Test ojetiny: Citroën C5 1,6 HDI - levný luxus

Předchozí generace Citroënu C5 patří zvláště ve verzi 1,6 HDI k velmi zajímavým nabídkám. Je prostorná, levná a spolehlivá.
Seznam kapitol
  1. Jak na vzduchovém polštáři, Zajímavá alternativa, Zkoušený vůz
  2. Více osobitosti, Vkusně omlazený interiér, Zavazadelník naprosto vyhoví
  3. Za volantem, Znamenitá pasivní bezpečnost, Nač si při nákupu dávat pozor
  4. Hydraulické opojení, Překvapivě dobrý motor, Působivé svezení, A vystupujeme
  5. Pohledem obchodníka, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Jak na vzduchovém polštáři

Jednoznačně nejvýraznějším prvkem tohoto dnes již nevyráběného zástupce vyšší střední třídy, nabízeného s karoseriemi liftback a kombi, je jeho plynokapalinové pérování. Tento specifický systém, v C5 označovaný jako Hydractive3, je výsledkem řadu desetiletí probíhající geneze začínajícíještě dokonce ještě před zahájením výroby původního typu DS 19 a i přes obavy řady motoristů patří dnes k mimořádně spolehlivým. Ale jeho postupnému vývoji, jakož i celé genezi středních modelů Citroënu, jsme se velmi podrobně věnovali v testu ojetého vozu Citroën C5 se zážehovým motorem 1,8i 16V v původní, „předfaceliftové“ podobě, na který také zájemce o všechny detaily tímto odkazujeme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroën DS19 / Citroën Xantia / Citroën C5

Zmíněný test byl publikován již v půli roku 2008 a rozhodně jej čtenářům doporučujeme, navíc půjde o zajímavé srovnání s dnes zkoušeným autem ve verzi po faceliftu a s vznětovým motorem. Shoduje se s ním totiž nejen svým šestiletým stářím, ale též kilometrovým náběhem a cenou. Pokud vás zajímá, jakou cestu Citroën C5 urazil ve své aktuální generaci, přečtěte si čerstvý test modelu Citroën C5 Tourer 2,2 HDi.

Zajímavá alternativa

Vozy Citroën C5 jsou dnes při srovnatelném stáří a výbavě citelně levnější než německá konkurence, navíc se o něj takřka nezajímají zloději. Citroën C5 skutečně vyniká komfortem jízdy při zachování jistých jízdních vlastností, nicméně tento rys bývá poněkud přeceňován. V praxi se totiž plynokapalinové odpružení Hydractive3, jehož hlavními členy jsou tzv. „koule“ na každém z kol, projevuje zkrátka „jinak“ než běžné pružiny, a zatímco někteří jeho chování vítají a označují je za „nepřekonatelné“, najdou se dokonce i tací, jimž vyloženě nevyhovuje. Na trhu dnes lze tyto vozy, alespoň co do ceny a nabídky vnitřního prostoru, srovnávat především s modely Ford Mondeo, VW Passat nebo Opel Vectra, ale též s velkými sedany Peugeot 607 (testovali jsme ojetou verzi Peugeot 607 2,2 HDi), které však řadu uživatelů neosloví kvůli méně praktické tříprostorové karoserii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkoušený vůz

Tentokrát jsme pro vás zkoušeli pětidveřové provedení opatřené kompaktním vznětovým čtyřválcem 1,6 HDI, který však nabízí slušný výkon 109 koní (80 kW) i točivý moment 240 Nm. K vozu byly přiloženy dva klíče, všechny karty s kódy, manuály ve francouzštině a servisní knížka, jež byla vystavena soukromým servisem u nás a jediný záznam pocházel z dubna roku 2009, kdy bylo na tachometru nějakých 140 000 km. Původní „serviska“ chyběla, nicméně ani podrobná prohlídka v servise nevzbudila podezření o žádné manipulaci s tachometrem či původem vozu. Taktéž jsme nenašli žádné stopy po závažnější dopravní nehodě. Celkový stav tohoto Citroënu jsme hodnotili jako velmi dobrý, veškeré elektronické soustavy pracovaly bezchybně, na karoserii se nacházelo jen minimum drobných šrámů z běžného provozu a interiér byl velmi zachovalý.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jeho světlé čalounění by si však zasloužilo hloubkové vyčištění, nicméně ani řidičovo sedadlo nebylo nijak prosezeno či poničeno, totéž platí také o potahu volantu. Dveře se zavíraly bez potíží a posádku během jízdy neobtěžovaly žádné pazvuky běžné u více jetých vozů s „rozměklou“ karoserií. Z větších investicí nového majitele kromě revize zadních brzd časem čeká výměna dvouhmotového setrvačníku, což stojí dost peněz, ale u zkoušeného auta se jeho opotřebení projevovalo zatím jen nepatrně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz:
Citroën C5 1,6 HDI 16V 80 kW
Cena:
169 999 Kč
Rok výroby:
2005
Stav tachometru:
162 500 km
Další záznamy:
Dovoz F
Servisní knížka:
Ne
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
6x
El. Řízení podvozku:
ABS, EBD, ESP
Centrální zamykání:
Ano, na DO, sklopný klíček
El. ovládání oken:
Ano, 4x (aut.)
El. ovládání zrcátek:
Ano, s vyhříváním
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, mech.
Stavitelný volant:
Ano, výškově i podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná opěradla
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut., dvouzónová
Autorádio:
Ano, s přehrávačem CD (orig.)
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ne
Palubní počítač:
Ano
Xenonové světlomety:
Ne

Následující kapitola
Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2011
Stav: 54 780 km
Cena: 90 000 Kč
Citroën DS4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 142 468 km
Cena: 239 000 Kč
Citroën C5 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 293 734 km
Cena: 38 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek