Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Začalo to Nissanem Juke-R, tedy vlastně převtěleným GT-R, a skončilo to u civilní verze této bestie, která se představila začátkem roku a která dorazila také na náš trh. Jaký je vrcholný Juke a kolik toho zbylo z původního konceptu Juke-R?
Seznam kapitol
  1. Co znamená Nismo?, Nismo také uvnitř
  2. Až příliš civilní?, Okresky zemí zaslíbenou
  3. Černá kaňka na skvělém autě, Kdyby, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Nismo je zpět a první auto, kterému tato značka dala své jméno, je Juke. Možná pro někoho trochu zvláštní volba, ale poté, co Nissan představil koncept Juke-R se vlastně ani není čemu divit. Juke křížený s GT-R totiž vzbudil velkou pozornost (což byl jeho hlavní úkol) a začínaly se množit dotazy, zda bude někdy něco podobného dostupné také pro obyčejnější klientelu, než je ta z Blízkého východu, kam zamířil nejeden Juke-R.

SUV | Video | Sportovní auta | Byznys | Nissan

Nissan Juke-R: sériová výroba potvrzena

Jako odpověď tedy u Nissanu připravili vrcholné civilní provedení Juke Nismo. Musím upřímně říci, že když jsem si zapsal termín testu do kalendáře, dost jsem se na tohle auto těšil. Z nějakého důvodu jsem totiž předpokládal, že půjde o civilizovaný GT-R, který sám o sobě je neskutečně zajímavý. No, civilizovaný Juke Nismo určitě je, ale během prvních kilometrů za volantem jsem se nemohl zbavit dojmu, že možná až zbytečně moc. Nebudu to natahovat, můj první dojem byl jasný, očekávání se nenaplnila. Jenže někdy je dobré nedat na první dojem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jak se vám líbí? Juke je kontroverzní auto, ale ve výbavě Nismo mu to nakonec přeci jen sluší.

Co znamená Nismo?

Juke Nismo vychází logicky z dosud nejvýkonnější verze v nabídce, která používá přeplňovanou benzinovou jedna-šestku o výkonu 190 koní. Nismo slibuje dalších 10 koní navíc, což ale není ta úplně nejzásadnější změna. Ostatně rozdíl těch několika koní zas tak citelný není. Důležitější je sportovní podvozek, u kterého Nissan zdůrazňuje, že byl laděný v Evropě. Standardem pro Juke Nismo jsou také osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 225/45 R18 a sportovně střižená by měla být i automatická převodovka Xtronic CVT. O ní vám můžu už teď říci jedno, během testu bylo jen pár chvil, kdy jsem ji neproklínal. Je to velký sportovní kazisvět, ale k tomu se ještě dostaneme.

Technika | Sportovní auta | Nissan

Na brzdě: Nissan Juke Nismo

Co se designu týká, liší se Juke Nismo od svých běžných sourozenců především přepracovaným předním nárazníkem, do kterého se navíc nastěhovaly diody denního svícení. Nissan také uvádí, že díky upravené aerodynamice se řidiči mohou spolehnout na podstatně lepší přítlak. Zbylé designové novinky už zahrnují pouze detaily typu červených zrcátek nebo difuzoru a velké koncovky výfuku vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nismo znamená také difuzor vzadu a kompletně přepracovaný přední nárazník s diodami denního svícení.

U modelu Juke je neustále propírané téma design. Tohle auto je po této stránce tak kontroverzní, že nenechá v klidu snad vůbec nikoho. Osobně se mi základní hatchback kdo ví jak nelíbí, asi jsem na podobné designové kreace moc velká lidově řečeno „konzerva“, ale Nismo je opak. Veškeré ty sportovní ambice se k takto ulítlému autu docela hodí. Že by vás někdo přehlédl, o to se tedy rozhodně bát nemusíte.

Testy | Nissan

Test: Nissan Juke 1,6 - auto pro Batmana

Nismo také uvnitř

Společnost Nismo se samozřejmě podepsala také na provedení interiéru. Podle očekávání tady najdete sportovní sedačky s dost výrazným bočním vedením. Samozřejmostí je i sportovní volant částečně potažený Alcantarou, která se mimochodem nastěhovala i na samotná sedadla. Součástí výbavy pak je ještě černý strop a opět detaily v podobě červeného startovacího tlačítka nebo loga Nismo, které najdete na sedačkách nebo před voličem automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Sportovní sedačky mají výrazné boční vedení. Alcantaru najdete i na volantu, který dobře padne do ruky.

Do sedaček doslova zapadnete, výborně vás obepnou a rázem si člověk připadá, jako kdyby byl součástí tohoto bláznivého auta. Volant má povedený tvar a volič automatické převodovky je dost vysoko, takže se vám začnou vybavovat vzpomínky na televizní záběry z kokpitů speciálů WRC. Páčky pod volantem chybí, ale manuální řazení tímto „rallye-voličem“ vypadá dost slibně.

SUV | Video | Sportovní auta | Nissan

Nissan Juke-R versus Nissan GT-R: kdo je na okruhu rychlejší?

Popisovat další části interiéru už je myslím zbytečné. Juke obecně není zrovna dvakrát velké auto, což poznají cestující ve druhé řadě sedadel a logicky se to podepíše i v zavazadelníku. Musím ale podotknout, že třeba takový nedávno testovaný Countryman JCW je podstatně prostornější. Na první pohled byste možná největšího z rodiny Mini zařadili někam o kategorii výše, ale faktem je, že jsou na tom oba tito soupeři v podstatě stejně. Juke nabídne rozměry 4165 x 1770 x 1565 mm, Countryman 4133 x 1709 x 1549 mm. A zásadní rozdíly nečekejte ani v případě rozvoru náprav. Ten dosahuje u Nissanu na 2530 mm, v případě Mini to je 2596 mm. Ale to jen tak na okraj. Co nás zajímá u aut typu Juke Nismo nejvíce, to je jízda, takže jdeme na to. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Co znamená Nismo?, Nismo také uvnitř
  2. Až příliš civilní?, Okresky zemí zaslíbenou
  3. Černá kaňka na skvělém autě, Kdyby, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Nissan Qashqai 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 113 520 km
Cena: 230 000 Kč
Nissan Qashqai 1.461
Rok výroby: 2009
Stav: 138 062 km
Cena: 145 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 137 841 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků