124
Fotogalerie

Test ojetiny - BMW 530d Touring (E61): příliš radikální řez

Kapitoly článku:


A vystupujeme

Vozy BMW řady 5 mezi přímou konkurencí jen stěží hledají adekvátního soupeře co do jízdních vlastností a výkonů, o něco horší je to už s nabídkou vnitřního prostoru a funkčností interiéru. Cena 240 000 Kč požadovaná za auto z našeho testu se může zdát být za devět let starý vůz docela dost, ale je třeba zdůraznit, že jako nový stál minimálně šestkrát tolik a že patřil k nejlepším a technicky nejpokrokovějším autům své třídy.

Až na drobné, výše zmíněné nedostatky (včetně LP pneumatiky sjeté na limitní 4 mm a uvolněné ruční brzdy) na budoucího majitele v dohledné době žádné výraznější investice nejspíše nečekají. Motor ani při plném zatížení nekouří, převodovka řadí za všech okolností bezvadně a podvozek nejeví známky výraznějšího opotřebení. Doporučit lze preventivní výměnu olejové náplně převodovky, jež u vozů tohoto typu bývá často podceňovaným prvkem údržby.

IMG_2210.JPGIMG_2211.JPG
BMW 530d Touring (E61)

Pokud vám nejde ani tak o prostor pro zavazadla, doporučíme vám spíše vozy s karoserií sedan, jež mají tužší a takřka o metrák lehčí karoserii, ovšem dejte si pozor na to, zda má vámi vyhlédnutý vůz sklopná zadní sedadla, jež nebyla standardem. Spotřeba paliva odpovídá hmotnosti vozu a jeho dynamickým schopnostem. Při klidné jízdě je možno jezdit za méně než 8 l/100 km, ovšem ve městě, a zejména pak při rychlé jízdě, čekejte na 13 l/100 km a více.

Zkoušený vůz prokázal, že „pětky“ generace E60/E61 se ani po čtyřech letech od ukončení výroby v provozu rozhodně neztratí a jsou schopny s přehledem deklasovat většinu všeho, s čím se v běžném provozu setkávají dnes…

Vůz k testu zapůjčila společnost AAA AUTO
Autor děkuje vedení ISŠ Automobilní Brno za spolupráci při zkouškách technického stavu testovaného vozu 

Technické údaje: BMW 530d Touring (E61)

Rok
2005
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 993 cm3
Nejvyšší výkon
160 kW (218 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
500 Nm při 2 000 až 2 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,4 s
Nejvyšší rychlost
240 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
500 l • 1 650 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 760 kg • 2 245 kg
Rozvor náprav
2 886 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 588 mm • 1 581 mm
Rozměr pneumatik
225/50 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 843 × 1 846 × 1 491 mm

Naměřené hodnoty

Rychlostní stupeň/otáčky
50 km/h4/1 200 ot./min.
90 km/h5/1 700 ot./min.
130 km/h6/1 900 ot./min.
Orientační měření hlučnosti
Volnoběh35 db
50 km/h (4. st.)53 db
130 km/h (5. st.)64 db
Zrychlení 0 - 100 km/hČas
17,85 s
27,67 s
37,77 s
Průměr7,763 s
60 – 100 km/h
 5,64 s
  
80 – 120 km/h
 5,86 s

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud