Kapitoly článku:
Mito ve své době patřilo k jedné z nejpovedenějších městských stylovek. A i dnes — osm let od uvedení — ji řadíme k nejelegantnějším malým vozům. Ostrému vzezření pak odpovídala i slušně výkonná paleta pohonných jednotek a dobré jízdní vlastnosti.
Jenže právě tady je hlavní kámen úrazu. Bez výhrad můžeme doporučit pouze základní čtrnáctistovku MPI a naftovou šestnáctistovku. Tajným tipem je také původní přeplňovaná čtrnáctistovka TB/T-Jet. I ostatní motory jsou příjemné, při nedostatečné údržbě ale hrozí vysokými náklady.
MiTo je krásné. Škoda, že testovaný kousek hyzdily plastové poklice.
Malá Alfa není nejpraktičtější a také v interiéru bychom našli detaily, které právě neodpovídají původní půlmilionové cenovce. Jako celek ale funguje překvapivě dobře a díky použití konvenční techniky zbytek auta drží. Proti podobně prostornému a neméně stylovému Mini je navíc výrazně levnější.
Technické údaje: Alfa Romeo MiTo
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • OHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 368 cm3
Vrtání • zdvih
72,0 mm • 84,0 mm
Nejvyšší výkon
77 kW (105 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
130 Nm při 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,7 s
Nejvyšší rychlost
187 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
270 l • 950 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 090 kg • 1 650 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,6 • 4,8 • 5,8 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 470 mm • 1 475 mm
Rozměr pneumatik
195/55 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 065 × 1 720 × 1 455 mm