Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení ti, kteří si rádi dopřejí kvalitu, ale necítí potřebu zbytečně se předvádět. Na co si dát při výběru ojetého ingolstadtského modelu pozor?
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi Q5: Úvod
  2. Ojeté Audi Q5: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Audi Q5: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Audi Q5: Verdikt
  5. Ojeté Audi Q5: Fotogalerie

Audi Q5 bylo v roce 2008 odpovědí na BMW X3 a Mercedes GLK. Konkurent z Mnichova měl již tenkrát za sebou nějaké ty roky, což úspěch značky se čtyřmi kruhy jen dále podpořilo. A GLK? Jeho ostře řezaný, až polovojenský vzhled nebyl každému po chuti.

Q5 byla nejméně provokativní a dobový tisk jí přisuzoval i nejlepší kvalitu zpracování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q5 je dobovou odpovědí na BMW X3 a Mercedes-Benz GLK. Designem bylo nejméně kontroverzní.

Jako technický základ tehdy Ingolstadtské automobilce posloužil model A4 B8. Od menšího mladšího bratra Q3 částečně vycházejícího z tiguanu se tedy liší podélně uloženými motory i klasickou „audiňáckou“ čtyřkolkou s mezinápravovým diferenciálem Torsen (u Q3 Haldex). Stejně jako konkurenti pak vůz nabídl i šestiválcové motory.

Premiéry | Audi | Paříž 2016

Modernizované Audi Q3: Najdi pět rozdílů

Už za pár dní si na pařížském autosalonu budeme moci prohlédnout novou generaci populárního SUV. Přichází proto ideální příležitost podívat se na kvality odcházejícího provedení.

Co je klíčové

  • Zaměřit se na tuzemské vozy. Podvody jsou časté.

  • Vyhnout se benzinovému šestiválci, který trápí rozvody.

  • Držet se lepších výbav, jinak auto obtížně přeprodáte.

  • Q5 do terénu nepatří.

  • Velká kola jsou hezká, ale Audi je i na menších uskákané.

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili žádanou čtyřkolku s manuální převodovkou a dvoultirovým dieselem o výkonu 125 kilowattů.

Radosti
Škála motorizací
4x4 s mezinápravovým diferenciálem
Zpracování, odhlučnění
S motorem 2.0 TDI rozumné náklady
Variabilita a skladný zavazadelník
Starosti
Ceny ojetin
V základu jen jednozónová klimatizace
Složité ovládání některých prvků
Jen naznačené terénní schopnosti
Komfort na nízkoprofi lových kolech
6  /10
57 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie57 fotografií
IMG_4585.jpg IMG_4587.jpg IMG_4588.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Audi Q5: Úvod
  2. Ojeté Audi Q5: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Audi Q5: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Audi Q5: Verdikt
  5. Ojeté Audi Q5: Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků