonu a nějaké v palubce, jinak nic víc. Nemělnil jsem ani FAP, zkráta vydržel celou dobu čistý. Před tím jsem měl Xantii 1999 Hdi Break Exclusive, u ní nájezd 300 tis. km. Známé vady kladky, zátek hydr.čerpadla a palivového čerpadla si Xantia vybrala mezi 150-200 tis. km, od 200 tis. do 300 tis. km jsem opět neměl absolutně žádnou vadu. Roční náběh mám cca 40-50 tis. km, aby někdo netvrdil, že za rok se nic nepodělá. Nyní byla jednoznačnou volbou nová C5 V6 HDi. Citroen má sem tam nějaké mušky, rozhodně ne ale MOUCHY, jako konkurence včetně té německé. Potřebuji spolehlivě a komfortně jezdit za velmi dobrý poměr kvalita / cena, ne krvácet při předražených opravách zcela zbytečných a dokola se opakujících výrobních vad konkurečních značek. Kategorické soudy typu Citroen nikdy jsou mimo mísu, stejně jako přihlouplé kritiky velkého klíčku. Mě se naopak klíč první C5 líbil moc - byl v duchu designu auta, neměl žádné hrany = v kapse netlačil a byl snadno k nahmatání.

petr
6. prosince • 8:56

Mám C5, koupenou v ČR 06 2006 novou, motor 1,6 HDi. Dosud ujeto 106 tis km,
spokojenost a prakticky žádné větší opravy (zhruba každé 4 měsíce praskne některá z předních žárovek) . Jezdím s lehkou nohou, spoteba cca 5,5-5,8 l, je to liftback.
Před půl rokem ale nastala záhadná změna: tachometr ukazuje méně, než skutečnou
rychlost, u 50 km/h je rozdíl 7 km, u 100 ale už 14 nebo 15. V servisu citroen říkali,
že se to stává ---- ale nechci platit 16 tis za opravu (výměna celého panelu). Netuší někdo,
co se s tachometrem stalo ?? Děkuji

bob66
24. října • 13:38

vychozené uložení na osce motoru - rozdělat, stáhnout z osky, kápnout silikon, nasadit a složit

matuS
10. března • 14:12

ako vies, ake su ceny oprav u citroenu, ked si ziadne poruchy nemal? ;-)
ja som poruch mal niekolko a prave servis - ci uz pravidelny servis alebo opravy poruch, su drahsie ako lexusu, ktory mam teraz.Nechce sa mi napr verit, ze si nemal problem so stlpikom riadenia, pretoze tu vo firme sme mali 3x C5 + 1x moja a vybuchany stlpik riadenia mali vsetky 4. Nastastie uz su, az na jednu, vsetky prec. Vsetky boli predfaceliftove, jedna (moja) kupovana nova v SR, ostatne 3 kupovane nove vo FR. Vsetko kasicky na peniaze, poruchy rozneho druhu, nehovoriac o vrzgani a pod, poruchy zvacsa take, ktore nesuvisia so servisom alebo zachadzanim auta - rozne cidla, ventilator klimy, cerpadlo hydraktivu atd.Zlomeny spojkovy pedal si este nevidel, ze? :-)Predfaceliftovu verziu by som sa hanbil niekomu doporucit.

Petr
2. července • 16:51

ceny oprav můžete najít v ceníku servisu citroen

Dave
29. října • 18:49

Nevím jak jste s nima jezdily,ale pokud to byli služebáky tak to asi podle toho vypadá, že:-P
Já si nemůžu stěžovat na C5ku. Měl jsem před ní ZX,Xantii a vše bylo o.k. Nemluvím o běžných věcech jako čepy,rozvody atd. Nic jsem neopravoval (vážného). A ted mám C5 facelift a musím ji jen pochválit. Najeto 180000 km .FAP je propustný na 85% a jinak žádný problém,ale to je asi to ,že to auto má majitele který se o ní stará a jezdí taky podle toho.
U mě dost dobrý autoa už nebudu nikdy měnit značku :)

Václav
4. dubna • 22:17

Olšové nohy a vidláci lidé... Nemohu si pomoci.B-]

homer
10. března • 16:07

tomu říkám reakce - věcná, kritická,konkrétní a určitě blíž realitě než příspěvek pána "třistatisícajenomtankujuaměnimolej"

vsl
31. března • 9:27

Ja som mal citroen xsara 2,0 hdi r.v. 2004 , za tých 10 rokov som mal nabehaných 130 tis.km a nemál som žiadnú poruchu,nehovorim o výmene bežne opotrebovanývh časti.Dodnotim to auto ako veľmi spoľahlivé a dobré.
Teras mám citroen C4 1,6 hdi ročnik 2013 a musím povedať že vo svojej triede je to najlepšie auto ako kedy som mal-mal som pre tým 6 auta strednej triedy.
Iba ten nadávana citroen kto nemal a nesedel v citroene alebo nevie s autom zaobchádzať ako sa má.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
matuS
31. března • 9:39

prepac, ale to su take kecy... nehovoriac o tom, ze za 10r si najazdil tolko ako ini za 3, a xsara ani C4 maju zlomok komplikovanosti (vybavy) ako C5.

Michal M
10. března • 16:32

Jasně, myslíš, že mám důvod hanět jen tak něco co mi dobře sloužilo? Myslíš, že snad mám nějaký důvod tady lhát? Máš mne za lháře a přitom nevíš vůbec nic o mě ani mých autech? Přeber si to sám, koukám, že internet snese opravdu vše. Nejsem cestovatel po diskusích, ale v autě. Jsem na něm pracovně závislý, tak si ho hledím. O tom to bude asi nejvíc. A samozřejmě o kvalitě servisu - ono faktura snese všechno, i to, co uděláno nebylo. Pak vznikají historky o tom, že je to pořád v servisu a pořád se to stejně bortí. Já mám s Citroenem jen ty nejlepší zkušenosti a věřím, že je to i velmi dobrým a poctivým přístupem mého servisu Citroen. Jj, kloub řízení mi zazlobil u Xantie, u C5 to opravdu neznám. Samozřejmě, spotřebák typu brzdy, spojka atp. jsem měnil, doslovnou poruchu jsem však s Citroenem neměl nikdy žádnou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
18. března • 12:30

co nadskakuješ? sám se usvědčuješ že nemáš pravdu jinak by ti můj "neobjektivní" příspěvek nestál ani za klik

BlackRider
18. března • 21:44

Wow, to je analyza hodna Freuda covece :)).

julo9
15. března • 16:49

Neviem co sa tu jebete mám skúsenosti aj s francúzmi aj s nemcami (VW group) a mne to príde narovnako, pri francúzoch to boli väčšinou len také otravné prkotiny čo nestoja za reč (svietiaca kontrolka ABS, el. okná, tesnenia..) vždy som aspoň prišiel, ale passat 2.0 TDI zdochol motor na dialnici bez varovania - odťah, O2 vysypaná prevodovka pri ceste z Reichu - to bol zážitok v noci, VW golf 5 - to isté ako passat len v noci a nešli zapnúť ani výstražné
a mokrý sen dechtárov tu pekne opísaliwww.autobild.de ...

VANDIT
15. března • 22:30

no vidis to, zatimco ja uz mam druhyho passata, tak myho prvniho rv2003 ma tatik s 200tis km a jezdi jak novy, tak muj 2006 2.0TDI 125kW ma ted 120tis km a taktez zadny problem, vse jezdi jak ma porad stejne... zatimco muj kolega v Xantii vymenil cely auto skrz naskrz, pak si s nadeji koupil C4 a ve 3000km uz menil palivovy filtr, ted ve 100tis ma tlumice, napravu, prevodovku...

petrolhead
10. března • 17:19

V rodině jsme měli nebo máme 6 citroenů a s ani jedním jsme problém neměli. Největší závadou byl pouze opotřebované ložisko na zadní nápravě faceliftované c5 která má momentálně najeto lehce přes 180000km.. Vždy se jen směji uživatelům passatů a podobných koncernových výmyslů kteří říkají něco v tom smyslu, že všechna francouzská auta jsou nespolehlivá..

matuS
11. března • 9:31

zaujimave je to, ze nikto v tejto diskusii nepise, ze francuzske auta su nespolahlive. Nikto ani nepise, ze citroen je nespolahlivy, ale majitelia francuzskych aut ako keby potrebovali presvedcovat sami seba.PS: my sme mali v rodine 3x XM, 1x Xantia, 3x AX, 1x Picasso, 1x C5, v robote 3x C5 a ta statistika vyzerala o dost inac ako tvoja...

petrolhead
11. března • 15:19

Nemyslel jsem přímo v tomhle foru.. Ale takových fór vídám denně několik. Nevím čím to je, že nám citroeny slouží jak nejlépe můžou a tobě ne. Možná je to štěstí na kus, jinak si to nedokážu vysvětlit..

Krtek
31. března • 22:48

Možná je to tím jak se k tomu kdo chová. Ono služebák a auto za těžce vydřený vlastní peníze je dost rozdíl.

mikes
10. března • 21:41

Diskusni forum snese kdejaky zazrak...

Doporučujeme

Články odjinud