Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

37 komentářů

Mr.Luthor
22. prosince • 21:27

A přitom regulerní Kia Optima GT s 180KW ( čti s opravodvým motorem) stojí ceníkových 999 980...což je jen 50tis+ v porovnání s GT line v testovane edici....a ten fakt nebude línej :-)

Stan
2. prosince • 9:42

A ještě k motoru! Mít motor se 104 kW a zrychlit za 11.1 sekundy? Musí být skvělý pocit, vyjíždět na okresku, pod plným a sledovat v zrcátku, jak se na mě lepí a předjíždí třeba Fabia, Clio, Fiesta, jelikož tyto autíčka to umí pod 10s :-) a vy s GTčkem šlapete podlahu a říkáte si, sakra, kde je ten milión co mě to stálo :-D

Petr
21. prosince • 13:07

A ted tu o pernikove chaloupce, hnupe.

1.4 raketa
3. prosince • 9:33

Ten milion je v dobrych rukach. Zisk udajne pojde na charitu -))). Ved vianoce sa blizia, tak preco toho roku neobdarovat korejcov? Nemaju to predsa lahke,nie? -)))

Stan
2. prosince • 9:32

Poprvé, co se mi líbí interiér, těchto ehm aut. I když takovou hlavici páky převodovky měl již před 20 lety Passat či Audi a nebylo to pěkné už tehdy. Celkově vypadá hezky, ale jsem zvědavý na pach. Jak Hjundé, tak KIA mi v interiéru smrdí. Nevím co to používají za plasty, ale je to nepříjemné tam sedět.

Petr
21. prosince • 13:06

To ciits sve koule, zkus se umyt. Jinak v interieru H/K nic nesmrdi.

Core
5. prosince • 17:20

O čem to mluvíte? Já v Kia nic necítím. Jako chápu, že si chcete zanadávat na něco, co vůbec neznáte, ale tohle už je fakt křeč, takový výmysly :-D

Martin
11. prosince • 22:04

Nic si stoho nedělej určitě v tom autíčku nesmrdi více jak u něj doma je to hňup sedlacky me zase smrdí a to nekecam v octavce tam to smrdí samým chrapacem

Jerry.Gunman
30. listopadu • 8:56

Nová Optima je pro mne skutečně velmi krásné auto, líbí se mi a hnedle bych do ní šel, ale...
Ale s dízlovou motorizací to korejští kolegové nějak nevychytali.
1.7l / 104 kW motor jako jedinou dízlovou motorizaci do kombi střední třídy, jehož cenovka ve vybavenějších verzích směle atakuje hranici 1 milionu korun, to je opravdový úlet. :-(Navíc KIA (díky spotřebě, kterou deklaruje) každého firemního zákazníka okrade o poměrně nemalé částky.Vezmu-li si příklad z praxe:
* Malý živnostník (OSVČ), jezdí poměrně často a za rok natočí nějakých cca 55.000 km firemně
* tímto způsobem mu auto vydrží tak 5-6 let, pak už náklady na údržbu začnou neúměrně růst
* Koupí si tedy KIU Optima SW - a vysolí za ni 1 mio CZK
* za 5 let najede cca 275.000 km
* při běžném provozu (s trochou snahy o ekonomickou jízdu) projede 7,1 litru / 100 km; 1 litr nafty počítejem za 30 Kč =>2,13 Kč/km
* deklarovaná spotřeba dle TP (tedy to, co si smí zahrnout do nákladů) je 4,6 l/100 km = 1,38 Kč/km
* na každý ujetý 1 km tedy náš živnostník účetně prodělává 0,75 Kč
* údržba, servisky, letní a zimní gumy, STK... atd - za to vše u "milionového" vozu střední třídy během 5 let zaplatíte cca 300.000 Kč
* pětiletou Optimu SW s 275.000 km "na hrbu" prodáte (a buďme tedy skutečně VELMI optimističtí) za 200.000 KčTakže sumarizace:
SKUTEČNÉ NÁKLADY:
* pořizovací - prodejní cena = 800.000
* údržba - 300.000
* náklady na naftu - 585.000
skutečné náklady celkem: 1.685.000 KčDAŇOVĚ UZNATELNÉ NÁKLADY:
* spotřeba nafty: 275.000 km x 4,6 l/100 km x 30 Kč/l = 380.000 Kč
* amortizace vozu: 3,70 Kč/km x 275.000 km = 1.017.000 Kč
daňově uznatelné náklady celkem: 1.397.000KčJinými slovy, automobilka KIA mne při 5 letém protozu auta díky oficiálně deklarované spotřebě okrade o nějakých 290.000 KčPokud se správně pamatuji, v USA automobilka Hyundai prohrála soudní spor se "sdružením vlastníků automobilů Hjondé", kteří argumentovali podvodně deklarovanou spotřebou. U nás (v ČR i Evropě všeobecně) nás automobilky podvádějí naprosto stejně (ne-li hůře) - a neděje se... zhola nic 3-[

Martin
11. prosince • 17:00

Ty jsi ale trouba co to tu mám počítáš to snad i u jiných aut bude stejne nebo ne ? Nikdo si nekupuje auto a nepocita kolik projeda nafty za 5 let to je fakt úlet

Miyaki
1. prosince • 5:51

Zde je odpoved od vladnich j-elit:Dosavadní vyšetřování emisního skandálu naznačuje, že VW možná vůbec neporušil české zákony ani pravidla EU. „Česko proto nejspíš nebude požadovat odškodné,“ říká český ministr dopravy Dan Ťok v rozhovoru pro Lidové noviny.„Já myslím, že v tomto ohledu Volkswagen neporušil žádný z našich zákonů, a není tedy důvod, abychom se o odškodném bavili,“ říká Dan Ťok

Kevin
29. listopadu • 20:30

Auto je to pekne, to musim uznat. Designove se mi libi.
Co se tyce jizdnich vlastnosti tak nevim, nejel jsem s tim, ale je to kombik a ne sportak, tak by se k tomu taky melo pristupovat.
Cenovka je opravdu premrstena, to mi k teto korejske automobilce opravdu moc nesedi.
Co me zarazilo je spotreba. Jel jsem s dieselem o objemu 1.9 se 140-150 kW a byl problem se dostat pres 5.5 litru... A to to take nebylo zrovna nejlehci auto (kolem tuny a pul).
Kazdopadne by mi nevadilo obcas Optimu zahlednout nekde v provozu v Cesku. Pekne se na to auto kouka, minimalne z fotek.

Zkušenost
29. listopadu • 19:08

Rozhodně jedno z nej aut, co se dá v této třídě pořídit, i když je pravda, že cena je vysoká a pro někoho nemusí být Kia in. Jinak test je odfláknutý a převzatý dle mě z auto.cz. S tím to autem jsem jel a v pohodě se mi dařilo jet v kombinaci pod 7 litrů, na dálnici točí jen 2 tis otáček a spotřeba je v tomto režimu do 6 litrů. Auto má výborný odhlučnění a podvozek. Motor je pružný, utlumený. Navíc má 70 litrovou nádrž. Jediný co je mínus je, že tam není nafta kolem 180-200 koní, která by pokryla náročnější klientelu. Benzín i když je výkonný, tak přece jenom to bude okrajová a velmi drahá alternativa. Jednom týdnu jsem jel Superba, Mondeo a Optimu a vybral bych Kiu.

Vashoot
29. listopadu • 18:51

Zajímalo by mě, kdo si tohle auto koupí, když je tu třeba Mazda 6 Wagon, která je po všech stránkách lepší i levnější? Mám dojem, že Kia míří s tou cenou trochu moc vysoko a nemá na to. Četl jsem recenze na jízdní vlastnosti i motor a hodnocení nepříliš pozitivní.

Promo999
29. listopadu • 15:22

Hlavně nechápu, pro koho jako má tento test být. Jsou lidé, kteří na to mají ale nebudou dávat 900 000Kč za Kiu.
Jsou lidé, kteří na to nemají a ti si nekupují plnou palbu. Oficiální cena základu stojí 669 980Kč. To bych spíš testoval.

Antiautomat
29. listopadu • 13:39

hm tak 7.5l, nie je to trochu vela? Nas (technologicky) prastary osemventilovy benzinak 1.6/100k si pri 13o na dialnici vezme o takmer pollitra menej (!) a to ma este aj zvyseny podvozok a horsiu aerodynamiku. A dost mozne ze by mu este aj ukazal prdel, teda v beznych rychlostiach. 520d (a ze to je ovela silnejsi motor) si tolko nevzal ani ked som to hnal co strach. Nuz, 'eko' vyvoj nezastavis.

Jirka
1. prosince • 10:59

Tak za tolik jezdí v pohodě i 30d a pořád rychleji než 20d. A navíc to už i trochu jede, když na to šlápneš...

Antiautomat
29. listopadu • 18:10

....nechce sa minuskar podelit o svoje dojmy?

hostík
29. listopadu • 12:24

tvl, to můj starej Touran s 2.0 PD 8V, kterej stál v plné palbě i míň a vevnitř je víc místa, si vzal na ujetých 80tkm v průměru 5,8l

Shr3k
29. listopadu • 18:30

Nemusel ale plnit emisní normu Euro 6, že ne? ;-)

TJ
29. listopadu • 12:13

Pro test mrknete na youtube kanal garaz tv. Tam testovali skutecnou GT variantu

Stan
2. prosince • 9:53

Skutečnou? Myslíš tu 180 kW nádheru, která zrychluje za 7.4s? A bere si v průměru přes 8 litrů? :-D O pružném zrychlení ani nemluvím... Je to dobrý pokus, ale tenhle motor je velmi vzdálený tomu, kde se pohybují současné benzínové dvoulitry od Mercedesu nebo VW. A můžete se klidně zesmolit...

Aladin
29. listopadu • 10:34

Tohle je test? Dělají si srandu?
80% článku je o výpisu výbavy vč. ceny jednotlivých položek. Ok, to je vstupní omáčka. I tu lze zvládnout mnohem lépe. V samotné závěru, pár řádků před koncem, se přesuneme ke kapitole samotná jízda. Tam je opět zapletená výbava bez dalšího komentáře. A ohledně jízdy se dozvídáme zhruba 3 informace. Všechny šokují.
1. vůz je tichý kromě opravdu vysokých otáček
2. vůz není sportovní
3. jede za 7Tahle s prominutím sračka není test, ale univerzální placená reklama (a ještě dost blbá). S vozem totiž vůbec nejeli! Kdyby tam připsali, že vůz lze objednat v plno hezkých barvičkách a skvěle se tam poslouchá radio, mohou to otisknout v dámském časopise.To je tak nemožné mít v 10mil státu 1 pořádný web o vozech? :-/

Pesfilipes
30. listopadu • 13:22

To víš že kvalitni web existuje. Jen ho nesmíš hledat na autorevue. Zkus autickare, tam to dělají dobře.

Phoenix
29. listopadu • 10:39

No co, tohle je, kam internet nenápadně směřuje - informace zdarma budou de facto jen PR jednotlivých produktů - auto, elektronika, žrádlo... Za kvalitní informace se bude platit... Léta si předplácím skutečně kvalitní měsíčník o autech, sem se chodím dívat jen na nějaké aktuality. Ale testy tady vážně opravdu neberu...

Aladin
29. listopadu • 10:46

Mohu vědět tvůj tip? Předem díky. Já jsem vyrůstal na automagazínu. V době bez internetu, jednoznačně nejlepší časopis. Pak to koupila zahraniční redakce, stal se z toho auto motor a sport. Postupem času ztratily články na odbornosti, vzrostlo zahlcení reklamou. Auto tip mně v té době též nějak nesedl. To bylo asi 10let zpět. Tím jsem s časopisy o vozech skončil a dále jsem nepátral.

znalec
29. listopadu • 9:51

krasne auto, ale kurva drahe :-(

qwertz
29. listopadu • 9:43

Notně zdechlá 1.7 CRDi s neobvyklým objemem (do i40 se totiž větší diesel nevešel) má být tahákem? Nebo ten motor od doby Hujdaj i40 přepracovali?

Stan
2. prosince • 9:43

Naprostý souhlas, ten kdo ti dá mínus je automobilový ignorant...

DarkSkull
29. listopadu • 11:56

Moje SONATA. r.v. 2007, 2L diesel ma prumernou spotrebu 6,9 a to najezdim pres 40 tis./rok

Shr3k
29. listopadu • 18:29

EURO III, proč by ne...

SHX
29. listopadu • 12:55

sorry za nechápání, to je jako vyzdvižení kladu nebo záporu, protože za mně jednoznačně zápor, že to má vysokou spotřebu, není to rozbité?

Kankunen
29. listopadu • 11:24

Tak se mínusáři předveďte a napište kdo má zdechlejší nafťák v autě skoro za milion.

qwertz
29. listopadu • 11:26

1.6dCi v Talismanu je taky solidní přehmat ;-)

Kankunen
29. listopadu • 12:51

A byl to můj hlavní důvod proč nekoupit Trafica, přestože vypadá líp než Custom.

Kankunen
29. listopadu • 10:27

Co to za neználci dávají mínus. V každém testu je tento motor nejhorší.

Hloupy Honza
29. listopadu • 9:09

Tomu se rika test?! Mohli byste zminit aspon pruzne zrychleni 80-120?!

Doporučujeme

Články odjinud