Kapitoly článku:
Verdikt
Se zkoušeným vozem jsme v průběhu necelých dvou týdnů najeli přes 1 200 km v nejrůznějších provozních podmínkách. Tento Cruze byl podle našich zjištění a zkušeností ve velmi dobrém stavu, a pokud jde o klapání od kol při přejezdu drobných nerovností, nejde o závadu či známku nadměrného opotřebení, ale o konstrukční vlastnost. Tento jev jde na vrub především tuhému materiálu silentbloků a zaznamenali jsme jej i u nových vozů daného typu.
Je skoro škoda, že se Cruze v Evropě stal minulostí, oslovit má čím
Podvozek je sice nastaven spíše komfortně, ale vozu zajišťuje optimální stabilitu a účinné potlačení sklonů k nedotáčivosti. Řízení je dostatečně přímé, řazení přesné a brzdy svým účinkem odpovídají určení vozu. Motor byl zklamáním. Ačkoli jde o nejvýkonnější zážehový agregát, jaký se u nás v Chevroletu Cruze kdy objevil, zklamal pružností, výkonem i hlučností ve vyšších otáčkách.
Motor neoslnil výkonem ani hospodárností provozu
Dynamické parametry výrazně zaostaly nejen za našimi očekáváními, ale i za údaji výrobce, což dosvědčí i hodnoty v níže připojených tabulkách z našich měření. Podobně nepříznivě vyznívá naše hodnocení spotřeby paliva: 11 l/100 km ve městě i 8 l/100 km mimo město je na vůz dané kategorie zkrátka moc. Ve statistikách spolehlivosti TÜV ani ADAC se s Cruzem nesetkáte, při nárazových testech EuroNCAP z roku 2009 si však sedan vysloužil plnohodnotných pět hvězd.
Výbava LS byla v té době středem, lité ráfky byly v ceně
Jelikož jde o poměrně mladý model, vyslovené chronické závady se na vozech tohoto typu zatím neprojevily (i svolávacích akcí bylo dosud minimum). Pokud vás zajímají přímé zkušenosti českých motoristů s vozy Chevrolet Cruze, doporučme ChevroletCruzeBlog a Fórum Cruze.
Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto
Autor děkuje vedení ISŠ Automobilní Brno za spolupráci při zkouškách technického stavu testovaného vozu
Technické údaje: Chevrolet Cruze
Rok • stupeň výbavy
2011 • LS
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 796 cm3
Vrtání • zdvih
80,5 mm • 88,2 mm
Nejvyšší výkon
104 kW (141 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 200 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
176 Nm při 3 800 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10 s
Nejvyšší rychlost
200 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
450 l
Objem palivové nádrže
60 l
Hmotnost: provozní • celková
1 290 kg • 1 793 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
9,3 • 5,3 • 6,8 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 544 mm • 1 558 mm
Rozměr pneumatik
205/60 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 597 × 1 788 × 1 477 mm
Naměřené hodnoty
Stupeň/rychlost |
50 km/h |
90 km/h |
130 km/h |
1 |
– |
– |
– |
2 |
3 000 ot./min. |
– |
– |
3 |
2 000 ot./min. |
3 900 ot./min. |
– |
4 |
1 400 ot./min. |
2 900 ot./min. |
4 300 ot./min. |
5 |
1 150 ot./min. |
2 200 ot./min. |
3 200 ot./min. |
Orientační měření hlučnosti |
Volnoběh |
33 db |
50 km/h (4. st.) |
62 db |
130 km/h (5. st.) |
76 db |
Zrychlení 0 - 100 km/h |
Čas |
1 |
11,46 s |
2 |
11,20 s |
3 |
11,36 s |
Průměr |
11,340 s |
60 – 100 km/h |
3. st. |
7,96 s |
4. st. |
11,56 s |
80 – 120 km/h |
4. st. |
9,87 s |
5. st. |
13,45 s |