Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

Minulá generace BMW řady 3 se dostává do hledáčku méně majetných zájemců o moderní BMW. Za tři sta tisíc nebo i méně dnes koupíte solidní ojetinu.
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E91: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E91: Co od něj čekat
  3. Ojeté BMW řady 3 E91: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté BMW řady 3 E91: Na co si dát pozor
  5. Ojeté BMW řady 3 E91: Verdikt
  6. Fotogalerie: Ojeté BMW řady 3 E91

BMW je malé, nepraktické, drahé, v zimě nikam nevyjede, má velkou spotřebu a jezdí v něm agresivní mladíci a piráti. Zhruba takový je (nejen mediální) obraz produktů mnichovské značky. Trochu se zapomíná na to, že klasický trojkový bavorák je vlastně úplně normální auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW řady 3 E90/E91 patří na trhu k tomu nejlepšímu, co lze v dané kategorii pořídit. A nemusíte nutně stavět jízdní vlastnosti a dynamiku před každodenní praktičnost

Navíc ho teď můžete mít za dobré peníze. Propad ceny zaplatil někdo jiný a i relativně mladé, čtyř- až pětileté auto s původně milionovou cenovkou se dá koupit za třetinu původní ceny. Na výběr je spousta karosářkých variant, ale my se dnes zaměříme na kombi Touring, označované kódem E91. Mnohé informace se samozřejmě vztahují i na sedan a kupé či karbiolet.

Co je klíčové

  • Vyhnout se problémovým motorům
  • Kupovat jen od prověřeného prodejce
  • Vyhodit pneumatiky runflat
  • Připravit si peníze bokem na první investice
  • Provést důkladnou a dlouhou testovací jízdu
  • Nešetřit na pravidelném servisu

Mezi nejčastěji zastoupené kusy v inzerátech patří čtyřválcové turbodiesely, ale občas narazíte i v sedanu nebo kombi na klasický atmosférický benzínový šestiválec. Tohle je poslední BMW řady 3, které atmosférickou „šestku“ dostalo. Pak už byla jen s přeplňováním.

Zájem je samozřejmě i o naftové šestiválce a pohon všech kol, hodně aut má také automatickou převodovku. Přesto je BMW řady 3 E90/E91 jedním z aut, u kterého chtějí kupci ještě klasický manuál i k silnějším motorizacím.

Radosti
Jízdní vlastnosti a ovladatelnost
Vyvážení klasické koncepce
Charakterní řadové šestiválce
Rozumná spotřeba i náklady
Kvalitní a ergonomický interiér
Výběr motorů a karosářských variant
Starosti
Pneumatiky runflat všechno kazí
Systém iDrive občas rozčiluje
Problémové dvoulitrové diesely
U základních verzí strohý a chudý interiér
Ceny práce autorizovaného servisu
Některá auta už toho mají za sebou hodně
8  /10
57 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie57 fotografií
_DSC0627.jpg _DSC0628.jpg _DSC0630.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E91: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E91: Co od něj čekat
  3. Ojeté BMW řady 3 E91: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté BMW řady 3 E91: Na co si dát pozor
  5. Ojeté BMW řady 3 E91: Verdikt
  6. Fotogalerie: Ojeté BMW řady 3 E91
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2011
Stav: 195 833 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 231 196 km
Cena: 124 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 190 018 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků