Test Nissan Navara 2,5 D: terénní záležitost

Konečně test auta, které projede terénem, aniž by si poškrábalo plastové spoilery. Řeč je o lídrovi terénních pickupů, Nissanu Navara.
Seznam kapitol
  1. Evropanům na míru, Nejen na práci
  2. Zátah za pár litrů, Naměřená dynamika, Driftování s dvěma tunami za zády, Terénní nezmar
  3. Opravdu zajímavá cena, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Nissan je na našem trhu od devadesátých let znám jako terénní specialista. Každý asi zná jeho Terrano, který byl dvojčetem Fordu Maverick, nebo Nissan Patrol, který si tolik oblíbila soukromá rádia při svých promotion. Málokdo ale zná klasický model Pick-up, který byl na našem trhu nabízen do roku 2002 jako čistě užitkový off-road s nákladním prostorem. Jeho design připomínal osmdesátá léta. V roce 2002 se za označením Pick-up v rámci nové generavce objevil přídomek Navara.

Druhá generace se objevila v roce 2005 a dokoncčila dílo předchozí generace - z nevzhledného, ale praktického pick-up se stal módní off-road. Přesně ten vám představíme v dnešním testu, seznamte se s Nissanem Navara 2,5 D v karosářském provedení Double Cab.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Evropanům na míru

Typický gril oproti předchozím generacím doznal posun směrem k většímu modelu Patrol. Je to tím, že Navara druhé generace je dvojčetem off-roadu Pathfinder. To se vezme Pathfinder, prodlouží se podvozek, zkrátí kabina a přidá se nákladový prostor.

Čelní chromovaná maska naznačuje „uhněte mi z cesty“ a přední nárazník v barvě karosérie, tedy v praktické stříbrné elegantně navazuje na ukazatele směru a volně přechází ve vystouplý lem blatníku, který akcentuje dravost vozu. Masivní vnější zpětná zrcátka dobře korespondují s celkovou vizáží a na výšku ji vhodně doplňuje praktický střešní nosič s nosností až 100 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Profil nejvíce ovlivňují masivní lemy blatníků, aerodynamická kabina typu Double Cab a elegantní nákladový prostor, který svou kulatostí koresponduje se zbytkem vozu. Navara si tak právem zaslouží označení nejhezčí pick-up na českém trhu. Dosluhující Opel Campo, ani Mitsubishi L200 tak pohlední nejsou.

Rozměrné přední dveře doplňuje druhá řada bočních dveří, jejichž délka naznačuje, že oproti předchozí generaci Navara o několik centimetrů narostla i v interiéru. Nákladový prostor ozvláštňuje chromovaný zadní nárazník, stejně jako boční nášlapy, které jsou u vysokého vozu nejen estetickým prvkem, ale také praktickou výbavou. Celkový dojem podtrhují sedmnáctipalcová litá kola, obutá do terénních pneumatik.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zatímco příď je typicky nissanovská, záď v lecčems připomíná americké pick-upy. Praktická ložná plocha bez problému pojme například vodní skútr, nebo trojici motocyklů. Stejně tak dobře lze převážet i stavební materiál. Proto se předchozí generace tak často používaly jako managerská vozidla ve stavebnictví – není problém dostat se na stavbu a zase vyjet a zároveň přivézt materiál. Nákladový prsotor je proto vybaven praktickou plastovou vanou, která zabraňuje poškození laku.

Nejen na práci

Po otevření rozměrných předních dveří na řidiče čekají nepříliš tvarovaná, přesto ale pohodlná sedadla. To samé čeká i cestující na zadních sedadlech jen s tím problémem, že vzhledem k ukončené kabině za zadními sedadly si nemohou sklopit do vhodnější polohy opěradla a jsou tak nuceni sedět takřka vzpřímeně. To je logická daň za karosérii typu Double Cab.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typický nissanovský interiér je vyveden z tvrdších, ale kvalitních plastů, které během jízdy nevrzají, ani nemají vůle ve spárách. Vše je dokonale slícováno.

Pracoviště řidiče tvoří klasická kaplička s tachometrem, otáčkoměrem a palubním počítačem. Středová konzola obsahuje výdechy ventilace, autorádio s CD přehrávačem, ovládání automatické klimatizace a také ovladače pohonu všech kol, což jsou klasické kruhové spínače. Řidič má k dispozici pohon zadní nápravy, pohon všech kol, pohon všech kol pro pomalý průjezd terénem a uzávěrku diferenciálu. Hlavní změna oproti předchozí generaci je právě elektronické ovládání pohonu všech kol a redukce, protože ještě v minulé generace se ústrojí ovládalo manuálně samostatnou pákou vedle řadicí páky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Roli zavazadelníku převzaly úložné prostory pod zadními sedadly, jejichž sedáky lze pohybem jedné ruky zvednout. Přihrádky jsou spíše symbolické, přesto se hodí na menší nákup nebo doklady a jídlo při delších cestách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Nissan Pathfinder 2.488
Rok výroby: 2008
Stav: 102 532 km
Cena: 265 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2015
Stav: 40 865 km
Cena: 165 000 Kč
Nissan Qashqai 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 70 545 km
Cena: 220 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků