Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení ti, kteří si rádi dopřejí kvalitu, ale necítí potřebu zbytečně se předvádět. Na co si dát při výběru ojetého ingolstadtského modelu pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi Q5: Úvod
  2. Ojeté Audi Q5: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Audi Q5: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Audi Q5: Verdikt
  5. Ojeté Audi Q5: Fotogalerie

Audi Q5 bylo v roce 2008 odpovědí na BMW X3 a Mercedes GLK. Konkurent z Mnichova měl již tenkrát za sebou nějaké ty roky, což úspěch značky se čtyřmi kruhy jen dále podpořilo. A GLK? Jeho ostře řezaný, až polovojenský vzhled nebyl každému po chuti.

Q5 byla nejméně provokativní a dobový tisk jí přisuzoval i nejlepší kvalitu zpracování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q5 je dobovou odpovědí na BMW X3 a Mercedes-Benz GLK. Designem bylo nejméně kontroverzní.

Jako technický základ tehdy Ingolstadtské automobilce posloužil model A4 B8. Od menšího mladšího bratra Q3 částečně vycházejícího z tiguanu se tedy liší podélně uloženými motory i klasickou „audiňáckou“ čtyřkolkou s mezinápravovým diferenciálem Torsen (u Q3 Haldex). Stejně jako konkurenti pak vůz nabídl i šestiválcové motory.

Audi | Premiéry | Paříž 2016

Modernizované Audi Q3: Najdi pět rozdílů

Už za pár dní si na pařížském autosalonu budeme moci prohlédnout novou generaci populárního SUV. Přichází proto ideální příležitost podívat se na kvality odcházejícího provedení.

Co je klíčové

  • Zaměřit se na tuzemské vozy. Podvody jsou časté.

  • Vyhnout se benzinovému šestiválci, který trápí rozvody.

  • Držet se lepších výbav, jinak auto obtížně přeprodáte.

  • Q5 do terénu nepatří.

  • Velká kola jsou hezká, ale Audi je i na menších uskákané.

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili žádanou čtyřkolku s manuální převodovkou a dvoultirovým dieselem o výkonu 125 kilowattů.

Radosti
Škála motorizací
4x4 s mezinápravovým diferenciálem
Zpracování, odhlučnění
S motorem 2.0 TDI rozumné náklady
Variabilita a skladný zavazadelník
Starosti
Ceny ojetin
V základu jen jednozónová klimatizace
Složité ovládání některých prvků
Jen naznačené terénní schopnosti
Komfort na nízkoprofi lových kolech
6  /10
57 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie57 fotografií
IMG_4585.jpg IMG_4587.jpg IMG_4588.jpg

Následující kapitola
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A3 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 179 762 km
Cena: 158 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků