Test ojetého Peugeotu 607: Funguje limuzína za dvacetinu původní ceny?

Peugeot 607, ohromný elegán a průkopník filtrů pevných částic, je tu už šestnáct let. Během nich spadl až na dvacetinu původní ceny a místo manažerů láká dobrodruhy.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Peugeot 607: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Peugeot 607: Jak jezdí
  3. Ojetý Peugeot 607: Verdikt
  4. Ojetý Peugeot 607: Fotogalerie

Je to už šestnáct let, co se světu představila tehdejší vlajková loď značky - model 607. Pokud mechanici tvrdí, že 607 je vlastně převlečený čtvrt století starý model 605 s modernějšími agregáty a elektronikou, pak se při souběžné existenci s technicky mnohem vyspělejším 407 podařil Peugeotu zrealizovat sen všech podnikových ekonomů: prodávat až za dvojnásobnou cenu generačně starší a hůře jezdící vůz. Přesednutím z jednoho do druhého lze jasně rozpoznat, že volba většího auta dávala smysl snad jen kvůli lepší prostornosti vzadu a předpokládané vyšší prestiži.

Testy | Peugeot

Test Peugeot 607 2,2 HDi: francouzský exot

Starší znamená levnější

Aby nedošlo k mýlce, netvrdíme, že musíte být s 607 nespokojeni. Dokonce se rýsují i výhody. Třeba údržba podvozku je díky jeho jednoduchosti a rozebíratelnosti mnohem levnější než u zmíněného 407. „Generálku přední nápravy udělám za čtyři a půl tisíce,“ tvrdí Jiří Wolf z Nedakonic na Uherskohradišťsku. Vyhlášený nezávislý opravce peugeotů toho ví o velkých modelech možná víc než značkové servisy, kterým vlajkové lodě mizely z dohledu záhy po skončení záruky. Dozvídáme se mnoho zajímavostí, například že jeden z často zlobících typů středových displejů na starší modely už nejde objednat ani jako nový. A na vrakovišti čeká past. „I špatný displej tmavne až po zahřátí, to už jej ale máte v autě a bude se těžko reklamovat,“ rozkrývá Jirka jednu z temných stránek chovu modelu před faceliftem.

Co je klíčové?

  • Vyhněte se rizikovému naftovému šestiválci
  • Důkladně prozkoumejte funkčnost veškeré elektroniky
  • Dejte si pozor na stav převodovky
  • Zkontrolujte uchycení oken, včasná oprava nestojí mnoho
  • Prověřte i stav automatu — neudržované bývají před smrtí

Známou bolestí jsou i stahovačky oken. Opravit je lze za pouhých patnáct stovek, stihněte to ale dřív, než se zkřehlý plast rozpadne a sklo sletí do dveří. „Co chvíli tu mám někoho s oknem podepřeným kusem dřeva,“ vtipkuje Wolf a kvedláním polostaženým sklem zkoumá stav stahovaček našeho vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Šestiválec 2.7 HDi (zde bez krytu) je servisním peklem. Špatný přístup, drahé díly a komplikovaná konstrukce z něj perspektivní pohon ojetiny nedělají.

Tradičně velkým tématem je problémová elektroinstalace. Příčinou už nebývají ani tak vadné jednotky, spíše problémy v kabeláži, oxidující konektory. Je zde několik kritických míst, o nichž když nevíte, můžete měnit nekomunikující moduly a snímače donekonečna. Dost to leze do peněz, proto výběru dobrého servisu věnujte stejnou pozornost jako volbě správné verze. Vychytanější, faceliftová (mladší roku 2004) by to měla být v každém případě.

Šestiválec je sebevražda

Z motorů rozmlouváme lákavý 2.7 V6 HDi. Má dvě elektronicky řízená turbodmychadla i ventily EGR, výměna špatně přístupných rozvodů vyjde i u garážisty minimálně na dvanáct tisíc, navíc se umí zadřít na klice. Stalo se to už i kusům s nešizeným servisem, což je o to zákeřnější. Opravit pořádně nejde a za nový polomotor žádá značkový servis 92 000 Kč, což znamená faktický konec auta.

Testy | Ojetiny | Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Renault

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l'Aston français

Trváte-li na šestiválci, berte spolehlivější, jednodušší a levnější benzinový třílitr. Trhu ale dominovaly čtyřválcové diesely. Je pravda, že závady a dřívější krátká životnost pionýrských systémů FAP měly slušnou zásluhu na lidovém zdémonizování filtrů pevných částic, ovšem do aut koncernu PSA je pořídíte nejlevněji ze všech. I tak může být nutnost průměrně čtrnáctitisícové investice (včetně aditiv) pro řadu dnešních majitelů přílišná. Mnozí z nich se tak filtrů často „zbavili“, což by mohlo neobeznámeného následného vlastníka vozu nepříjemně překvapit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední náprava je jednoduchá, ale odolná a levná na opravy. Spodní rameno zadní nápravy je mohutné, tlumič však skoro leží. A to jeho účinnosti neprospívá.

Bolestí motoru 2,2 HDi jsou klapky swirl (často zarostlé karbonem) a netěsnosti spletitých podtlakových vedení, které tu ovládají takřka vše. Při třísettisícových nájezdech a výskytu hlavně u problémovějších modelů před faceliftem už nedává tento motor valný smysl. Jedinou skutečně doporučitelnou motorizací tak je naftový dvoulitr, který se však prodával jen na některých trzích a k mání jich není mnoho.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Volkswagen | BMW | Renault | Opel | Názory | Hyundai | Nissan | Seat | Infiniti | Škoda Superb

Jeremy Clarkson a 10 nejhorších aut: Je mezi nimi i Škoda Superb

U čtyřválců s manuálem dejte pozor na stav dvouhmotového setrvačníku, k jehož ničení podtočeným motorem pružné a od volnoběhu táhnoucí HDi dost svádí. Často poptávaná náhrada odolnějším jednoduchým je sice podle Wolfa možná (přestavby vycházejí i se spojkou na deset tisíc korun), nicméně kromě tichého chodu údajně přijdete i o část zátahu v nízkých otáčkách.

A co protikorozní ochrana, dlouholetý trumf vozů PSA? „Zběžným pohledem dobrá, ale u nejstarších kusů občas korozi vídám, obvykle schovanou za předními podběhy a v prazích. Staré čtyřistašestky byly v tomto přece jen lepší,“ vyvrací Wolf přirozený předpoklad, že největší model byl také nejkvalitnější.

Radosti
Nadčasová elegance
Ceny ojetin
Výbava verzí Pack
Účinná ventilace/topení
Rozměrná pohodlná sedadla
Starosti
Podvozkově odpovídá starému modelu 605
Přežitá ergonomie s velkým množstvím tlačítek
Adaptivní tlumiče (sériově u V6) nezvyšují komfort
Častější závady elektroinstalace
Problémy některých motorizací
5  /10
36 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie36 fotografií
IMG_3015.jpg IMG_3016.jpg IMG_3018.jpg

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Peugeot 607: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Peugeot 607: Jak jezdí
  3. Ojetý Peugeot 607: Verdikt
  4. Ojetý Peugeot 607: Fotogalerie
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 128 191 km
Cena: 125 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 130 234 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků