Model Cruze se stal jedním ze symbolů razantních kvalitativních změn jihokorejských automobilů. Jak se jezdí s čtyři roky starým vozem a porcí 83 000 km na tachometru?
Kapitoly článku:
Když jsme vám v květnu roku 2009 jako první nabídli test tehdy nového sedanu Chevrolet Cruze 1,6i, bylo již jasné, že se doba změnila. S jihokorejskými automobily bylo zkrátka třeba začít počítat už nikoli jako s pouhou extrémní variantou pro ty, kteří jdou výhradně po nízké ceně. Cruze v evropské nižší střední třídě doplnil další jihokorejské typy Kia Cee'd ze Slovenska (2006) a Hyundai i30 z České republiky (2007) a stejně jako jeho konkurenti byl střižen výrazně blíže vkusu evropského zákazníka než jejich předchůdci.
Chevrolet Cruze zaujal robustním a originálním designem, díky kterému působil dojmem většího a dražšího vozu. V brněnském dealerství AAA Auto jsme tentokrát vybrali sedan se střední výbavou LS a výkonnějším ze dvou nabízených zážehových motorů. Najeto měl na začátku našich zkoušek 82 000 km.
Neokoukaný vzhled
Prostorný interiér
Nezájem zlodějů
Slabý a žíznivý motor
Omezený komfort jízdy
Rychlý pokles hodnoty
6 /10