Test Nissan Navara 2,5 D: terénní záležitost

22 komentářů

Aleš
28. listopadu • 13:46

Protože skutečnost předčila mé očekávání, rozhodl jsem se podělit o dobrou zkušenost s POWERBOXEM. I když jsem měl obecně velkou nedůvěru k zařízením či prostředkům zvyšujícím údajně výkon motoru, chtěl jsem si sám něco vyzkoušet. Rozhodl jsem se nejprve zapátrat po internetu, místo získání přehledu jsem ale získal spíše chaos.Nakonec jsem zvolil POWERBOX a mohu řici, že jsem udělal výbornou volbu. Nikdo mi nepřehrál originální software v řídící jednotce (mohu si kdykoliv vrátit sám do původního stavu) a špičová přídavná jednotka dokáže minimálně to samé co přehraný software. Zjednodušeně řečeno - nový software (po přečipování) mění výstupní data řídící jednotky a to samé umí POWERBOX a kultivovaněji - přepočítá originální data na výstupu a dál je pošle již optimalizovaná, přesně dle typu motoru.Ale teď k věci, mám Nissan Navara s plnou výbavou Platinum v bílé kůži – zkrátka vyšší výkon by ji slušel. Objednal jsem si POWERBOX RACE PRO (udávané zvýšení výkonu až na 226 HP a krouťák 497Nm), zaplatil předem a čekal na zásilku, ta dorazila během pěti dnů. Po zapojení jsem vyrazil a už při zařazení dvojky cítil podstatný rozdíl, po prohřátí motoru jsem pořádně vyzkoušel, motor akceleroval opravdu obdivuhodně a na suché vozovce prohraboval i na trojku (mam teď bohužel zimáky), pružnost motoru byla také o poznání jinde, z 50 na 100 km/hod. na čtyřku byl znát asi největší rozdíl. Nechtěl jsem dát ale jen na subjektivní pocit, vybrané parametry jsem chtěl změřit, provedli jsme tedy několik testů vždy na čtyři měření a zde jsou výsledky:(za lomítkem je údaj se zapojeným POWERBOXEM)zrychlení 0-100 km/hod.12,60 / 10,55szrychlení 0-120 km/hod.17,45 / 16,40spružnost 50-100 km/hod. 4. stupeň9,82 / 7,75spružnost 40-80 km/hod. 3. stupeň6,15 / 5,10spružnost 60-120 km/hod. 4. stupeň12,00 / 10,90sDalším parametrem je spotřeba, dlouhodobou jsem měl dosud 10,1 l/100 km. Nyní s POWERBOXEM po najetí zatím 1000 km je průměr 9,6 ale myslím, že až mě přestane bavit "likvidovat" ctižádostivé osobáky, spotřeba ještě klesne.Na závěr mohu říci, že u Navary rozhodně POWERBOX funguje tak jak je uváděno a pokud budete pořizovat, sáhněte rovnou pro model RACE PRO, ať si uděláte opravdu radost. Pokud to nebudete přehánět, o motor a jiná ústrojí si myslím strach mít nemusíte a máte přitom stále v záloze dostatek výkonu v kritických situacích a nižší spotřeba taky není k zahození - odhadem po ujetí cca 30 000 km se investice do RACEBOXU vrátí.Aleš

Lada
29. září • 22:55

Autoři v článku nic nepíšou o pískání turba, které na dálnici otravuje. Nemožné ovládání stěračů a ještě horší navigace a PP. Hrozné řazení. Dal jsem za to auto mega a jsem mega nespokojen

alena plana
18. dubna • 11:34

zklamání, to je ten zprávný výraz , po ujetí 40000 km se nám 3 krát spálila spojka , podle prodejce je to prý špatným používáním , čeká nás soudní spor a jsme momentálně bez auta

Hen
26. září • 13:58

Ten pohon oboch naprav sa nahodou nevypina automaticky nad nejaku rychlost? (ci to je tak v L200?)

Blade
24. září • 22:11

Moc pěkný auto ... :-/
Když to porovnám např. s Dácií Double Cab 4x4 takže:
1/3 cena (taky kvalita ...), nosnost 1000kg (tahle moderní hračka jen 770kg), náhon taky na zadek (hodit auto do smyku s tuhejma zadníma pérama a prázdnou korbou není problém ,to jen autor prožíval chvíle eufórie), a v případě potřeby možnost připojit si pohon předku.
Nějak mi uniknul ten terén, protože všechny fotky jsou na rovině pod kopcem, ale když nějakej chytrák narve po dálnici pohon 4x4 tak si pak v terénu s dojebaným autem moc nezajezdí :-D
Abych nezapomněl tak motor vypadá podobně, traktorový rachot (je slyšet zdálky) a po vypnutí se taky zatřásne kabina, holt pokrok.

Yuri Alexeyevich Gagarin
23. září • 17:40

0-100 km/h: 11,5 s s tim ste mohli udivovat akurat tak hatepaky a skodovky 120 :-)):-D

Martin
23. září • 19:55

to je u pickupu fakt důležitý:-P

Pepa
23. září • 14:23

No nevím.
Byli jsme tím předloni na horách ve Francii a bylo to celkem hodně přes jedenáct. Sice velká rakev k tomu ale v tom počasí se stejně moc rychle nejelo, takže to nadšení ze spotřeby moc nesdílím, každou chvíli u pumpy. Nejezdí to úplně špatně ale že by to byl v kategorii nejlepší vůz do města a na dálnici?? V kolika takových autech jste jel, s čím srovnáváte, pane autore?

standa-t
22. září • 12:08

Žádám redakci, aby nepouštěla děti k počítači. Články jsou potom plné blábolů, kdo kdy viděl na autě metrová - ano metrová kola?

no name
22. září • 12:32

A proč nemůže mít auto metrová kola? 24-28" disky a k tomu pořádné Hummer pneu a jsme na metru v průměru.

standa-t
22. září • 14:17

Ani HUMMWEE nemá metrová kola. Metrová kola by znamenalo bezmála 40"ky - to co je na tom autě jsou s bídou 31"ky

standa-t
22. září • 14:29

HUMMER má 37X12,5

standa-t
22. září • 11:54

Taky se tam autor zmiňuje o praktických nášlapech. Já osobně jsem ještě praktické nášlapy neviděl, ale výtečně poslouží k zasvinění kalhot a rychlému uvíznutí v terénu.

Martin
22. září • 18:46

Volím článek za paskvil roku a autora za diletanta autorevue.cz

Zaddd
22. září • 8:51

takž když to shrnu:
na kouli max 3t (přitom limit je až 3.5t)
palubka jak z před 10 let
užitečná hmotnost 770kg = dva typický čeští dělňasové v kabině = 600kgTCS ???
mezinápravový dif? ne pouze zadek a automatické volnoběžky. takže fulltime 4x4 si můžeš nechat jenom zdát a volnoběžky po 150tis odejdou:-(
furt nechápu proč z tohodle auta všichni tak uchcávaj? Aha přední nárazník a design ve stylu mám malý péro ale velký kcháralespoň že dali do základu špéru zadku, bez ní by se to prázdný zastavilo na větším obrubákuprostě když pracovní auto, tak za mega

XXX
22. září • 12:05

ono s tým 4X4 to je tak, že keď sa zapne auto, tak do 40 km/h by sa mal ten výkon a krúťak prelievať medzi zadkom a predkom (supluje to diferenciál), nad 40km/h to pripája predok len keď prešmykuje zadok.
Tak mi to aspoň vysvetľoval predajca pri kúpe pathfindera, čo je skoro to isté. Ibaže Pathfinder má vzadu samosvorný dif., nie uzávierku

Zaddd
22. září • 18:44

bez urážky, ale naprosto tomu nerozumíš. Nejprve si o tom něco přečti na nějakém offroad fóru.

coroner-navara
20. února • 16:21

člověče, ty snad neznáš nic jinýho než offroad fóra.. Ale poradim ti.. Kup si Navaru, nebo nějakýho offroada a pak nás tady poučuj. Podle mého, jsi člověk, který bude i ve 40ti letech jezdit Favoritem, protože jsou na to levný díly..

Clayton
22. září • 12:35

Pathfinder s tím nemá co dělat, ten skutečně funguje tak jak píšeš, u Nissanu tomu říkají All Mode 4x4. Že by ale tenhle systém dostala Navara o tom moc a moc pochybuji.

Clayton
22. září • 5:31

Cituji z článku: . Při dlouhém cestování po klikatých horských cestičkách nebo po dálnici je lepší zapnout si pohon všech kol, který Navaru promění k nepoznání. Rázem se můžete spolehnout na chování Navary i v prudkých zatáčkách, nebo ve vysoké rychlosti na dálnici.Hmm, pravděpodobně mi někde něco uteklo a Nissan začal vybavovat svoje auta trvalým pohonem 4x4, škoda jen, že nám autor zamlčel, jaký vlastně používá mezinápravový diferenciál. Nechce se mi věřit totiž, že by nějaký novinář měl to srdce a zapínal pohon 4x4 v autě bez mezinápravového diferenciálu na suchém asfaltu a natož v zatáčkovitém terénu. Takovému bych příště nepůjčil ani trakař... Takže tímto prosím autora článku aby objasnil, jak to vlastně s tím mezináprovovým diferenciálem v Navaře je.

dall
22. září • 9:30

presne tohle me napadlo taky... pokud vim, tak to ma normalne natvrdo raditelny predek a uzaveru zadniho difu, na dalnici, nebo v serpentinach by se to s priprahlym predkem rozpadlo asi tak po kilometru... :-))

Zaddd
22. září • 8:51

teď jsem si toho všimnul.
Tan autor je totální deb.li

Doporučujeme

Články odjinud