A přitom regulerní Kia Optima GT s 180KW ( čti s opravodvým motorem) stojí ceníkových 999 980...což je jen 50tis+ v porovnání s GT line v testovane edici....a ten fakt nebude línej :-)
A ještě k motoru! Mít motor se 104 kW a zrychlit za 11.1 sekundy? Musí být skvělý pocit, vyjíždět na okresku, pod plným a sledovat v zrcátku, jak se na mě lepí a předjíždí třeba Fabia, Clio, Fiesta, jelikož tyto autíčka to umí pod 10s :-) a vy s GTčkem šlapete podlahu a říkáte si, sakra, kde je ten milión co mě to stálo :-D
A ted tu o pernikove chaloupce, hnupe.
Ten milion je v dobrych rukach. Zisk udajne pojde na charitu -))). Ved vianoce sa blizia, tak preco toho roku neobdarovat korejcov? Nemaju to predsa lahke,nie? -)))
Poprvé, co se mi líbí interiér, těchto ehm aut. I když takovou hlavici páky převodovky měl již před 20 lety Passat či Audi a nebylo to pěkné už tehdy. Celkově vypadá hezky, ale jsem zvědavý na pach. Jak Hjundé, tak KIA mi v interiéru smrdí. Nevím co to používají za plasty, ale je to nepříjemné tam sedět.
To ciits sve koule, zkus se umyt. Jinak v interieru H/K nic nesmrdi.
O čem to mluvíte? Já v Kia nic necítím. Jako chápu, že si chcete zanadávat na něco, co vůbec neznáte, ale tohle už je fakt křeč, takový výmysly :-D
Nic si stoho nedělej určitě v tom autíčku nesmrdi více jak u něj doma je to hňup sedlacky me zase smrdí a to nekecam v octavce tam to smrdí samým chrapacem
Nová Optima je pro mne skutečně velmi krásné auto, líbí se mi a hnedle bych do ní šel, ale...Ale s dízlovou motorizací to korejští kolegové nějak nevychytali.1.7l / 104 kW motor jako jedinou dízlovou motorizaci do kombi střední třídy, jehož cenovka ve vybavenějších verzích směle atakuje hranici 1 milionu korun, to je opravdový úlet. :-(Navíc KIA (díky spotřebě, kterou deklaruje) každého firemního zákazníka okrade o poměrně nemalé částky.Vezmu-li si příklad z praxe:* Malý živnostník (OSVČ), jezdí poměrně často a za rok natočí nějakých cca 55.000 km firemně* tímto způsobem mu auto vydrží tak 5-6 let, pak už náklady na údržbu začnou neúměrně růst* Koupí si tedy KIU Optima SW - a vysolí za ni 1 mio CZK* za 5 let najede cca 275.000 km* při běžném provozu (s trochou snahy o ekonomickou jízdu) projede 7,1 litru / 100 km; 1 litr nafty počítejem za 30 Kč =>2,13 Kč/km* deklarovaná spotřeba dle TP (tedy to, co si smí zahrnout do nákladů) je 4,6 l/100 km = 1,38 Kč/km* na každý ujetý 1 km tedy náš živnostník účetně prodělává 0,75 Kč* údržba, servisky, letní a zimní gumy, STK... atd - za to vše u "milionového" vozu střední třídy během 5 let zaplatíte cca 300.000 Kč* pětiletou Optimu SW s 275.000 km "na hrbu" prodáte (a buďme tedy skutečně VELMI optimističtí) za 200.000 KčTakže sumarizace:SKUTEČNÉ NÁKLADY:* pořizovací - prodejní cena = 800.000* údržba - 300.000* náklady na naftu - 585.000skutečné náklady celkem: 1.685.000 KčDAŇOVĚ UZNATELNÉ NÁKLADY:* spotřeba nafty: 275.000 km x 4,6 l/100 km x 30 Kč/l = 380.000 Kč* amortizace vozu: 3,70 Kč/km x 275.000 km = 1.017.000 Kčdaňově uznatelné náklady celkem: 1.397.000KčJinými slovy, automobilka KIA mne při 5 letém protozu auta díky oficiálně deklarované spotřebě okrade o nějakých 290.000 KčPokud se správně pamatuji, v USA automobilka Hyundai prohrála soudní spor se "sdružením vlastníků automobilů Hjondé", kteří argumentovali podvodně deklarovanou spotřebou. U nás (v ČR i Evropě všeobecně) nás automobilky podvádějí naprosto stejně (ne-li hůře) - a neděje se... zhola nic 3-[
Ty jsi ale trouba co to tu mám počítáš to snad i u jiných aut bude stejne nebo ne ? Nikdo si nekupuje auto a nepocita kolik projeda nafty za 5 let to je fakt úlet
Zde je odpoved od vladnich j-elit:Dosavadní vyšetřování emisního skandálu naznačuje, že VW možná vůbec neporušil české zákony ani pravidla EU. „Česko proto nejspíš nebude požadovat odškodné,“ říká český ministr dopravy Dan Ťok v rozhovoru pro Lidové noviny.„Já myslím, že v tomto ohledu Volkswagen neporušil žádný z našich zákonů, a není tedy důvod, abychom se o odškodném bavili,“ říká Dan Ťok
Auto je to pekne, to musim uznat. Designove se mi libi.Co se tyce jizdnich vlastnosti tak nevim, nejel jsem s tim, ale je to kombik a ne sportak, tak by se k tomu taky melo pristupovat.Cenovka je opravdu premrstena, to mi k teto korejske automobilce opravdu moc nesedi.Co me zarazilo je spotreba. Jel jsem s dieselem o objemu 1.9 se 140-150 kW a byl problem se dostat pres 5.5 litru... A to to take nebylo zrovna nejlehci auto (kolem tuny a pul).Kazdopadne by mi nevadilo obcas Optimu zahlednout nekde v provozu v Cesku. Pekne se na to auto kouka, minimalne z fotek.
Rozhodně jedno z nej aut, co se dá v této třídě pořídit, i když je pravda, že cena je vysoká a pro někoho nemusí být Kia in. Jinak test je odfláknutý a převzatý dle mě z auto.cz. S tím to autem jsem jel a v pohodě se mi dařilo jet v kombinaci pod 7 litrů, na dálnici točí jen 2 tis otáček a spotřeba je v tomto režimu do 6 litrů. Auto má výborný odhlučnění a podvozek. Motor je pružný, utlumený. Navíc má 70 litrovou nádrž. Jediný co je mínus je, že tam není nafta kolem 180-200 koní, která by pokryla náročnější klientelu. Benzín i když je výkonný, tak přece jenom to bude okrajová a velmi drahá alternativa. Jednom týdnu jsem jel Superba, Mondeo a Optimu a vybral bych Kiu.
Zajímalo by mě, kdo si tohle auto koupí, když je tu třeba Mazda 6 Wagon, která je po všech stránkách lepší i levnější? Mám dojem, že Kia míří s tou cenou trochu moc vysoko a nemá na to. Četl jsem recenze na jízdní vlastnosti i motor a hodnocení nepříliš pozitivní.
Hlavně nechápu, pro koho jako má tento test být. Jsou lidé, kteří na to mají ale nebudou dávat 900 000Kč za Kiu. Jsou lidé, kteří na to nemají a ti si nekupují plnou palbu. Oficiální cena základu stojí 669 980Kč. To bych spíš testoval.
hm tak 7.5l, nie je to trochu vela? Nas (technologicky) prastary osemventilovy benzinak 1.6/100k si pri 13o na dialnici vezme o takmer pollitra menej (!) a to ma este aj zvyseny podvozok a horsiu aerodynamiku. A dost mozne ze by mu este aj ukazal prdel, teda v beznych rychlostiach. 520d (a ze to je ovela silnejsi motor) si tolko nevzal ani ked som to hnal co strach. Nuz, 'eko' vyvoj nezastavis.
Tak za tolik jezdí v pohodě i 30d a pořád rychleji než 20d. A navíc to už i trochu jede, když na to šlápneš...
....nechce sa minuskar podelit o svoje dojmy?
tvl, to můj starej Touran s 2.0 PD 8V, kterej stál v plné palbě i míň a vevnitř je víc místa, si vzal na ujetých 80tkm v průměru 5,8l
Nemusel ale plnit emisní normu Euro 6, že ne? ;-)
Pro test mrknete na youtube kanal garaz tv. Tam testovali skutecnou GT variantu
Skutečnou? Myslíš tu 180 kW nádheru, která zrychluje za 7.4s? A bere si v průměru přes 8 litrů? :-D O pružném zrychlení ani nemluvím... Je to dobrý pokus, ale tenhle motor je velmi vzdálený tomu, kde se pohybují současné benzínové dvoulitry od Mercedesu nebo VW. A můžete se klidně zesmolit...
Tohle je test? Dělají si srandu?80% článku je o výpisu výbavy vč. ceny jednotlivých položek. Ok, to je vstupní omáčka. I tu lze zvládnout mnohem lépe. V samotné závěru, pár řádků před koncem, se přesuneme ke kapitole samotná jízda. Tam je opět zapletená výbava bez dalšího komentáře. A ohledně jízdy se dozvídáme zhruba 3 informace. Všechny šokují.1. vůz je tichý kromě opravdu vysokých otáček2. vůz není sportovní3. jede za 7Tahle s prominutím sračka není test, ale univerzální placená reklama (a ještě dost blbá). S vozem totiž vůbec nejeli! Kdyby tam připsali, že vůz lze objednat v plno hezkých barvičkách a skvěle se tam poslouchá radio, mohou to otisknout v dámském časopise.To je tak nemožné mít v 10mil státu 1 pořádný web o vozech? :-/
To víš že kvalitni web existuje. Jen ho nesmíš hledat na autorevue. Zkus autickare, tam to dělají dobře.
No co, tohle je, kam internet nenápadně směřuje - informace zdarma budou de facto jen PR jednotlivých produktů - auto, elektronika, žrádlo... Za kvalitní informace se bude platit... Léta si předplácím skutečně kvalitní měsíčník o autech, sem se chodím dívat jen na nějaké aktuality. Ale testy tady vážně opravdu neberu...
Mohu vědět tvůj tip? Předem díky. Já jsem vyrůstal na automagazínu. V době bez internetu, jednoznačně nejlepší časopis. Pak to koupila zahraniční redakce, stal se z toho auto motor a sport. Postupem času ztratily články na odbornosti, vzrostlo zahlcení reklamou. Auto tip mně v té době též nějak nesedl. To bylo asi 10let zpět. Tím jsem s časopisy o vozech skončil a dále jsem nepátral.
krasne auto, ale kurva drahe :-(
Notně zdechlá 1.7 CRDi s neobvyklým objemem (do i40 se totiž větší diesel nevešel) má být tahákem? Nebo ten motor od doby Hujdaj i40 přepracovali?
Naprostý souhlas, ten kdo ti dá mínus je automobilový ignorant...
Moje SONATA. r.v. 2007, 2L diesel ma prumernou spotrebu 6,9 a to najezdim pres 40 tis./rok
EURO III, proč by ne...
sorry za nechápání, to je jako vyzdvižení kladu nebo záporu, protože za mně jednoznačně zápor, že to má vysokou spotřebu, není to rozbité?
Tak se mínusáři předveďte a napište kdo má zdechlejší nafťák v autě skoro za milion.
1.6dCi v Talismanu je taky solidní přehmat ;-)
A byl to můj hlavní důvod proč nekoupit Trafica, přestože vypadá líp než Custom.
Co to za neználci dávají mínus. V každém testu je tento motor nejhorší.
Tomu se rika test?! Mohli byste zminit aspon pruzne zrychleni 80-120?!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.