68
Fotogalerie

Test ojetého VW Passat: naftový matador

Kapitoly článku:


Škoda sedadel a volantu...

Opět žádné větší experimenty, ale především střídmost, enormní prostor a komfort. Fortelně zbudované dveře jsou rozměrné a otevírají se ve značných úhlech. Materiály použité k obložení palubní desky, dveří či sedadel působí vesměs kvalitním a odolným dojmem a jsou velmi dobře dílensky zpracovány. Celou šíří palubní desky prochází stříbrný pás, jenž obkloupuje také přístroje, uložené pod samostatnými kryty ve zvláštních tubusech, a navazuje na podobný obklad celé středové konzole. Tento prvek úspěšně oživuje jinak poněkud fádní a tmavý interiér.

Cestující na všech sedadlech mají dostatek místa ve všech směrech a ti zadní i pro kolena (na snímcích vidíte řidičovo sedadlo nastaveno pro 185 cm vysokou osobu). Dveře jsou v oblasti loktů čalouněny látkou, jež je na dotek přeci jen příjemnější než plast. Zklamáním byla přední sedadla, která i přes své dostatečné rozměry nabízela pouze základní a velmi chabé vedení těla v zatáčkách, zvláště v oblasti sedáků. Řidičovo sedadlo je ale částečně elektricky nastavitelné a v opěradle obsahuje bederní opěrku, kterou lze elektricky upravovat nejen v tuhosti, ale také výšce. S rozpaky jsme přijímali velice primitivní, zcela plastový čtyřramenný volant, který by možná slušel Polu, ale v Passatu výrazně kazí dojem. Elektrické ovloádání všech oken je jednodotykové v obou směrech a okna lze spouštět i na dálku přidržením příslušného tlačítka na transpondéru. 

P6190025.jpgP6190026.jpgP6190027.jpg
P6190033.jpgP6190034.jpgP6190036.jpg

Vzadu jak v obýváku

Cestující vzadu mají kromě přebytku místa k dispozici také širokou sklopnou opěrku s úložným prostorem uvnitř, odkládací kapsy ve dveřích a na zadní straně předních opěradel, výškově stavitelné hlavové opěrky či panel s odděleně regulovatelnými výdechy ventilační soustavy, pod nimiž se nachází zdířka na 12V. I přes takřka vodorovné uložení zadního okna nemají pasažéři běžného vzrůstu potíže s prostorem pro hlavy. Sedadla jsou i zde dostatečně tuhá a rozměrná, ale opět neposkytují takřka žádnou oporu v zatáčkách. 

P6190030.jpgP6190037.jpgP6190051.jpg

Zavazadlový prostor je přístupný poměrně krátkým a zevnitř čalouněným víkem, jehož závěsy zajíždí zcela bokem a nijak neomezují vnitřní objem. Odjistit je lze talčítkem na transpondéru, páčkou na řidičových dveřích nebo vyklopením znaku VW na samotném víku. Po odjištění se díky výkonným pružinám samo zcela otevře. Prostor pro zavazadla není mezi podběhy takřka zúžen, je objemný a velmi dobře využitelný, po stranách má schránky na drobnosti a pod podlahou plnohodnotné rezervní kolo. Zadní dělená opěradla se sklápí na sedáky, vzniklá plocha o délce takřka 1 900 mm není sice zcela rovná, ale postrádá schod. V případě potřeby přepravy delších předmětů nebo lyží lze vyklopit jen přepážku za loketní opěrou, kterou lze podobně jako opěradla uzamčít nouzovým plastovým klíčem, který je zasunut v transpondéru.

P6190024.jpgP6190064.jpgP6190057.jpg
P6190058.jpgP6190060.jpgP6190061.jpg
  
P6190070.jpgP6190059.jpgP6190071.jpgP6190072.jpg
P6190063.jpg

Za volantem

Ačkoli je palubní deska v podstatě konvenční, je velmi dobře ergonomicky rozvržená a elegantní. Vnější osvětlení a regulace modročerveného podsvitu palubní desky se nachází vlevo od volantu poblíž tlačítka elektromechanické parkovací brzdy, jež je kombinováno s kontrolkou. Zajišťovat či odjišťovat ji lze pouze v případě, že stojíte na nožní brzdě. Lze si jí pomoci při rozjezdu do kopce, když přidáte plyn a začnete pouštět spojku, brzda povolí. Ale pouze v pořadí plyn – brzda a při zapnutém pásu řidiče.

Mezi hlavními stupnicemi otáčkoměru a tachometru se nachází okénko s kontrolkami a displejem, jenž zobrazuje počítače kilometrů, čas a vnější teplotu. Pochválit je třeba velmi dobře viditelné kontrolky blinkrů (s „komfortním trojblikem“) uložené ve zvláštních průřezech, které mají podobně jako „budíky“ lesklé rámování. Páčkami pod dvouose stavitelným volantem se ovládají blinkry a stěrače obvyklým způsobem, menší páčka vlevo aktivuje tempomat. Na přístrojovém štítě jsme bohužel postrádali kontrolku vnějšího osvětlení, které se však aktivuje automaticky po nastartování.

P6190048.jpgP6190044.jpgP6190050.jpgP6190054.jpg

P6190040.jpgP6190038.jpgP6190039.jpgP6190068.jpg
  
Znalcům „koncernových“ vozů bude dobře známý panel rádia s velkým monochromatickým displejem, které z CD přehrává i komprimované formáty. Nad tímto panelem jsou výsuvné poličky na drobnosti, pod ním pak sdružené ovladače velmi přehledného ovládání dvouzónové klimatizace. Ta pracuje znamenitě, obsahuje funkci samočinné detekce vnitřní cirkulace při znečištění okolního prostředí, sama přepíná mezi jednotlivými výdechy a pokud vypnete klimatizační jednotku, neurazí se a v rámci svých možností pokračuje v automatickém režimu udržování stanovené teploty. Vlevo od krátké řadicí páky s velkou hlavicí je tlačítko deaktivace ESP, za ní pak prostor pro odložení dvou nádobek s nápoji a dalších drobností, krytý plastovou roletkou. Další úložný prostor je pod výklopnou loketní opěrou. Za volantem se řidič záhy cítí jako doma, ovladače má přehledně a vždy po ruce a z vozu má do všech stran velmi slušný výhled.  

P6190046.jpgP6190029.jpgP6190028.jpgP6190056.jpg
P6190049.jpgP6190052.jpgP6190053.jpgP6190055.jpg
 

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je právem považován za vzor auta střední třídy. Zejména kombi Passat Variant s motorem TDI je v ČR velmi populární služební vůz mezi manažery. V současné době se prodává už osmá generace Passatu. V roce 2019 překonal model 30 milionů prodaných kusů.

Ceny a výbava • Facelift 2019 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE • Test VW Passat Variant 2.0 TDI

Doporučujeme

Články odjinud