Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Alfy Romeo dlouhá léta charakterizoval sportovní duch i schopnost kdekoliv se pokazit. S unifikovanou technikou od Fiatu přišly o část charakteru, zato jsou použitelnější.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Úvod
  2. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Verdikt
  5. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Fotogalerie

Název MiTo je slovní hříčkou. V domácím jazyce znamená mýtus, přitom odkazuje na dvě významná italská automobilová centra: Milán a Turín.

Stejně vtipná je malá alfa i po technické stránce. Pod obalem místy připomínajícím supersport 8C Competizione se vlastně skrývá hardware Fiatu Grande Punto. Skalní alfista je na infarkt, ale doba je zlá – než nechat značku zkrachovat, je lepší skousnout i jinde běžně praktikovanou strategii jednotného „koncernového“ základu.

Co je klíčové?

  • Většina náhradních dílů stojí překvapivě rozumné peníze
  • Na rozdíl od dřívějších italských aut tohle běžně funguje
  • Kromě výfuků malá Alfa nerezne
  • Motory MultiAir jedou hezky, ale jsou choulostivé
  • Mito je hlavně vzadu opravdu malé - punto je mnohem vzdušnější

Díky němu sice mito stojí na jednodušším podvozku s vlečenou zadní nápravou, na druhou stranu třeba pohonné agregáty z portfolia Fiatu rozhodně nepředstavují žádnou druhořadou techniku, ba právě naopak.

Testy | Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Hatchbacky | Sedany | Škoda Rapid

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili auto se čtrnáctistovkou MultiAir a najetými 91 500 kilometry.

Radosti
Poměrně nízké provozní náklady
Dynamické motory (verze nad 88 kW)
Solidní komfort podvozku (na 15“ a 16“ kolech)
Zajímavé prvky výbavy (D.N.A, E-Q2, v nabídce i adaptivní tlumiče)
Spolehlivý dvouspojkový automat TCT
Starosti
Kvalita řazení 5st. převodovek
Mírně horší směrová stabilita při vysokých rychlostech
Problémové servisní intervaly long-life
Některé benzinové verze nesnášejí krátké popojíždění
Málo místa na zadních místech a v kufru
6  /10
50 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie50 fotografií
IMG_3057.jpg IMG_3058.jpg IMG_3059.jpg

Následující kapitola
Fiat Stilo 1.368
Rok výroby: 2005
Stav: 44 572 km
Cena: 50 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků