Kapitoly článku:
Prostorný interiér
V přímém srovnání s BMW X5 nebo Porsche Cayenne by Chevrolet Captiva zřejmě v otázce pojetí a zpracování prostoru pro posádku neuspěl, nicméně nesrovnatelné ceny v tomto případě hrají roli nejen pro šetřílky, ale také pro zámožné, avšak racionálně smýšlející motoristy. Materiály sice nijak prvotřídně nepůsobí, k jejich zpracování jsme však výhrady neměli. Palubní deska je zdobena matově stříbřitými panely svisle podél středové konzoly a na volantu, společnost jim dělají tmavěji laděné obklady na dveřních výplních a navazujících vodorovných předělech palubní desky.
Věnec volantu a hlavice řadicí páky jsou potaženy kůží a sedadla jsou čalouněna kombinací kůže a prodyšného textilu. Přední sedadla by si zasloužila delší sedáky a výraznější vedení v zatáčkách, nicméně při běžných, klidně ježděných cestách za každodenními povinnostmi osobám průměrných požadavků a vzrůstu vyhovovat budou. Totéž lze říci také o prostoru pro cestující na druhé řadě sedadel, jenž tříčlenné posádce vzadu nabízí dostatek místa ve všech směrech a neomezuje toho prostředního středovým tunelem.
Na konci středové konzole přední části interiéru najdeme výklopné držáky nápojů a schránku pro odkládání drobností, na zadní, plastem kryté straně předních opěráků pak síťky na dokumenty či mapy. Sklon nestejně děleného opěradla lze v několika stupních regulovat, což umožní kompromisní úpravu poměru prostorů pro pohodlí cestujících a zavazadla, nicméně kdo ví, jakým způsobem se pak mění bezpečnost posádky…
Promyšlený „kufr“
Při potřebě manipulace s menšími a lehčími předměty v omezených prostorech přijde vhod možnost otevírat samostatně jen okno ve výklopné zádi. Nejčastěji bude zřejmě tato Captiva jezdit ve svém pětimístném uspořádání, jež se od jiného vozu třídy kombi nebude prakticky odlišovat, snad jen s výjimkou po stranách splývajících bezpečnostních pásů pro třetí řadu sedadel v zavazadlovém prostoru.
Ten se vyznačuje plochým dnem v úrovni spodní hrany zadního výklopného víka a v jeho zadní části najdeme praktickou schránku pro odkládání drobností. Najdeme zde také oka pro síť, osvětlení i zásuvku na 12V, nicméně prostor za podběhy nám připadal jako dosti nevyužitý. V případě potřeby maximální přepravní kapacity lze snadno vyjmout svinovací krycí roletu a sklopit nestejně dělený opěrák druhé řady sedadel na sedáky, přičemž plocha podlahy zůstává prakticky rovná.
Pokud naopak potřebujete převézt co nejvíce pasažérů, stačí jen snadným způsobem zdvihnout z podlahy zavazadelníku dvojici sedadel v třetí řadě. Jejich zpracování a čalounění se od sedadel hlavních neliší, ale hlavně místo pro chodidla je limituje k přepravě postav nižšího vzrůstu. Netřeba připomínat, že přístup k nim je dosti krkolomný.
Za volantem
Přístup do vozu je díky rozměrným dveřím a výše uloženým sedadlům velmi pohodlný (tuto přednost podobných SUV nelze opomíjet!), také výhled z něj je s ohledem na velkou prosklenou plochu a rozměrná zpětná zrcátka velmi dobrý a orientaci řidiče dále zlepšuje standardní instalace parkovacích čidel vzadu. Volant má dosti velký průměr, ale příjemně tlustý věnec, podél jeho středu vlevo jsou tlačítka dálkového ovládání audiosoustavy. Údaje o nastavení klimatizace, vnějšího teploměru, palubního počítače i kompasu se zobrazují na přehledném displeji v horní části středové konzoly.
Panel rádia s přehrávačem CD je situován níže, ve snadném dosahu prstů pravé ruky z řadicí páky, a jeho ovládání je prakticky stejné jako u ostatních soudobých Chevroletů včetně velkého sednu Chevrolet Epica i dosluhujícího kompaktu Chevrolet Aveo. Páčky pod volantem aktivují běžným způsobem vnější osvětlení a stěrače, spouštění oken je soustředěno v loketní opěře dveří řidiče a regulace sklonu hlavních světel a intenzity podsvitu přístrojového štítu jsou spolu s růžicí pro nastavování zpětných zrcátek a jejich přiklápění ke karoserii na společném panelu vlevo od volantu. Přístrojový štít je přehledný a dominují mu stupnice tachometru a otáčkoměru.
Odkládacích prostor různého druhu je v interiéru Captivy dostatek, kromě kapes ve dveřích a před spolujezdcem lze zmínit schránky pod displejem palubního počítače, před řadicí pákou a vedle zajímavě pojatého madla ruční brzdy ve stylu brzdicí páky na bobech. Captiva ve výbavovém stupni LT se může pochlubit také řadou komfortních prvků výbavy. Kromě již zmíněného polokoženého čalounění sem patří samostmívací zpětné zrcátko, automatické stěrače, ale také samočinné vnější osvětlení, které například při nájezdu do tunelu samo zapne podsvícení přístrojů, což jsou prvky, jež donedávna v jihokorejských vozech nebyly příliš obvyklé.