Test ojeté Škody Octavia II 1,6i: česká cesta

143 komentářů

Tomáš
13. března • 10:25

Kde jste teda auto kupoval? Já už to budu muset začít nějak víc řešit a budu to už muset začít objíždět.

Erik
16. března • 2:26

V podstatě jak jsem psal, tak já jsem chtěl mít jistotu a nějakou záruku. Proto jsem auto koupil z většího bazaru u nás z AAA auto. Dostal jsem k tomu i zimní pneumatiky, jednání super a vše rychle vyřízené.

Erik
11. března • 8:59

Při dovozu ojetého auta ze zahraničí hodně riskujete, protože takhle vlastně nebudete mít vůbec žádnou záruku, což se vlastně nakonec nemusí ani moc vyplatit. Já jsem tedy raději zastánce toho, že když chcete auto ojeté, tak raději z většího bazaru, kde má člověk alespoň nějakou jistotu záruky a že budou mít chuť to nějak řešit. To u auta ze zahraničí nebo auta od soukromého prodejce nikdy mít nebudete.

Tomáš
7. března • 0:03

Potřebujeme koupit se ženou auto do rodiny kvůli dětem. Zvládnete mi prosím poradit, kde ho vybrat? A zda máte někdo zkušenost s dovozem auta ze zahraničí? Vyplatí se to ještě?

Jirka
7. listopadu • 10:51

v dnešní době je fakt tešký sehnat dobrou oktávku. v izeratech to je sama levota, stoceny kilometry ja nevim odkud to vozi protoze jsem byl se na dve podivat a vypadali jako ze byli ve valce. uplny vraky to byli. koupil jsem radsi o 15tisic drasi v bazaru na cernaku - skodovky.cz ale dali mi i zimni gumy a potvrzeni ze auto ma najeto 160tisic. takze naprosta pohoda. nechapu ze jeste nekdo kupuje na inzerat. leda tak od nejakyho dedy z vesnice :-)

Losna
26. září • 19:09

Skvělý auto B-]

marcel
6. února • 17:54

Mám škodu octavia 1.6-55kw.Je plně funkční sem druhý majitel.Má jej nové čepy na přední napravě a pravydelní vyměnu olejů atd.Motor bez závad a stav tachometru je330178km.Jo vlastně mi nejde zapalovač na cigára.Jinak je to super auto MARCEL

Johnny
26. července • 13:31

http://www.travian.cz/?uc=cz7_31852

tr
24. července • 20:39

Ale otestovat treba novy mitsubishi lancer, se nejak nechce...jo aha, skoda si tech 20 recenzi poctive zaplatila.... :-/

Martin
24. července • 16:14

Otazne len je ci by nebolo rozumnejsie miesto Octavie s tymto zakladnym motorom za 299 tis kupit radsej Focus II s 2.0 tdci za rovnaku cenu. Okrem kufru, ktory ma Octavia vacsi by kupujuci dostal auto s neporovnatelne lepsimi jazdnymi vlastnostami a dynamikou 2x lepsou.
Ale v CR to asi nie je az taka jednoznacna volba a vacsina ludi by asi isla po Octavii.

G
26. července • 10:36

Základní motor do O2 je ale 1,4...

nal
25. července • 13:28

a zaplatis aj vyssiu poistku, viac benzinu. ale ty na to mas, aby si preplatil dalsich 20.000 rocne len preto, ze max. 20% vsetkych jazd vyuzijes na dialnici.

Mahas
27. července • 12:31

ona je TDCi zkratka pro benzinovy motor? Vyssi povinne ruceni bude, to je jasny, ale podle najetych km se to muze vratit docela brzo a jizdni vlastnosti Ford lepsi ma.

Ace
22. července • 11:02

Pekny clanek, Octavia je velmi dobre auto B-]

eof
28. července • 1:10

me se oktavka libi moc, nikdy sem v ni nejel, ale hned bych ji bral. Pripada mi to jako idealni auto pro hodne lidi, tj. vcetne me. Akorat veliky (kombi), slusne vypada, i uvnitr. Motory taky jdou, i tu 1.6 ku bych bral. No a proc ji jeste teda nemam? Protoze za tu cenu ji zatim nechci (v bazarech), ale jednou mozna :)

Pepe
22. července • 9:54

Mám služební O2 Ambiente 1,6 MPI a ač jsem k tomu autu přistupoval zprvu s jistým despektem, zejména co se týče poměru hmotnost vozu a výkonu 1,6, dnes musím uznat že narozdíl od O1 je O2 povedeným vozem. Po 100tis km interér stále ve velmi dobrém stavu, nic nevrže vše funguje, podvozek nadprůměrný, skvělé řazení, slušné, nikoli ale nejlepší řízení v dané kategorii aut, povedená 1,6, u které vyzdvihuji zejména tichý a kultivovaný chod a výbornou spotřebu. Nemám důvod šetřit, je to služebák, kde všechny náklady hradí firma a spotřeba plně odpovídá jak je uvedeno v článku. Praha okolo 8,0-9,0l/100km dle hustoty provozu, dálnice při tacho 140km/hod 6,3l/100km na D5, D8, D11 po 7,0l na D1, mimo město 6,0, šetrná jízda Praha - Budějky, kde jsem dodržoval limity a zbytečně neakceleroval za 5,2, delší převážně dalniční trasa Praha - Innsbruk v zimě za 6,5... Dále na autě hodnotím jeho spolehlivost, za těch 100tis km jsem neměl jedinnou závadu! Jedinným problém je dle mého názoru vyšší pořizovací cena vozu.

Tomáš Mořkovský
6. února • 0:23

ta spotreba je nejaka zavratne nizka - v jakych otackach jezdite a po kolika tis km vam to tak krasne kleslo .. kdyz i podle papiru ma prumer 7.4 (po 2tis km jezdime okrsky za 6-6.5 ale na dalnici je to zrout 8+) dik za info

Dronte Mauricijský
12. srpna • 5:23

Spotřeba 6,3 l/100 km při rychlosti tacho 140 km/h? U benzínové 1.6 75 kW? Trochu optimistické, řekl bych. Můj 1.6 TDCi si při této rychlosti vezme cca 5,2 l/100 km a to patří mezi úsporné pohonné jednotky i v rámci dieselových motorů. Řekl bych, že PP vám trochu proměřuje. D.M.

mikes
22. července • 11:00

Ta spotreba mi prijde trochu optimisticka, je to podle PP nebo dle nadrze? Co ja vim tak O2 bezne premeruje o 0,5litru pri spotrebe 5,5l na sto.

Pepe
23. července • 11:13

Ta spotřeba je taková jak píšu, dle PP i dle nádrže. Musím říc, že mě samotného to také zprvu překapilo, ale je to tak jak píšu, nemám sebemenší důvod jezdit ecorally když to nefinancuji ze svého.
Pro zajímavost, naše firma má ve vozovém parku O2 jak benzíny 1,6 MPI a tak traktory 1,9 77kW a po spočtení všech nákladů na 3 roky provozu od ledna letošního roku již nakupuje pouze benzíňáky. Rozdíl ve spotřebě cca 1,5l na 100km nevykompenzoval vyšší pořizovací cenu a s tím spojené vyšší pojistky a procentuální leasingové navýšení...

mikes
23. července • 11:48

Asi je nutno zapocist jeste dva vyrazne faktory, kolik najezdite (a kde) s temi auty a zda jste zapocetli i vyssi cenu pri prodeji auta, ne jen pri koupi.

Pepe
23. července • 20:48

Ta auta jezdí po celé republice, města, dálnice, okresky, troufám si říc, že v průměru to je zastoupené rovnoměrně. Roční nájezdy jsou okolo 40tis km. Do nákladů se započítává naprosto vše, včetně servisů a zpětného prodeje. Naftu handikepuje ta pořizovací cena a objem motoru a následně s tím spojené vyšší pojistky a o něco málo dražší servis. Suma sumárum se firmě TDI nevyplatilo. Bylo by to jistě jiné kdyby se auta držela déle než 3 roky a cca 120tis najetých km.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
27. července • 10:19

To si mě pobavil jak jsou ti provozní náklady putna páč je hradí firma a pak máš přehled o spotřebě na deci a náklady vyčísluješ na halíře. A nakonec rozdíl mezí naftou a benzínem 1,5l/100km by znamenal dieslem tahat naloženej vlek a benzínem se šourat okreskama max.70km/h ;-)

Sherman
22. července • 21:46

Ano OII promeruje ... ale pouze u TDI, nejhorsi je to s DPF kde rozdim muze byt i vic jak 0,5l (v prumeru kolem tech 0,4l). U Benzinu keca palubni pocitac max. o 0,1l ... Na OI mi benzin promeroval o 0,3l ... je videt pokrok :D

mnau
23. července • 15:13

Mám takéto skúsenosti s premerovaním palubného počítača pri motore 1,6i.
O1 ... 3 percentá (priemer za 60000 km).
O2 ... 4.5 percenta (priemer za 25000 km).
U O2 sa to dá v servise na počítači prestaviť a pri O1 pravdepodobne tiež.

jozef
21. července • 23:50

nehoni se "vzedmuta" koza, ale NADMUTA koza :-)
toliko ke kozam ;-)

Petr K.
21. července • 20:34

S tím samým autem, akorát jiným motorem (1.9 TDI), jsem najezdil už hodně přes 140 tis. km. Vlastně není moc co dodat. Octavia II je solidní pracovní nástroj. Po skoro 3 letech interiér pořád působí skoro zánovně (když se uklidí ), nikde nic nevrže ani neupadává, všechno funguje. V rámci třídy jedno z nejkomfortnějších a nejprostornějších aut.
Problém je s podvozkem. Jízdní vlastnosti patří na špičku třídy, problém je ale se stálostí geometrie. I při mírném zacházení prostě dlouho nevydrží. No a když máte špatnou geometrii, hned jsou z toho pneu sjeté do pily, no a když jsou pneu sjeté do pily, tak hučí... Moc dobře to znám. Ale když se to hlídá a používají dobré pneu (ne Matador nebo Kumho) patří podvozek mezi ty tišší a dobře odhlučněné ve své třídě.
Další drobné potíže jsou jen se spotřebou oleje a otravná je hlučnost motoru, ale to sem díky rozdílnému motorizaci nepatří. Jinak nikdy nevzniknul žádný podstatný problém nebo nutnost opravy.
Problém je s cenou. Jak novou, ojetou. Za ty peníze bych si Octavii II jako soukromé nikdy nepořídil. O tolik lepší, než konkurece, prostě není.

Skyline
22. července • 7:55

"Jízdní vlastnosti patří na špičku třídy"Jake tridy prosim? Presne tuhle O2 jezdim obcas taky (1.9 77 kW) a ze by to byla nejaka spicka jsem si teda nevsiml.

Petr K.
22. července • 8:28

Nižší střední třídy samozřejmě. Jediné srovnatelné auto je asi Focus, ten je možná i o fous lepší (více komfortu, při stejné ukázněnosti). Např. Astra je na tom výrazně hůře, korejci v Ceedu sice mají podobně agilní podvozek, ale neumí ho tak hezky vyladit, takže v krizových situacích ztrácí "půdu pod nohama". To je samozřejmě můj subjektivní názor. Objektivní by byly pouze srovnávací jízdní testy.

jirka
22. července • 6:52

To mas pravdu.Protoze TDI neboli traktor je co se tyce kultivovanosti na tom opravdu mizerne.Neznam snad horsi diesel.Ja osobne bych ten rachot ve voze nesnesl.Ale at to rachoti jak to rachoti hlavne,ze jezdite za 6litru,nebo za 5 ?:-D:-D HA,HA,HA......

Petr K.
22. července • 7:36

Takové mám rád, "nikdy nechtěl", "hlavně že jezídte za...". Taky pevně věřím, že příští Octavia už bude mít pod kapotou CR místo archaického PD se všemi svými libůstkami. Auto si nevybírám, prostě ho "fasuju".
Ale zas takovou psí hlavu si ten motor nezaslouží. V běžně užívaných otáčkách (2000 - 3500) motor táhne líp, než leckeré 2.0l s CR a spotřeba se opravdu pohybuje mezi 5,5 - 6 100 km a to opravdu nepatřím mezi řidiče, kteří by spotřebu sledovali, nebo se o ni dokonce snažili. Ale to už jsme mimo téma článku...

vsevedko
22. července • 11:09

Netaha, pretoze nemoze. 30% vykonu naviac je citit.
[Passat Variant, 2.0, 103kw]

lkjopijoijmkl
22. července • 12:13

PD se hlavně nepo.sere, což se o všech těch vyhoněných GAY-benziňáčcích nebo CR dislech říct nedá a to je pro mě nejdůležitější

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr K.
22. července • 18:21

PD má úplně stejné potíže jako CR. Nekvalitní nafta je mor na všechny vysokotlaké systémy. Odolnost PD jsou jen hospodské povídačky. Kromě toho mechanická stránka motoru u PD trpí výrazně víc díky jen jednomu pilotnímu vstřiku a tudíž příšerným vibracím a acyklickému chodu motoru. O tom, že oprava PD jednotky (už jen samotná demontáž z hlavy) a CR ventilu je jako nebe a dudy, snad ani nemá smysl mluvit.

Petr K.
22. července • 18:21

PD má úplně stejné potíže jako CR. Nekvalitní nafta je mor na všechny vysokotlaké systémy. Odolnost PD jsou jen hospodské povídačky. Kromě toho mechanická stránka motoru u PD trpí výrazně víc díky jen jednomu pilotnímu vstřiku a tudíž příšerným vibracím a acyklickému chodu motoru. O tom, že oprava PD jednotky (už jen samotná demontáž z hlavy) a CR ventilu je jako nebe a dudy, snad ani nemá smysl mluvit.

petr
22. července • 13:29

Hmm, a co oblíbená váha vzduchu, dvouhmotnostní setrvačník a turbo ? Vše po cca 150.000km zralé na výměnu nebo repas :-P To všechno u těch gay-benziňáčků měnit nemusíš ;-) U CR ti můžou díky nekvalitní naftě odejít vstřikovače, toť veškerý rozdíl proti PD.

mikes
23. července • 11:20

petr: Hochu hochu, kde to beres? Trochu si sezen nejdrive informace o tom kolik dvouhmotovych (ne dvouhmotnostnich) setrvacniku, vahy vzduchu a turba odchazi u PD ve 150tis. u O2 a pak tady neco plkej :-)

petr
23. července • 16:09

Psal jsem cca, je to průměr a platí to pro všechny diesely, ne jen PD. Dvouhmotový setrvačník (omlouvám se za chybu) je stejná spotřebka jako spojka nebo tlumiče (ne všechny TDI jej mají), může tedy vydržet víc nebo i míň, to záleží na zacházení.
Podle tohoto článku (http://www.auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=2506) patří dokonce ke slabinám koncernu VW a vydrží prý tak 80.000km :-D Takže jsem byl optimista.
Váha vzduchu je typická spotřebka pro TDI motory, nebo chceš snad tvrdit, že ne ?
U turba platít totéž co u dvouhmotového setrvačníku, po cca 6.000 motohodinách odchází ložiska, což má odpovídat cca 150.000 km a turbo je zralé na generálku ;-) Životnost je opět dána zacházením a kvalitou samotného turba.

mikes
24. července • 11:03

Ten clanek psal "expert" pan Vaculik, znamy VW-bijec a diesel-skeptik, na nej fakt nemuzes dat. Kdyby bylo na nem, menil by se olej v autech po 3000km :-) (mirna nadsazka). Na turbo se da bezne najet stovky tisic km stejne tak dvouhmot. setrvacnik, vaha vzduchu byl problem starsi generace O1, resp. dieselu do ni montovanych - o nejake spotrebce tykajici se vyse uvedeneho se neda vubec mluvit. Samozrejme, auto ti vydrzi podle toho jak s nim zachazis, zkus kazde rano vytacet na 6000ot. studeny benzin motor a lit do nej nejaky pochybny benzin z pumpy "Franta a spol." a uvidis kolik toho vydrzi...

ITTI
27. července • 0:37

Až většina populace co něco kdekoliv brebtá a píše o autech bude znát alespoň to co Vaculík(např. většina českých motor. novinářů určitě !!!! ), pak to bude bezva. Přece VW mělo svolávačku na dvouhm. setrvačníky, dokonce se našly servisy VW, kde to mechanici trošku ošidili a setrvák nechali být, nový si nenchali, jenže se stalo,že jakési autíčko díky šlendriánu servisu pak shořelo-jednalo se i špatné hrany a tření v důsl.roztažnosti materiálu. Já jsem zatím nějak nepostřeh, že by ing. Vaculík psal nepravdy. Dokonce se netají, kde má zdroj informací, co se týká problémů aut. K českému JPP to má kurevsky daleko, na tom trvám. Seznam problémů VW je dost dlouhý, jen se to moc neventiluje.B-]

mikes
30. července • 15:23

No vidim ze i tady ma sve fanaticke priznivce, kteri hltaji kazde pismenko co napise aniz by premysleli vlastni hlavou. Tak zrovna story - meli neco vymenit, nechali si to v servisu - je fakt zdroj stylu JPP. To se da napsat o kazdem servisu a kazde znacce. Nektere vybrane modely s dvouhmot. setrvacniky problem mely, resilo se to svolavackou, informace naprosto verejna, takze me nejake tajne zdroje ze kterych nekdo cerpa ani moc nezajimaji. Nutno rict ze to byla svolavacka, ne ze by to byl dil ktery kazdemu odejde a musi si ho platit (tedy spotrebka). Kdyby mel setrvacnik menit kazdy po 60tis. (nebo kolik presne psali), to by byl teprve rev na automobilove scene. Schvalne se zeptej lidi co maji VW kolikrat setrvacnik menili (nepocitaje svolavaci akci). Svolavacky delaji vsechny firmy, jen nekteri mistni borci vidi problem pouze v jedne znacce/koncernu.

Zelí
21. července • 21:33

Na víceprvek patří kvalitní gumy. Doporučuji nešetřit a koupi např. Bridgestone RE050A, nebo Pirelli P7 a máte v autě ticho, žádné pilky se nekonají sjíždění taky Ok. Hlavně nešetřit na pneu, vždyť jsou dneska úplně za babku !!!!

Skyline
22. července • 7:53

Prosim te neblbni tady lidem hlavu! Bridge RE050A jsou sice vyborne pneumatiky, ale v zadnem pripade ne nejake extra tiche, stejne jako drtiva vetsina pneu kategorie UHP. Zeli Zeli, do ceho tady budes jeste strkat nos, abys ukazal, cemu dalsimu vubec nerozumis?

Zelí
22. července • 8:57

Tak nechám si doporučit nějakou lepší pneu. Zakoupím - vyzkouším. Já jsem jich vystřídal spoustu a k ničemu lepšímu jsem se nedopracoval. Souhlasím s kolegou, že např. Michelin je super hlučná guma - opět vlastní zkušenost - nevyčteno z testů na netu.

Petr K.
22. července • 9:29

Micheliny jsem nehodnotil špatně ani tak z důvodu hlučnosti, ale kvůli katastrofálnímu chování na mokru. A to jsem do té doby tvrdil, že Michelin a problémy na mokru jsou jen pochybné "lidové moudrosti". Jinak se nám zatím na Octavii II nejlépe osvědčily Dunlop Fastresponse. Subjektivně je hodnotím jako nejtišší s výbornými vlastnostmi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
22. července • 12:58

Souhlasím mišky na mokru nedrží, musí se zpomalit. Jinak Dunlopy jsem na autě měl, ale měly nájezd jen 20 tisíc a byly na výměnu.

Petr K.
21. července • 22:45

Jezdíme na Dunlop Fastresponse nebo Goodyear Excelent, někteří obouvají Continental (typ nevím). Nejhorší gumy co na těch autech byly jsou tovární Michelin Energy E3A. Já bych to neviděl jako špatné pneumatiky ;-). A do pily se dají sjet všechny :-D

fredy
21. července • 17:06

presne tuto raketu mame medzi sluzobnymi... ma 130.000 a povofny je tam snad uz iba volant, vsetko co mohlo sa rozpadlo, naposledy klakla hlava motora a klima... a to s tym jazdi kolega, ktory je vyslovene kludny typ, on nejazdi, on sa plavi :-)

speede
21. července • 17:50

znacne podmotorizovane auto s tymto motorom. O1 66 kw ide o poznanie lepsie, o spotrebe netreba hovorit.

eof
28. července • 1:02

podmotorizovane teda rozhodne neni, to by mozna bylo s htpckem, ale mozna i to by stacilo, je to prece HIGH TORQUE POWER :-)

Petr
22. července • 22:32

Dobry vtip. Soukromne mam 1.9 TDi 66kW, sluzebne mam 1.6 MPi 75kW a to MPi je proste zivejsi a rikejte si co chcete. Navic na dalnici, kdyz je v aute plno ma ta 1.6 ve vyssich rychlostech proste navrch...

G
21. července • 17:54

Pokus o flame nebo to opravdu myslíš vážně?

Pan Kája
21. července • 14:41

Nedávno jsem pomáhal vybírat ojetinu cca kolem 400tis. Něco relativně nejetého a vcelku to spěchalo. No a právě nejvážnější kandidáti byla Oktávka v téhle motorizaci nebo C-max (benzín 74kw) po faceliftu. Každé má svoje, jako rodinné auto se mi skoro lépe jevil c-max, i když spotřeba a aerodynamický hluk je jasně vyšší, dílenské zpracování bude asi lepší u škody. Co byste brali vy?

Pavel Ryba
22. července • 16:13

za 400k se dá koupit luxusně vybavená Mazda 6 ;-) Teprve potom se bavme o vnitřním prostoru :-P

Pan Kája
22. července • 23:43

Za 400k cca se dneska dá koupit nový focus combi v relativně dostačující výbavě. Před půl rokem nikoli:)
Ale abych neremcal - ten c-max měl 8k km a sloužil jako předváděcí vůz, navíc těsně po faceliftu. V té době se mi nikde v podobném stavu od seriózního prodejce Mazdu 6 najít nepodařilo, takže jsem o ní ani neuvažoval.

Skyline
21. července • 16:16

Ja bych v te cene bral Accord 2.4:-) Jak bych vubec mohl uvazovat nad Octavii 1.6, to skutecne netusim. Pripada mi to jako resit, jestli si za 50 kc koupim 100 g tabulku cokolady Lindt nebo 60 g cokolady Kaufland.

PetrQ
23. července • 14:35

Tak tvoje fanatické názory, které tady každý pokládá spíš za jakýsi úchylný folkór tohoto fóra, stejně nebere nikdo vážně.
A Honda jako čokoláda Lindt... muehehehe
Pán je komik?

MadMack
21. července • 19:21

Skyline : Ale vsichni vime, jak to chodi v CR - Mana rikala, ze sestra jeji sousedky ma svagra, kterej zna chlapa, kterej si koupil cokoladu Lindt a mel tam cerva. A ta cokolada z Kauflanda je beztak to stejny, jen clovek neplati znacku a navic je ji urcite o chlup vic nez Lindtu, i kdyz to tam nepisou - ze skromnosti :-D
Oktavka je u nas uplna modla, kdyz je v nafte, tim lip. Muj sef prodal na jare oktavku TDI Elegance, rv 2004, najeto 130.000 km opravdu prasackym zpusobem ( za studena plnej kotel ) a dostal za ni 330.000 Kc!!! Jsem si toho kupce chtel vyfotit a dat nekam na net :-D:-D:-D

Skyline
22. července • 7:46

Mana, Lindt a kauflandi skromnost :-D:-D:-D

petr
22. července • 12:12

Přestaň mi dělat chutě ! Kvůli tobě jsem si teď sežral 100g Lindt plněnou 40% Whisky :-D

Zelí
21. července • 21:29

To co říkáš platí pro každou značku. Můžeš to napsat na jakékoli auto. Když si někdo přečte netové testy a komentáře a řídil by se tím, tak by si nikdo oktu nekoupil ani ve zlatě a zadarmo. A přesto se prodávají. O1 je absolutní časový rekordman a pro vw zlaté vejce, technicky v pohodě stačí na současné produkty a prodává se v mnoha zemích, kde se o fandovství ke značce škoda nedá vůbec uvažovat. Tím, že se k nim všechno přirovnává tj. lepší horší, tak je to chtě-nechtě v čr srovnávací etalon a to už o něčem hovoří. Je to prostě pevný bod kolem, kterého se všechno točí. Více méně na všech netových diskuzích.

Dušan Mihálik
22. července • 7:13

Oktávia je považovaná za lacnejšiu (a menej kvalitnú) alternatívu. Je to koncernová politika nemeckého majiteľa a nič na tom nezmení ani "nadštandartné" postavenie Oktávie v Čechách a na Slovensku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mikes
22. července • 9:53

Mozna sis nevsimnul malickosti pri sve zaslepenosti, totiz te Oktavka ma vyssi ceny ojetych aut i na zapade, ze by kvuli nejakemu ceskemu fenomenu? :-D

Dušan Mihálik
22. července • 18:11

Škoda podobne ako napr. Kia či Citroen patrí do skupiny masových výrobcov zameraných na komfort a cenu. Patrí tam najviac automobiliek - 30.VW patrí medzi masových výrobcov zameraných na komfort a kvalitu.Je to medzinárodné delenie v ktorém sa nezohľadňuje "národná" hrdosť na tú či inú značku.Taký Seat patrí medzi masových výrobcov zameraných šport a cenu.Vo VW to majú tak rozdelené a keďže sa im darí tak to asi robia dobre.

Pan Kája
22. července • 19:19

Kde se o podobném rozdělení píše?:) Každý si to zařadí jak chce. Ale nemyslím, že by se VW nějak lišil kvalitou od škodovky...a právě kvalita se u ní hraje kvalitu při srovnání třeba s Kiou, která právě hraje především na cenu.
Každý viděl své. Já kvalitně slícovanou fábii i po 8mi letech a horší stav u nového fordu nižší střední třídy. (třebaže to nemusí být pravidlo, mluvím jen o svých zkušenostech).
Jasně, škoda má být levnější a kvalitní alternativou k VW, ale řekl bych, že se mu čím dál více blíží.

Dušan Mihálik
23. července • 7:14

Toto rozdelenie je podľa štúdie FAST (Future Automotive Industry Structure), ktoré vykonala firma Mercer Consulting spolu s Fraunhofer IPA a Fraunhofer IML.Skupina Počet značiek Príklady
masový trh - cena - komfort 30 Citroen, Škoda, KIA
masový trh - cena - šport 5 SEAT, Alfa Romeo
masový trh - kvalita - komfort 7 VW, Toyota, Peugeot
premium - cena - komfort 2 Lancia, Smart
premium - kvalita - komfort 10 Daimler Chrysler, SAAB
premium - kvalita - šport 17 BMW, Audi, Maserati

mikes
23. července • 11:12

No jestli je Peugeot zarazeny mezi kvalitu-komfort tak to bude asi hodne kvalitni studie...

Pan Kája
23. července • 11:48

Inu ono je to problematické, do ceny ani sportu také moc nesedne:))

Pan Kája
23. července • 9:50

Mohu se otázat, zdali je v této studii i Ford a kam jej zařadili?:)

Dušan Mihálik
23. července • 10:22

http://www.etrend.sk/ekonomika/svetova-ekonomika/automobilovy-priemysel-bude-aj-v-roku-2015-motorom-rastu/40127.htmlToto je môj zdroj, ale celú tú štúdiu neviem "vydolovať" a keď tak ju zas neviem otvoriť.Hádam sa Vám to podarí : ).

Dušan Mihálik
22. července • 20:18

To rozdelenie doplním zajtra - mám to v práci : ).Čo sa týka toho porovnávania napr. Kia vs. Škoda - to dnes dosť "letí".Škoda je zatiaľ všeobecne lepšia v celkovom dielenskom spracovaní, ale taký Ceed už určite veľmi nezaostáva (mám ho takže viem posúdiť).Staršie Kie išli jednoznačne na cenu, ale poznám i dlhoročným majiteľov Kií, ktorý nedajú na auto dopustiť. Im jednoducho nevadí nejaké to horšie spracovanie - stačí pokým robí auto to čo má - teda jazdí : ).Keď sa však pozrieme na motory tak Kia dnes už v základnej motorizácii (benzín 1,4 a 1,6 a dízel 1,6) jednoznačne prekonáva všetko čo má Škoda. Samozrejme ešte je otázna "výdrž" - nakoľko sú to nové motory, ale s výkonom a spotrebou sú v porovnaní so základnou motorizáciou Škody úplne iná "liga".Škoda má jednoznačne výhodu v "držaní" ceny jazdených vozidiel, ale zas má veľkú nevýhodu v štatistike kradnutých aút. Tam je Škoda a špeciálne Oktávia jasným "výťazom". A keď už auto náhodou zlodeji neukradnú tak ho minimálne značne poškodia. A čo sa týka ceny tak Kia Ceed už nie je ani zďaleka najlacnejšia - lacná je len v porovnaní s Oktáviou.

Pan Kája
22. července • 23:40

Levná není pouze s oktávií. Lehce(!) zaostává podvozkem, řízením apod. Ano, motory jsou skvělé (ostatně nejen v porovnání se škodou, ale i vozidly v "kvalitní" třídě), s tím souhlasím, ale ve většině další věcí přeci jen lehce stále zaostává. Poměr cena/výkon je velmi slušný.
Ale souhlasím, kvalita korejců roste a blíží se standartu.Jinak je zajímavé hodnocení "spokojenosti" ve VB. To už říkám mimo téma. Zaujalo mne, že v Německu byla výše, jak VW. Ale podobné ankety mi připadají pofidérní.:-P

Dušan Mihálik
23. července • 7:43

Čo sa týka toho riadenia - takmer všade je kritizované, ale ja som s ním spokojný a myslím, že je to len o zvyku. Ten podvozok Ceedu asi fakt nemá na O2, ale to platí hlavne pri "športovej" jazde a pre "normálnych" ľudí je to nepodstatné. A čo sa týka tej VB. Nechcem byť "vyrývačný", ale pokiaľ viem tak otázka ankety vo VB znela "Či auto splnilo očakávania". V praxi to znamená skôr to, že Škoda majiteľa príjemne prekvapila - napriek jeho nie veľkým očakávaniam, ako niečo o absolútnej kvalite.
Predsa len očakávania od Lexusu sú určite iné ako od Škody.
Ale tak či tak je to hodnotenie pozitívne - len by som ho nepreceňoval.
Osobne som bol dosť dlho v Londýne aby som mohol povedať na čom jazdia Angličania a musím povedať, že nájsť Škodu priamo v centre je ťažšie ako Porsche. Čím viac ide človek mimo centra tým skôr ju stretne - hlavne u taxikárov O2.Štandartom Angličanov je VW Golf, ktorý je masovo rozšírený. Na vidieku je to určite pre Škodu podstatne lepšie, ale v samotnom Londýne je málo rozšírená a svedčí to i type klientely. Škoda je pre menej solventných a pre taxikárov. A čo sa týka predsudkov tak je na tom Škoda podobne ako kórejci u nás. Napriek nespornom náraste kvality je braná ako podradné auto a nič na tom nemenia ani výhry v anketách u motoristov (zasa to isté čo u nás - keď ani výhra Auto roku 2008 v Čechách nič nemení na predsudkoch mnohích českých motoristov voči Kii Ceed).

mikes
23. července • 11:09

To Dusan Mihalik:
Ja se povazuju za "normalniho" cloveka a rozdil v jizde mi neni fuk - jestli jedu zatacku s vycenenymi zuby a smrti v ocich v jednom aute nebo stejne rychle v druhem s klidem - na tom dost zalezi, zvlaste tehdy kdyz se clovek nechtic dostane do kriticke situace.K tem anketam, ja je nemam rad, maji mizernou vypovidaci schopnost, akorat by bylo fajn kdybys ses nesnazil interpretovat jakesi virtualni ocekavani kupujicich, o kterych nikdo nic nevi (asi s vyjimkou tebe).S temi recmi o Skode a Porsche v UK bys mel trochu pribrzdit a nehrat si na takoveho svetaka, nejsi sam na svete kdo kdy byl nebo zil v anglii potazmo v Londyne, takze "uber plyn" at nejsi za blba. Jestli zurive hledas Octavii ve West Endu, tak se neni co divit, tam najdes tezko jakekoliv auto obdobne "tridy" a tech Porsche (apod.) tam je pozehnane.Dle ceho soudis ze standard anglicanu spociva v Golfu mi taky unika, kdyz se tam Fordu a Vauxhallu proda o 80% vic nez VW.

Dušan Mihálik
29. července • 18:20

O2 má lepší podvozok ako Ceed, ale má podstatne horší motor (myslím atmosférickú 1,6) a je drahšia o cca 200 000 Sk pri podobnej výbave. Ak by som už mal tých 200 tisíc tak beriem Subaru Impreza a nie O2. A v centre Londýna som bol dosť dlho aby som vedel čo tam jazdí. Je pravda že tých Vouxhallov je tam najviac, ale Golf sa cení vyššie. A k tým očakávaniam. Čím je auto renomovanejšej značky (a za vyššiu cenu) - tým väčšie očakávania - čo je na tom nelogické. Od Dacie Logan asi nik nebude čakať zázraky, ale majiteľ Luxusu očakáva perfektné bezporuchové auto.

Pan Kája
23. července • 9:54

Já slyšel, že od dob prvních fábií se image škody začala vcelku razantně měnit ve VB, narozdíl od dřívějšího vtípkování...ale je fakt, že jsem to jen četl, takže by ode mne bylo hloupé, hádat se.
Co se týče té ankety, jak jsem poznamenal, zní dost pochybně. To uznávám.:-) Jen bych v Británii více tipoval focuse, než golfa. To mne překvapuje.

Dušan Mihálik
23. července • 10:29

Doteraz sa stretávam i na tomto fóre s ľuďmi čo "dokazujú" akí sú "japonci" o ničom. A to už pritom Japonci s prehľadom "valcujú" americký trh a Toyota je najväčší výrobca automobilov na svete. Ani to však mnohým nestačí ...

jirka
22. července • 6:56

Jo embecka se prodavaji napr. v Anglii jen pro to,ze jsou zde levny!! Taky kdyz tady vidis nahodou embecko tak v tom sedi bud Polak,Slovak,Cech nebo anglican kterej je na socialnich davkach.Nikdo jinej by si to totiz nekoupil...OK.?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
22. července • 8:52

Němci oktávii nikde neprodávají jako levné auto, nemají důvod. Cenově je na úrovni golfu. A u nás, jak jsem si všimnul v posledním měsíci, po cenových korekcích k její ceně klesnul i passat a mondeo.

jirka
22. července • 9:07

V Anglii i jinde jsou ovsem embecka povazovany za tzv.auta pro chude nebo jako druhe-treti auto v rodine nebo pro manzelku protoze nikoho nemrzi kdyz to nekde odre nebo naboura...
Tak to proste je ! !

Pan Kája
21. července • 18:59

Proč ne, vysoká zůstatková cena, díly, servis...není to tak zlé. Ale uznávám, ojetiny od škodovky nepatří k nejlevnějším.:-)

Zelí
21. července • 18:51

OK tržní cena vpodstatě hovoří o tom jaká je poptávka po tom kterém autě. V případě accordu bude nabídka velmi malá a pokud je i nízká cena, za kterou se prodává je i velmi malá poptávka. Důvodů může být víc, ale obecně jde asi o auto, které se neprosadilo na trhu. Uznávám, že zrovna trh v čr není reprezentativní, ale při pohledu na evropské prodejní nety je to velmi podobné. Čili asi se accord neprosadil, možná je to skutečně takový super stroj, ale zákazníci jsou natvrdlí a kupujou evropské šunty. Nebo taky ne a šunt je accord, který kupujou jen skalní fandové hondy. Bůh ví, kde je pravda.

Skyline
22. července • 7:49

Znalec Zeli prisel :-D:-D Hochu podivej se nekdy aspon trochu na situaci na trhu, nebudes pak muset blabolit tak strasidelne hlouposti :-D:-D

petr
22. července • 6:28

No nevím, za 300.000,- Kč koupíš 4 roky starého Accorda. Za stejnou cenu koupíš Audi A4 nebo BMW řady 3, takže zas tak moc ta Honda levná není. Pro srovnání, za nějakých 250.000,- Kč koupíš VW Passat nebo Opel Vectra a kolem 200.000,- Kč koupíš 4 roky staré Mondeo nebo Lagunu.

Zelí
22. července • 18:07

Nahlédl jsem na tipcars accord 2,4i, 2004, 264tis. Kč. A pokud chceš např. Passat 2004 musíš hledat srovnatelný výkon t.j.142kw a ty začínají na 300 tis. a 2,5tdi 132kw začínají na 350 tis..
Holt u hondy máš bohatý výběr motorů buď jeden anebo ten druhý. To u konkurence tam může být šest i osm typů motorů. A podle toho i různé ceny, nehovoře o paletě výbav.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
23. července • 9:36

Tak jsme nahlédnul na www.sauto.cz a Honda Accord Combi 2.2 CTDi 104kW v max. výbavě, rok výroby 2005 s najetými 104.000km stojí 349.000,- Kč
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6464741
VW Passat Combi 2.0TDI 100kW v max. výbavě, rok výroby 2005 s najetými 138.000km stojí 329.990,- Kč
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6442281
Na a vyber si :-D

Zelí
23. července • 10:42

Jednak se tady jedná o auta rv 2004 a jednak v testu jde o benzínové motory. "Výbavy" u hondy jsou kapitola sama pro sebe, ale to je mimo téma.

petr
23. července • 18:09

No dobrá, vezmeme to tedy od benzínu :-D
Honda Accord 2.4i 140kW, rok výroby 2004, najeto 195.000 km, cena 264.000,- Kč
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=5987908
VW Passat Combi 2.8 V6 142kW, rok výroby 2004, najeto 66.750 km ve výbavě o které se tomu Accordu může jen zdát a cena je 249.000,- Kč
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6536490
Vzhledem k žalostně malé nabídce ojetých Accordů v ČR se koukneme na www.mobile.de
Benzínové Accordy 2.0 114kW, rok 2004 začínají na 11.900,- Euro a víc.
Benzínové Passaty 1.8T 110kW, rok 2004 začínají na cca 10.000,- Euro (nejlevnější je za 8.500,- Euro).

Zelí
23. července • 21:42

Nezbývá než se vrátit na začátek vlákna a použít poslední větu - Bůh ví jak to je. Já končím. Ahoj.

mikes
21. července • 15:29

C-Max neni spatne auto, ale - uzitna hodnota de facto stejna jako u O2 (resp. O2 ma vetsi kufr, coz muze pro nektere rodiny znamenat +), vyhodu ve vyssim posazu a vetsim celnim odporu nevidim (zvlaste pokud bude jezdit vice na dalnici to asi vic pozna na penezence). Vyhoda Focusu bude asi ve variabilite zadnich sedacek, otazka jestli to dotycny vubec vyuzije.

Pan Kája
21. července • 18:57

Co se týče zadních sedaček, viděl bych je jako výrazné plus. Vůz je občas využívám 5 člennou rodinou (víceméně všichni dospělí) a C-max je na šířku relativně skromný a v rámci možností má 5tý cestující relativně dost prostoru a i když to možná není nic extra, nepřipadá si jako sardinka. Bohužel O2 jsem naživo nezkoušel, ale od pohledu to prostřední místo vypadá jako nouzovka.
Máte pravdu, O2 má větší kufr (a řekl bych, že nemálo), ale osobně bych tipl, že pro osádku bude více místa v c-maxu. Ale to nemůžu potvrdit. Spotřeba je opravdu nic moc u c-maxu, hlavně v tomto provedení, kdy by se hodila ještě šestka, na druhou stranu, co jsem viděl, vyšší posaz byl pár lidmi vyloženě vychvalován.

Pan Kája
21. července • 19:02

*není na šířku skromný. Už blbnu:)

Mr.Murphy
21. července • 14:00

Jedině pro ortodoxního fandu značky :-D Někde kolem 350.000 Kč začínají fungl nové auta té samé třídy s lepšímy motory..... Ale jinak jako jo, každé zboží má svého kupce :-D

§ôkl§
21. července • 15:13

vole, sialena cena, vole.Prave ma Citroen akciu a C4 mate novu za 350 Skk - co je cca 275 000 Sk

Posraldescu
21. července • 18:12

350 Skk = 275 Sk ... to nějak nechápu, hold nejsem ekonom :-P

G
22. července • 19:37

On už přepočítává na euro a přeťukl se na kalkulačce :-D

G
21. července • 17:51

A ty ses jistě oběma vozy svezl, aby si je mohl srovnávat...

Pepa z depa
21. července • 14:47

Ne kazdy zere rejzi, nekdo ma radeji brambory.

sdkfl
21. července • 12:32

facelift by mel byt mozna na podzim ja uz ho videl nevypada to spatne auto ma "cistejsi" linie a zepredu vypada vic drave. faceliftu exterieru akorat nepodlehne scout a RS vic nereknu :-P

ExOktaviák
21. července • 12:30

Po 6-ti letech s O1 jsem se samoužejmě koukal po těchhle novějších. Jenže pak jsem sehnal z Německa Ford Mondeo TDCI kombi 10/2004, výbava motor 96kW, automat s řazením na volantu, tempomat, 6 airbagů, ESP, samočinné stěrače a světla, orig. rádio Sony s MP3, zatmavovací zrcátko, velká prostorná kráva vyšší třídy než Oktávka, s potvrzenými 103.000 km, v krásném stavu za 248.000 Kč. Proč bych si měnl kupovat tuhle oktávku ???

puck
21. července • 17:47

6 rocnu oktavku si vymenil za 4 rocne mondeo. a divis sa, ze to vyslo lacnejsie ako nova oktavka. nie si tak trochu na hlavu ?

mikes
21. července • 21:30

puck, ted jsi mu to "nandal" :-)

ExOktaviák
24. července • 17:38

Nenandal. Ta Oktávka už měla 10 let, já nepsal že byl první majitel ;-)

petr
21. července • 16:15

Motor 2.0 TDCI 96kW patří u Fordu k nejproblémovějším motorům (viz. Ford Club fórum), ale jinak je fakt, že Fordy jsou jako ojetiny hodně výhodná auta.

ExOktaviák
24. července • 17:42

Jo, to sice je, ale jde vesměs o auta z roku 2003. Jezdím na V-power od Shellu a myslím že problémy způsobené palivem asi mít nebudu. Navíc mi to na toto palivo trochu míň žere - takže za naftu dám stejně. Navíc kdyby ten motor byl takový šit tak by ho asi nedělali pořád ...

mikes
29. července • 0:39

To, ze ty nahodou problemy nemas neznamena, ze je nema vyznamne procento majitelu.

mikes
21. července • 15:16

Ona ta vyhodna cena ma svuj duvod ;-)

ExOktaviák
24. července • 17:43

Jaký ???

mikes
29. července • 0:37

Poruchovost.

Honza
21. července • 9:48

proc posledni dobou delate tu tabulku obracene? rekl bych ze lepsi vypovidajici hodnotu ma pokud uvedete kolik auto toci pri jednotlivich rychlostnich limitech (50,90,130)

dufko
21. července • 10:13

presne tak

qw
21. července • 10:40

Je to prima umera. Babicka kazdy den jede na kole. Kdyz za 5 dnu ujede 150 km, kolik km ujede za 11 dnu? Tolikrat vic, kolikrat vic je 11 oproti 5. :-D:-D

qw
21. července • 10:41

A vysledek? (11 deleno 5) krat 150 ...:-O

lkjopijoijmkl
21. července • 18:56

no co, autoři asi chtějí, aby sis to přepsal do excelu a přepočítal. Aby se ti nezkrátily prsty:-D

yoggi
21. července • 9:06

tak ja myslim ze ten motor by bol dobry vo fabii aby to islo slusne, do octavie by som videl prvy rozumny motor 1,8 TSI ze to pojde aj nalozene alebo bude vykonova rezerva.

MP
21. července • 9:48

Ještě že nedaj ve škodovce na takovýhle rady.

yoggi
21. července • 10:47

ty by si dal ako zaklad HTP co :-D

MP
21. července • 14:36

HTP ne, zase zde naschvál nelítej odezdi ke zdi, ale i 1.4ka 63 kw by mě osobně stačila, po dálnici jedu sotva 3krát do roka, s nikým nezávodím tak co. Je spousta lidí co jezdí autem jako já stejně max. ve dvou lidech a auto nikdy pořádně nenaložej, nicméně jednu dvě dovolený za rok to odveze taky. Vzhledem k cenám nafty a PHM vůbec budou časem žádaný 1.6 FSI, i 1.4 TSI .

yoggi
21. července • 21:45

ja nehovorim ze nejaka 1,4 v octe aby nebola do mesta budis, lenze co sa stane dost ludi na to naleti ze od sumy xyz mozu mat nizsiu strednu triedu a nepremyslia si uz otazku motora ci im to bude stacit, firmy to vo velkom nakupia ako firemne auta a pod.
sam mam 1,4 16V vo fabii combi a mozem ti povedat ze pokial je auto prazdne tak to este ako tak ide ale ked to nalozis tak predbiehanie uz rozmyslas, o akceleracii v kopci by som pomlcal. inak ani s prazdnym si nemozes dovolit ze das blinker slapnes a ono to vyrazi vpred, prd zacne to nejako zrychlovat to je vsetko.p.s.: potom sa stane ta parodia ze novej octavke to natre stara pixla favous ked to pojeduje :)

petr
21. července • 9:46

A proč ? Motory o objemu 1.6 jsou pro vozy nižší střední třídy ideální pro běžnou jízdu.

jirka
22. července • 6:46

Motory z vykonem pod 85kw. by se nemeli do vozu vubec montovat.To snad je jasny.Vyjimkou snad zustavaji pouze male automobily jako napr.fobie,clio,punto apod., kde se predpoklada,ze budou jezdit prevazne jen ve meste.;-)

puck
21. července • 17:44

ja mam v lagune 1.6 16v 84kw a je to v pohode na bezne jazdenie. hlavne sa mi paci dobra spotreba - na dlhe trate cca 6 litrov po okreske 80-100 7.5 po dialnici 120-140. a ze by to bolo lenive sa povedat neda, jedine ked nalozim 5 ludi a plny kufor, to uz citit. ale inak pri beznom jazdeni je to uplne o.k.

yoggi
21. července • 10:46

ja sa nehadam ale vychadzal som s ponuky skodovky, u konkurencie teda slusnejsi motor 1,6 ano.

petr
21. července • 12:27

Škodovka ještě nabízí 1.6 FSI 85kW a to už je celkem dobrý motor.

yoggi
21. července • 14:26

ten motor ma udajne nejake problemy ako 2,0 FSI a ten bol nahradeny 1,8TSI a tak isto ich ma aj 1,6 FSI a ten nahradzaju 1,4 TSI.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
21. července • 16:13

Tak to potom jo, já ten motor osobně neznám. Jako nevýhodu jsem viděl pouze přímý vstřik (citlivost na kvalitu paliva) a doporučené palivo Natural98.

wolff
21. července • 15:05

Ano.
Nesplnil vůbec očekávání. Není vysloveně špatný, ale krom technické komplikace v podobě složitější konstrukce nepřinesl v podstatě žádnou výhodu. Ty uváděné výhody jsou pouze teoretické. Mimoto, je ten motor dost hlučný a má tvrdý chod.

sdkfl
21. července • 13:32

ne to opravdu neni

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
alojz
25. července • 11:25

1,6 FSI nesplnil úplně očekávání, ale napsat, že je to vyloženě špatný motor je blábol. Na svůj objem jede dost slušně (líp než 1,6 8V, těch 10kW navíc jde poznat), je tichý a stejně málo hlučný se stejnou spotřebou jako 8V. Má taky oproti tomu stařešinovi řetěz. Servisní náklady kromě spotřebních věcí nulové, dlouhodobá spotřeba 7,2 (a to nejsem kloboukář). Průběh kroutícího momentu (plynulý nárůst) mi vyhovuje určitě víc než záběr odspodu a pak nic jako u 8V. Nevím, jestli někdo z kritiků s tímto motorem vůbec jel (tipuju, že spíš ne).

wolff
21. července • 13:11

není

HrdinaJan
21. července • 9:01

Docela me dostava jak ma koncern u kazdeho vozu s motorem 1.6MPI jinak dlouhou prevodovku. U LEONa je treba dost kratsi.Jinak je na ten motor nejak moc chvaly. Clovek uz je zvyklej slyset, ze i HTP jede vic a ze na OII je to strasna slabe.

Ada
25. července • 10:17

"Strasne slabe" - to snad bude 1,4ka v o2, ne?

P.
21. července • 10:14

Jezdím s Leonem II 1,6 a mohu potvrdit - zpřevodované celkem kratce. Kdybych jezdil dlouhé štreky, šestka by hodně chyběla. Netroufám si ale tvrdit, jestli se v těchto autech jedná o stejné motory, ten Leon mi v nižších otáčkách připadá hodně líný, velmi vážně uvažuji o nějakém kvalitním chipnutí.

HrdinaJan
21. července • 10:28

Tak chip uz mam za sebou a priste ty koruny spis propiju. Jak chip tak filtr jsou u LEONa 1.6 MPI jen pro dobrej pocit. Nic vic.

Dusan
21. července • 11:16

Ono chipovat benzinovou atmosferu je obecne takova dost zbytecna operace.

P.
21. července • 12:59

Já nevím, třeba 10 % krouťáku navíc v nižších točkách by pár deci na spotřebě ušetřit mohlo...
Není chip jako chip, hezky je to popsáno na chiptuning.sk (nedělám reklamu, mají dobře popsánu teorii).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
21. července • 14:20

Jiste, ze by 10% kroutaku navic v nizkych otackach usetrilo. O tom ale polemika neni, polemika je o tom, jestli nejaky cip tech 10% kroutaku navic pri snizene spotrebe je schopen zajistit. Samozrejme, ze nejakou zdechlou atmosferu lze cipem "vylepsit", ale obecne je to vec dost nejista a v praxi delaji narusty v radu desitek procent pouze papirovi cipari. V realu jsou zisky pomoci cipu nepatrne a casto v nizkych otackach horsi - napriklad se v urcitych otackach kroutak naopak priskrti, takze i nepatrne zvyseni v tech vyssich pusobi jako "tyy vole, to jede jako krava", i kdyz stopky rikaji neco jineho. Papirovi cipar (tedy unterwasserman, ktery ma hodnoty akorat tak na papire) se pozna snadno - ziskava za par supu neskutecne zvyseni u vykonnych atmosfer. Typicky zastupce je napriklad ABC tuning, kde je cipem mozne ziskat na Civiku Type-R (tedy pomerne slusne "vyhonena" atmosfera uz z vyroby) neskutecnych 19 kW a pres 50 Nm. To je zvyseni, odpovidajici instalaci mensiho turba. V ramci atmosfery takoveho zvyseni sice lze dosahnout take, ale za cenu uplne jinou, nez je tech par kacek od ABC a reflash ECU je jen zacatek - navic pri zvyseni vykonu o 19 kW v zadnem pripade nebude kroutak bez turba na 250 Nm, to je holy nesmysl (lze si dohledat parametry Integry Type-R, ktrera ma stejny motor, jako CTR, ale naladeny na vykon 220 koni. Kroutak je pritom vyssi jen nepatrne, u atmosfery je delan temer vyhradne objemem a tak treba suntomotor jako 1.6 MPi 100 koni ma podobnou hodnotu, jako 1.6 160 koni od Hondy - vykon je diametralne odlisny diky lepsi konstrukci, ale maximum kroutaku se lisi jen malo a jde predevsim o optimalizaci jeho prubehu). Z praxe:Accord 2.4 - ABC tuning prihodi 21 kW a 65 Nm (!!!) pomoci cipu, tedy narust o 30 koni.
TSX (v zasade Accord 2.4, jen mirne modifikovany a vykonnejsi) - pro stejne zvyseni vykonu o 30 koni je potreba reflash ECU vc. posunuti omezovace, sportovni sani, nove svody a novy kompletni vyfuk. Jen ten vyfuk stoji pochopitelne vic, nez cip od ABC, o tom zbytku ani nemluve. Takze "neni cip jako cip" je pravda, ale jakmile nekdo nabizi extremni zvysovani vykonu pro atmosfery jen cipem, honem rychle pryc.

HrdinaJan
21. července • 14:47

No mne to melo pridat 7kW a 10Nm. K tomu jsem jeste koupil KN filtr. Zaver je takovej, ze se motor necha tocit o cca 700 ot/min vic, to je vsechno. A i to pripisuju spis filtru nez chipu.Jinak je to spotrmotor.cz.

Skyline
21. července • 16:12

Zalezi na cem. Jestli mas tenhle motor (1.6 77 kW), tak 7 kW a 10 Nm cipem je dle meho nesmysl, coz nakonec sam potvrzujes. Filtr KN nemuze zvednout maximalni otacky, tedy ten zasah cipare nejspis udelal akorat to, ze se motor toci vys. a) je otazka, jestli mu to nevadi, tezko rict. Chce to hledat, je to 8V motor a otacky tomu nejspis moc dobre nedelaji.b) zvyseni otacek muze vest ke zvyseni vykonu - napriklad jen posunuti omezovace u ruznych VTi a Type-R obvykle vede k vyssimu vykonu, protoze priskrceni na cca 8000 otacek je z duvodu dlouhodobe zivotnosti a pri maximalnim zaberu motor stale "zesiluje" a tedy kdyz se pusti vys, dokaze s ohledem na vyssi otacky dosahnout i vyssiho vykonu. Treba hosi ze sportmotoru doufali, ze prave vyssi otacky = vyssi vykon a treba je to nakonec i pravda. Bez brzdy to nepoznas, protoze kdyz to tak vysoko driv netocilo, nemas to s cim srovnat. Ale asi pocitove vis, jestli ten motor tahl az k cervenemu, nebo jestli uz tam jen rval, ale nejel a krivky kroutaku i vykonu uz sly v podstate do kytek (podobne jako u dieselu nebo treba u felicie, toceni do cerveneho nedavalo smysl, motor vadl jeste pred omezovacem).c) obecne se ale vracim k a), chce to mit zjisteno, co motor jeste snese a co uz ne. Treba motory s vysokym zdvihem a starsi osmiventilove motory maji obvykle nizsi povolene otacky a posunovani omezovace jim nesvedci (respektive jim nesvedci, kdyz se s tim pak v takovych otackach jezdi). Na takove upravy je pak potreba vymenit i spoustu dalsich dilu a to uz se pohybujeme v takovych cenach, ze nez dolovat par koni navic z 1.6, bude lepsi koupit 1.8 TFSI.

HrdinaJan
21. července • 16:23

Ja s tebo na sto procent souhlasim.Jinak s tema otackama jsme si nerozumeli. Omezovac zustal tam kde ma byt, to je 6500ot/min. Motor jen ''nezdecha'' v 5000 ot/min, ale jede az do cca 5600-5700 ot/min. Proste ma vic pouzitelnejch otacek.Jo a mam pocit, ze ten filtr trochu pozmenil zvuk ''motoru''.A je to 1.6MPI.

Skyline
21. července • 16:38

Aha, tak to jo a v tomto smeru souhlasim, ze dobrej filtr ve vysokych otackach muze pomoci dodat vic luftu a motor se pak nedusi a tahne lip. Nakonec je fakt mozny, ze ten cip nepomohl vubec nicemu (pokud tedy vubec neco zmenili) a spis muzes byt rad, ze to neslo k horsimu. Nektere zkusenosti jsou draze zaplacene a penezi v tom lepsim pripade...

nal
22. července • 15:40

rovnako ako HrdinaJan aj ja mam 1.6i v Leone a mam tam vymeneny filter.
vela to spravilo aj so spotrebou. predtym som nemal sancu v meste ist pod 9l, potom to krasne kleslo. v priemere tak do pollitra v spotrebe. a to uz ma vyznam

HrdinaJan
21. července • 13:58

No jen si to zkus. Ja ti iluze brat nebu. Na papire vypada vsechno super, ale prase je pak jen autosugesci a tomu podobne. Opravdu jsou lepsi zpusoby jak utratit penize. Treba koupit si rovnou lepsi auto. :)

Doporučujeme

Články odjinud