Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

Nové MiTo máme očekávat jako zástupce segmentu B a je tak vysoce pravděpodobné, že bude příbuzné s vozem Opel Corsa. Zdroj: Alfa Romeo

Nové MiTo máme očekávat jako zástupce segmentu B a je tak vysoce pravděpodobné, že bude příbuzné s vozem Opel Corsa. | Zdroj: Alfa Romeo

MiTo bude samozřejmě elektrickým autem, takže se nabízí sdílení techniky s derivátem Corsa-e, respektive s  Peugeotem e-208 . To by znamenalo baterii o kapacitě 50 kWh, dojezd přes 300 km, výkon 136 koní a cenu okolo sedmi set tisíc korun. Zdroj: Alfa Romeo

MiTo bude samozřejmě elektrickým autem, takže se nabízí sdílení techniky s derivátem Corsa-e, respektive s Peugeotem e-208. To by znamenalo baterii o kapacitě 50 kWh, dojezd přes 300 km, výkon 136 koní a cenu okolo sedmi set tisíc korun. | Zdroj: Alfa Romeo

Premiéra nového modelu by měla být za dva roky. Zatím se uvidí, jestli bude první premiérou od Tonale SUV Brennero, nebo právě MiTo. Zdroj: Alfa Romeo

Premiéra nového modelu by měla být za dva roky. Zatím se uvidí, jestli bude první premiérou od Tonale SUV Brennero, nebo právě MiTo. | Zdroj: Alfa Romeo

 Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

 Zdroj: Alfa Romeo

| Zdroj: Alfa Romeo

50
Fotogalerie

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Kapitoly článku:


Mito ve své době patřilo k jedné z nejpovedenějších městských stylovek. A i dnes — osm let od uvedení — ji řadíme k nejelegantnějším malým vozům. Ostrému vzezření pak odpovídala i slušně výkonná paleta pohonných jednotek a dobré jízdní vlastnosti.

Jenže právě tady je hlavní kámen úrazu. Bez výhrad můžeme doporučit pouze základní čtrnáctistovku MPI a naftovou šestnáctistovku. Tajným tipem je také původní přeplňovaná čtrnáctistovka TB/T-Jet. I ostatní motory jsou příjemné, při nedostatečné údržbě ale hrozí vysokými náklady.

IMG_3059.jpgIMG_3062.jpgIMG_3061.jpg
MiTo je krásné. Škoda, že testovaný kousek hyzdily plastové poklice.

Malá Alfa není nejpraktičtější a také v interiéru bychom našli detaily, které právě neodpovídají původní půlmilionové cenovce. Jako celek ale funguje překvapivě dobře a díky použití konvenční techniky zbytek auta drží. Proti podobně prostornému a neméně stylovému Mini je navíc výrazně levnější.

Technické údaje: Alfa Romeo MiTo

Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • OHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 368 cm3
Vrtání • zdvih
72,0 mm • 84,0 mm
Stupeň komprese
10,8:1
Nejvyšší výkon
77 kW (105 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
130 Nm při 4 000 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,7 s
Nejvyšší rychlost
187 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
270 l • 950 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 090 kg • 1 650 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,6 • 4,8 • 5,8 l/100 km
Rozvor náprav
2 510 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 470 mm • 1 475 mm
Rozměr pneumatik
195/55 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 065 × 1 720 × 1 455 mm

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud