Kufr má dostatečný objem a použitelný tvar. Po sklopení sedadel sice nevznikne úplně rovná podlaha, ale aspoň tam není schod, takže se i dlouhé předměty dají pohodlně naložit.

Kufr má dostatečný objem a použitelný tvar. Po sklopení sedadel sice nevznikne úplně rovná podlaha, ale aspoň tam není schod, takže se i dlouhé předměty dají pohodlně naložit.

Ano, na osahaných detailech poznáte, že se s tímto Audi deset let jezdilo, ale jinak je interiér kvalitní a jasně ukazuje, že si nekupujete laciné auto.

Ano, na osahaných detailech poznáte, že se s tímto Audi deset let jezdilo, ale jinak je interiér kvalitní a jasně ukazuje, že si nekupujete laciné auto.

Rozsvíceného „vánočního stromečku“ se bát nemusíte. Elektronika Audi S4 je poměrně spolehlivá, stejně tak mechanika.

Rozsvíceného „vánočního stromečku“ se bát nemusíte. Elektronika Audi S4 je poměrně spolehlivá, stejně tak mechanika.

Osmiválec má spoustu síly, krásný zvuk a když mu nestojíte na krku, umí jezdit i za méně než 12 litrů na 100 km.

Osmiválec má spoustu síly, krásný zvuk a když mu nestojíte na krku, umí jezdit i za méně než 12 litrů na 100 km.

Automatická převodovka usnadňuje popojíždění městem a charakter autu neubírá. Pozor ale na její stav.

Automatická převodovka usnadňuje popojíždění městem a charakter autu neubírá. Pozor ale na její stav.

Stav kol a pneumatik pomůže odhalit způsob používání auta. Rozhozená geometrie je na ovládání dost znát.

Stav kol a pneumatik pomůže odhalit způsob používání auta. Rozhozená geometrie je na ovládání dost znát.

Nesmějte se, tohle bylo před deseti lety špičkové a moderní vybavení. Dnes to ale působí jako vtipný retro detail.

Nesmějte se, tohle bylo před deseti lety špičkové a moderní vybavení. Dnes to ale působí jako vtipný retro detail.

Absence křídel, znáčků a spoilerů dělá z tohoto Audi S4 Avant opravdu zajímavý „sleeper“.

Absence křídel, znáčků a spoilerů dělá z tohoto Audi S4 Avant opravdu zajímavý „sleeper“.

Solární panel ve střešním okně pohání klimatizaci a snižuje teplotu uvnitř odstaveného auta. Funguje to.

Solární panel ve střešním okně pohání klimatizaci a snižuje teplotu uvnitř odstaveného auta. Funguje to.

Ovladatelnost Audi S4 Avant kazí špatně nastavený podvozek. Jízda je dost prkenná a uskákaná.

Ovladatelnost Audi S4 Avant kazí špatně nastavený podvozek. Jízda je dost prkenná a uskákaná.

Spíše než na vymetání okresek se Audi S4 hodí na dálnice a rovné silnice s kvalitním povrchem.

Spíše než na vymetání okresek se Audi S4 hodí na dálnice a rovné silnice s kvalitním povrchem.

Kufr má dostatečný objem a použitelný tvar. Po sklopení sedadel sice nevznikne úplně rovná podlaha, ale aspoň tam není schod, takže se i dlouhé předměty dají pohodlně naložit.
Ano, na osahaných detailech poznáte, že se s tímto Audi deset let jezdilo, ale jinak je interiér kvalitní a jasně ukazuje, že si nekupujete laciné auto.
96
Fotogalerie

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Nepostačuje roadster rodinným potřebám? Tohle Audi by mohla být relativně dostupná cesta, jak odvézt rodinu a zároveň neslevit z požadavků na dynamiku.

Kapitoly článku:


To se tak někdy stane, že zničeho nic očekáváte příchod prvního potomka. Najednou ale zjistíte, že je vaše kupé nebo kabriolet úplně k ničemu. Jenže co potom? Přece jen tak neslevíte z požadavků na dynamiku a nebudete vozit rodinu nudným naftovým MPV. Může to znít jako klišé, ale tohle dilema řešila spousta lidí. Dokonce i já sám.

ojeté Audi S4 Avant (20).JPGojeté Audi S4 Avant (28).JPGojeté Audi S4 Avant (32).JPG
Na první pohled je to jen obyčejné rodinné kombi. Absence křídel, výdechů na kapotě a červených znáčků dělá z Audi S4 Avant skutečně nenápadné rychlé auto, které vytrestá nepozorné Porsche. Navíc se Audi dělalo i s použitelným automatem

V rodině jsem si sice BMW M3 E46 udržel, ale dlouho jsem bojoval s myšlenkou, jestli bych si přeci jen neměl koupit nějaké praktičtější rodinné auto. Právě Audi S4 Avant bylo jedním z kandidátů, kterým jinak skvělou emtrojku nahradit. Přeci jen je to pořádný pětimístný kombík a ne jen nepraktické kupé, do kterého se nedá pořádně namontovat dětská sedačka.

Co je klíčové

  • Hledejte originální nevytuněné auto s jasnou historií a minulostí
  • Důkladná kontrola provedená specialistou
  • Seřízení podvozku a investice do nových originálních nebo doporučených dílů
  • Preventivní investice do repase automatické převodovky
  • Prověření funkce pohonu všech kol
  • Vyčlenění peněz na pravidelný servis a raději i na pojištění

Dobře jsem ale udělal, že jsem si klasického bavoráka nechal. Dále se pokusím vysvětlit, proč je Audi S4 sice solidní, ale rozhodně ne sportovní auto. Nicméně pokud vás koupě rychlého nenápadného kombíku láká, není tohle špatná cesta, jak utrati necelých tři sta tisíc korun. Musíte ale vědět, do čeho jdete a se spoustou věcí musíte počítat. Tak si pojďme ojeté Audi S4 Avant s osmiválcem představit.

Radosti
Rodinné kombi s pohonem 4x4
Nenápadný vzhled
Kvalitní zpracování
Osmiválec s charakterem
Stále velmi dobrá dynamika
Ceny a nízký pokles hodnoty
Použitelná automatická převodovka
Starosti
Naladění podvozku
Výrazná nedotáčivost
Snížená torzní tuhost ojetin
Potřebuje benzín s 98 oktany
Vysoké provozní a servisní náklady
S BMW M3 se svezete lépe
Těžko hledá nového majitele
6  /10

Audi A4

Audi A4 je nejmenší model značky s podélně uloženými motory a pohonem všech kol na bázi mezinápravového diferenciálu. Vyrábí se jako sedan, kombi i „terénní“ Allroad.

Test Audi A4 2.0 TDI • Ceny, výbava, data • Facelift páté generace • Audi A4 Allroad • Test Audi A4 35 TDI S tronic

Doporučujeme

Články odjinud