Kapitoly článku:
První vydání dvojčat Berlingo/Partner bylo trefou černého. Dokonce takovou, že se je vyplácelo nabízet i souběžně s modernější a prostornější druhou generací. Jaká je ta novější?
Současný model, představený před osmi lety, se už snaží v osobních variantách víc maskovat užitkový původ, konkuruje spíše MPV. Proti nim přináší výhodu nižší ceny a geometrického vnitřního prostoru, naopak snadno udržovatelné materiály a určitá technická zjednodušení ocení spíše prakticky založený uživatel.
I tomu bychom chtěli rozmluvit sedmimístné provedení. Mladší vydání berlinga sice využívá upravenou platformu prvního Grand C4 Picasso, na rozdíl od něj však neumělo nabídnout dvoulitr ani pneumatické udržování výšky zádě.
U vozu s celkovou povolenou hmotností až 2,2 tuny se tedy musíte smířit výhradně s šestnáctistovkami a zesílenými pružinami, které v nezatíženém stavu citelně zhoršují komfort. Místo pro třetí řadu sedadel v identické karoserii pak bylo získáno posunutím druhé o 9 cm vpřed. Jenže ji nelze posouvat. Omezení v oblasti kolen je tedy trvalé bez ohledu na to, že sedadla v kufru obsadíte párkrát do roka. Proto doporučení klasické pětimístné verze.
Co je klíčové?
- Hledat spíše osmiventilové verze 1.6 HDi
- Vyhnout se prvním ročníkům 1.6 VTi - trápí je rozvody
- Nečekat, že budete prohánět podobně velká MPV
- Pravidelně měnit olej v motorech HDi a VTi - ideálně po 15 tisících
- Verze se stop-startem jsou sice promyšlené, náklady na údržbu ale přesáhnou úspory
V AAA Auto jsme si zapůjčili osobní variantu Multispace, která doposud ujela jen lehce přes čtyřicet tisíc kilometrů.
Odkládací prostory, tvar a objem kufru
Lehké, snadno vyjímatelné sedačky
Nízká spotřeba (diesel)
Solidní komfort odpružení
Dobrý rejd, výhled z vozu
Chybí opravdu suverénní motor
Hlučnost podvozku na ostřejších nerovnostech
Místy nepřirozený odpor posilovače řízení
Většinou pouze 5st. manuální převodovka
Delší dráhy řazení
7 /10