Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Alfy Romeo dlouhá léta charakterizoval sportovní duch i schopnost kdekoliv se pokazit. S unifikovanou technikou od Fiatu přišly o část charakteru, zato jsou použitelnější.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Úvod
  2. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Verdikt
  5. Ojetá Alfa Romeo MiTo: Fotogalerie

Název MiTo je slovní hříčkou. V domácím jazyce znamená mýtus, přitom odkazuje na dvě významná italská automobilová centra: Milán a Turín.

Stejně vtipná je malá alfa i po technické stránce. Pod obalem místy připomínajícím supersport 8C Competizione se vlastně skrývá hardware Fiatu Grande Punto. Skalní alfista je na infarkt, ale doba je zlá – než nechat značku zkrachovat, je lepší skousnout i jinde běžně praktikovanou strategii jednotného „koncernového“ základu.

Co je klíčové?

  • Většina náhradních dílů stojí překvapivě rozumné peníze
  • Na rozdíl od dřívějších italských aut tohle běžně funguje
  • Kromě výfuků malá Alfa nerezne
  • Motory MultiAir jedou hezky, ale jsou choulostivé
  • Mito je hlavně vzadu opravdu malé - punto je mnohem vzdušnější

Díky němu sice mito stojí na jednodušším podvozku s vlečenou zadní nápravou, na druhou stranu třeba pohonné agregáty z portfolia Fiatu rozhodně nepředstavují žádnou druhořadou techniku, ba právě naopak.

Testy | Ojetiny | Škoda | Život řidiče | Hatchbacky | Sedany | Škoda Rapid

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili auto se čtrnáctistovkou MultiAir a najetými 91 500 kilometry.

Radosti
Poměrně nízké provozní náklady
Dynamické motory (verze nad 88 kW)
Solidní komfort podvozku (na 15“ a 16“ kolech)
Zajímavé prvky výbavy (D.N.A, E-Q2, v nabídce i adaptivní tlumiče)
Spolehlivý dvouspojkový automat TCT
Starosti
Kvalita řazení 5st. převodovek
Mírně horší směrová stabilita při vysokých rychlostech
Problémové servisní intervaly long-life
Některé benzinové verze nesnášejí krátké popojíždění
Málo místa na zadních místech a v kufru
6  /10
50 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie50 fotografií
IMG_3057.jpg IMG_3058.jpg IMG_3059.jpg

Následující kapitola
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2005
Stav: 200 963 km
Cena: 26 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Fiat Ulysse 2.179
Rok výroby: 2004
Stav: 179 205 km
Cena: 64 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků