Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Citroënů C3 s malými nájezdy najdete po bazarech dost. Důvod, proč si v tomto případě nepřiplatit pár desítek tisíc za nový vůz, vidíme v již nenabízeném motoru.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C3 2. generace: Úvod
  2. Ojetý Citroën C3 2. generace: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C3 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C3 2. generace: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C3 2. generace: Fotogalerie
Radosti Starosti
Komfortní odpružení
Proti předchůdci prostornější
Nízká spotřeba i provozní náklady
Osvědčené motory 1.1/1.4i a 1.4 HDi
Dobrý výhled
Už v základu solidní výbava
Kvalitní protikorozní ochrana

Pouze 5° převodovka s průměrnou kvalitou

Krátké přední sedáky
Na nerovnostech odskakování zádi do strany
Horší dávkování brzd
Nešlo objednat vyhřívání sedadel

Druhý Citroën C3 přišel v roce 2009 do zlé doby. Silueta připomínající 2CV už ztratila část kouzla, byla tu výrazná fiesta i kanibalové z vlastní rodiny. Z oslabené pozice na trhu však povstala bazarová výhoda.

Co je klíčové

  • Vyhněte se robotizovaným převodovkám, nebodují komfortem, ani životností
  • Neberte verzi se systémem stop-start
  • Některé motory trpí zvýšenou tvorbou karbonu
  • Všechny auta mají čtyři airbagy, většina i klimatizaci
  • Rozmyslete si, jestli na vás není design příliš ženský

Jakási módnost C3 pominula ještě za života předchůdce. Takže kdo měl na dražší (a problémovější) techniku a hodlal zůstat na čtyřech metrech, koupil rovnou stylovku DS3. S C3 má společný základ, ale díky tvrdšímu podvozku a výše posazené nabídce motorů i výbav se liší jízdně i servisně, proto je zde nechceme spojovat.

C3 se prodávalo hlavně v levnějších verzích coby „ženské“ městské auto, obvykle se spolehlivým benzinovým osmiventilem nebo neméně dobrým dieselem 1.4 HDI. Sečteno s výbornou protikorozní ochranou, zlepšenou prostorností a sedmiletým vychytáváním much u předchůdce, z nějž i „dvojka“ stále vychází, se ojeté C3 jeví jako zajímavý nápad. Už kvůli jednomu z nejkomfortnějších podvozků v segmentu. 

Testy | Ojetiny | Ford | Hatchbacky

Test ojetiny Ford Fiesta 1,4i/AT: bestseller na dosah ruky

Pro test jsme si v AAA Auto zapůjčili pětiletý kousek s benzinovou čtrnáctistovkou a pouhými třiceti tisíci kilometrů s cenou 190 000 Kč.

Následující kapitola
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků