Test Nissan Pulsar 1.5 dCi: Tiida se vrací

Nissan se po letech opět vrátil se zástupcem hatchbacků nižší střední třídy. Ambice nejsou malé, vždyť má jít přece o nejprostornější vůz této kategorie navíc s největším zavazadelníkem. Uspěje?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Tiida je zpět
  2. Prostorný jako žádný jiný, Bezpečnost, AVM a malý displej
  3. Hlavně úsporně, Pohodlný-nepohodlný
  4. Závěr ještě otevřený, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Když Nissan představoval novou generaci modelu Qashqai, nemohla nepadnut otázka na pohon všech kol. Je to přece crossover, má vyšší podvozek, tak proč je čtyřkolka dostupná pouze u jediného motoru? Konkrétně u nejsilnějšího dieselu? Odpověď jsem tehdy dostal celkem logickou. Nissan neměl vůz, který by mohl konkurovat hatchbackům nižší střední třídy. Tuto roli měl zastat právě Qashqai. Zákazníky údajně více než schopnosti systému 4x4 zajímá cena.

SUV | Video | Nissan | První svezení

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Uběhlo nějakých osm měsíců a na český trh přichází model Pulsar, který míří přímo na všechny ty Volkswageny Golf, Leony, Aurise a další jím podobné. Tak si říkám, jak vlastně tohle auto vůbec zapadne do nabídky automobilky, kde už jeden podobný vůz de facto byl a stále je?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z některých úhlů pohledu nevypadá Pulsar vůbec špatně, z jiných hodně připomíná model Tiida. 

Jenže stačil jeden pohled na nový Pulsar a bylo jasno. Zatímco Qashqai je crossover, který má blíž ke kategorii hatchbacků, Pulsar je zvláštní mix hatchbacku, který má pro změnu blíže ke kategorii MPV. Je to trochu zamotané, ale tato kombinace má své nesporné výhody. Řeč je o skoro až extrémně dlouhém rozvoru náprav, vskutku bohaté nabídce prostoru pro zadní cestující a rozměrném zavazadelníku.

SUV | Byznys | Nissan

Nissan v roce 2014: těšte se na nový X-Trail a konkurenci pro VW Golf

Stejně jako v případě Nissanu Qashqai stojí také Pulsar na nové platformě vyvinuté ve spolupráci s automobilkou Renault. Ta nese označení CMF a využita byla rovněž pro nový X-Trail. Právě s ním má Pulsar shodný rozvor náprav 2,7 m. Jen pro představu Volkswagen Golf nabídne 2637 mm.

Tiida je zpět

Samotný design není příliš velkým překvapením. Nissan opět nasadil podobnou recepturu jako u Qashqaie a X-Trailu. Oficiální popisy tvaru automobilu říkají cosi o inspiraci lasturou a takové podobné záležitosti. Každopádně Pulsar není ošklivé auto, je ovšem japonsky uhlazené. Vadí? Nevadí? Záleží na vás.

Mě zaujal detail v podobě víčka nádrže. Zatímco všechno ostatní je kulaté, oblé, uhlazené, víčko nádrže je čistokrevný obdélník. Ale třeba to má nějaký hlubší designérský, kdo ví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z fotek to není dost dobře patrné, ale Pulsar je velmi vysoké a dlouhé auto. Neztratí se ani vedle menších SUV. 

Na fotkách to není úplně dobře patrné, ale Pulsar zaujme při setkání tváří v tvář svými proporcemi. Na svou kategorii jde o hodně velké auto, které zdálky připomíná spíše menší SUV, respektive MPV. Délka dosahuje na 4387 mm, šířka má hodnotu 1768 mm a výška 1520 mm.

Ve srovnání s Qashqaiem je Pulsar o sedm milimetrů delší, o 38 mm užší a o 70 mm nižší. Rozdíly to nejsou zas tak výrazné. Naopak pokud se podíváme na zmiňovaný Volkswagen Golf, zjistíme, že ten je výrazně kratší (-132 mm), výrazně nižší (-68 mm) a zároveň širší (+31 mm). O rozvorech náprav už řeč byla.

Pulsar je tedy vysoký, dlouhý a relativně úzký. Jak jsem si japonskou novinku prohlížel, vybavily se mi vzpomínky na test Nissanu Tiida. Svým charakterem tomuto modelu Pulsar není příliš daleko.

Abych shrnul úvodní povídání o designu, Pulsar není klasickým zástupcem kategorie hatchbacků nižší střední třídy. Svými proporcemi vyčnívá z řady, a to doslova.

Radosti
Velmi prostorný interiér
Možnost snadno převážet dlouhé předměty
Úsporný motor
Pohodlná sedadla
Starosti
Nekomfortní podvozek
Odskakování kol v zatáčkách
Horší odhlučnění
Pouze dva motory v nabídce
6  /10
101 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie101 fotografií
pulsar_drive_19.JPG pulsar_drive_01.JPG pulsar_drive_02.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Tiida je zpět
  2. Prostorný jako žádný jiný, Bezpečnost, AVM a malý displej
  3. Hlavně úsporně, Pohodlný-nepohodlný
  4. Závěr ještě otevřený, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků