Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Jistě, servisní náklady vás mohou přivést na mizinu, ale pokud nemáte úplně omezený rozpočet a budete trpěliví při hledání kvalitní ojetiny, je tohle naprosto skvělá koupě.
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW 750Li: Úvod
  2. Ojeté BMW 750Li: Co od něj čekat
  3. Ojeté BMW 750Li: Jak se s ním jezdí
  4. Ojeté BMW 750Li: Na co si dát pozor
  5. Ojeté BMW 750Li: Verdikt
  6. Fotogalerie: BMW 750Li E66

Existuje mnoho způsobů, jak utratit čtvrt milionu korun za auto. Můžete si jít koupit úplně nové, které ale bude pravděpodobně jen s velmi chudou výbavou a tím nejslabším tříválcovým motorem pod kapotou, navíc nebude asi moc dobře jezdit. Pokud ale chcete něco dobře vybaveného a dynamicky schopného, můžete jít do autobazaru a pořídit si osmiválcovou limuzínu s bohatou výbavou a výkonem 367 koní.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Už vás slyším, jak namítáte, že tohle se přece vůbec nedá srovnávat, že to jsou jablka a hrušky a že provozní náklady osmiválcové limuzíny prémiové značky budou doslova brutální. Ano, mohou být, ale také nemusí. Záleží na tom, jaké auto koupíte a jakou má za sebou historii. A když vás zajímá luxusní limuzína s velkým benzínovým motorem, asi zrovna nepatříte do kategorie zákazníků „chci to nejlevnější, co máte, a když mi z toho vyndáte koberečky a rezervu, dáte mi slevu?“.

Co je klíčové

  • Kontrola vozu se zkušeným mechanikem

  • Důkladná testovací jízda

  • Jasný původ a průhledná servisní historie

  • Hladký chod automatické převodovky

  • Seřízená geometrie a vyvážená kola

  • Bezproblémová funkce základní elektroniky

Pro prestižní osmiválcovou limuzínu mluví i něco úplně jiného. Tahle auta už brzy nebudou. PNež ale seberete odvahu a rozbijete prasátko, měli byste vědět, co vás při koupi (a hned po ní) v případě takového vozu čeká.

Radosti
Je to limuzína s osmiválcem!
Stojí méně než lidé tipují
Je pohodlná a kultivovaná
Servis se dá finančně unést
Díly nejsou přemrštěně drahé
Nesvádí k agresivní jízdě
Starosti
Systém iDrive dokáže rozčílit
Elektronika není nejspolehlivější
Automat je docela poruchový
Drahá práce v autorizovaném servisu
Hůře hledá nového majitele
To čekání, až se něco drahého rozbije
7  /10
79 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie79 fotografií
BMW 750Li (8).JPG BMW 750Li (1).JPG BMW 750Li (10).JPG
Následující kapitola
BMW Z4 2.996
Rok výroby: 2007
Stav: 146 402 km
Cena: 299 000 Kč
BMW Řada 3 2.494
Rok výroby: 2002
Stav: 216 889 km
Cena: 75 000 Kč
BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 181 764 km
Cena: 33 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků