Kapitoly článku:
- Komerčně úspěšný pokus o zlom, Progresivní konstrukce, Nové motory i X-Drive, Zásadní facelift z roku 2007
- Zkoušený vůz, Při zkouškách na ISŠ Automobilní, Na první pohled
- Všechno je jinak!, Pracoviště řidiče, Zase ten iDrive…
- Impozantní motor, Podvozek nemusí vyhovovat všem, Nač si dávat pozor
- A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie
A vystupujeme
Vozy BMW řady 5 mezi přímou konkurencí jen stěží hledají adekvátního soupeře co do jízdních vlastností a výkonů, o něco horší je to už s nabídkou vnitřního prostoru a funkčností interiéru. Cena 240 000 Kč požadovaná za auto z našeho testu se může zdát být za devět let starý vůz docela dost, ale je třeba zdůraznit, že jako nový stál minimálně šestkrát tolik a že patřil k nejlepším a technicky nejpokrokovějším autům své třídy.
Až na drobné, výše zmíněné nedostatky (včetně LP pneumatiky sjeté na limitní 4 mm a uvolněné ruční brzdy) na budoucího majitele v dohledné době žádné výraznější investice nejspíše nečekají. Motor ani při plném zatížení nekouří, převodovka řadí za všech okolností bezvadně a podvozek nejeví známky výraznějšího opotřebení. Doporučit lze preventivní výměnu olejové náplně převodovky, jež u vozů tohoto typu bývá často podceňovaným prvkem údržby.
BMW 530d Touring (E61)
Pokud vám nejde ani tak o prostor pro zavazadla, doporučíme vám spíše vozy s karoserií sedan, jež mají tužší a takřka o metrák lehčí karoserii, ovšem dejte si pozor na to, zda má vámi vyhlédnutý vůz sklopná zadní sedadla, jež nebyla standardem. Spotřeba paliva odpovídá hmotnosti vozu a jeho dynamickým schopnostem. Při klidné jízdě je možno jezdit za méně než 8 l/100 km, ovšem ve městě, a zejména pak při rychlé jízdě, čekejte na 13 l/100 km a více.
Zkoušený vůz prokázal, že „pětky“ generace E60/E61 se ani po čtyřech letech od ukončení výroby v provozu rozhodně neztratí a jsou schopny s přehledem deklasovat většinu všeho, s čím se v běžném provozu setkávají dnes…
Vůz k testu zapůjčila společnost AAA AUTO
Autor děkuje vedení ISŠ Automobilní Brno za spolupráci při zkouškách technického stavu testovaného vozu
Technické údaje: BMW 530d Touring (E61)
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 993 cm3
Nejvyšší výkon
160 kW (218 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
500 Nm při 2 000 až 2 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,4 s
Nejvyšší rychlost
240 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
500 l • 1 650 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 760 kg • 2 245 kg
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 588 mm • 1 581 mm
Rozměr pneumatik
225/50 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 843 × 1 846 × 1 491 mm
Naměřené hodnoty
Rychlostní stupeň/otáčky |
50 km/h | 4/1 200 ot./min. |
90 km/h | 5/1 700 ot./min. |
130 km/h | 6/1 900 ot./min. |
Orientační měření hlučnosti |
Volnoběh | 35 db |
50 km/h (4. st.) | 53 db |
130 km/h (5. st.) | 64 db |
Zrychlení 0 - 100 km/h | Čas |
1 | 7,85 s |
2 | 7,67 s |
3 | 7,77 s |
Průměr | 7,763 s |
60 – 100 km/h |
| 5,64 s |
| |
80 – 120 km/h |
| 5,86 s |