Test Nissan Juke 1.6 DIG-T – Žába na divoko

Juke je jedním z automobilů, které v provozu jenom tak nepřehlédnete. S vrcholným motorem 1.6 DIG-T navíc umí ukázat záda i leckterému sportovnímu hatchbacku.
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, interiér
  2. Je to RS, není to RS?
  3. Kolik za něj?, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie

Nissan Juke patří k zakladatelům v současnosti velmi oblíbeného segmentu kompaktních městských crossoverů. Představil se už v roce 2010 na ženevském autosalonu, šokoval netradičním designem připomínajícím žábu, a právě kvůli tomu stále působí v očich veřejnosti trochu rozporuplně. Je zkrátka moc okázalý, něco jako britský punker na sešlosti v Buquoyském paláci, originalitu mu ale rozhodně upřít nelze.

Testy | SUV | Sportovní auta | Nissan

Test Nissan Juke Nismo – jedno velké „kdyby“

Je potřeba si na něj zvyknout, dát mu čas, aby dokázal obhájit svou existenci, a také sáhnout po hravé barevné kombinaci, kterých má ale naštěstí v záloze více než dost. Ostatně podívejte se sami na přiložené snímky – stačil žlutý lak v kombinaci s černými doplňky a září vždy a všude, s trochou nadsázky by snad nepotřebovalo ani světla a pořád by jej nikdo nepřehlédnul. Z mého pohledu mu velmi pomohl předloňský facelift, zejména pak nové horní světlomety ve stylu Nissanu 370Z a jiná grafika zadních svítilen. Je to zkrátka originál každým coulem, který ale hned každý neocení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na design karoserie si musíte zvyknout, jakmile mu ale jednou podlehnete, nadáte na něj dopustit. Kombinace žluté a černé je povedená, 18palcová kola dostanete k výbavě Tekna zdarma v rámci exteriérového paketu .

Uvnitř se v rámci modernizace nezměnilo vůbec nic, což je asi největší škoda. Materiály totiž patří k těm lacinějším, volant si nastavíte pouze výškově, přední sedadla jsou plochá a zbytečně vysoko ukotvená, a dozadu se kvůli nízké linii střechy pohodlně vejdou snad jenom děti. Radost mi dělal perfektní volant s dostatečnou tloušťkou věnce a do dlaně perfektně padnoucí hlavice řadicí páky, jinak se ale v kokpitu cítíte trochu jako v papundeklu a kdovíjaký není ani výhled ven.

Ovšem nezoufejte – i Juke totiž může mít panoramatické systém se čtveřicí kamer, díky kterým vidíte auto z ptačí perspektivy. Obrazovka infotainmentu by sice mohla mít úhlopříčku větší než 5,8 palce, vždyť takhle velké displeje dnes mají i chytré telefony, účel ale nakonec neplní zase tak zle. Navíc v případě linie Tekna (vrcholná) se jedná o součást standardní výbavy.

SUV | Byznys | Premiéry | Nissan

Nissan Juke Nismo dorazí na evropský trh v lednu 2013

Juke má pár vlastností, které mu nemohu odpustit, při tom všem si ale stejně najde oblast, kterou vás v dobrém smyslu totálně odrovná. Na mysli mám třeba panel klimatizace, který plní hned dvě funkce najednou. Stisknutím tlačítka D-Mode přejdete do systému úpravy motorových map Dynamic Control a úplně se změní zobrazení i funkce okolních tlačítek. Je to trochu hračička, hlavně měřič podélného a příčného přetížení, který vám výsevná „géčka“ nakonec vlastně ani neprozradí, rozdíly mezi jednotlivými módy jsou však na odezvě motoru dokonale zřejmé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér na tom není designově úplně zle, materiály jsou však tvrdé jako kámen a místa není nazbyt. Řidičská pozice není ideální i kvůli pouze výškově nastavitelnému volantu.

Nezapomínejme také na to, že se jedná o crossover s možností volby pohonu všech kol, karoserie je obehnaná ochrannými plasty a má velmi slušnou světlou výšku 180 milimetrů. Zmíněné prvky ale stejně oceníte hlavně ve městě, díky měkčímu nastavení ovládacích sil se navíc nenadřete ani při proplétání úzkými uličkami. O horším výhledu z interiéru už řeč byla, ve stísněných prostorách ale vstupuje do hry také méně přehledná karoserie. I přes malé rozměry Juku zkrátka moc nevíte, jaká rezerva ještě od překážek zbývá. Pro tyto účely jsou prostě nejlepší hranaté „krabice“.

Radosti
Nepřehlédnutelný design
Nízká spotřeba
Živý a točivý motor
Sportovní jízdní vlastnosti
Starosti
Horší výhled ven
Pouze výškově nastavitelný volant
Málo místa vzadu
Laciné plasty v interiéru
7  /10
38 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie38 fotografií
niju00.jpg niju01.jpg niju02.jpg
Následující kapitola
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 110 000 Kč
Nissan Primera 1.87
Rok výroby: 2004
Stav: 176 198 km
Cena: 55 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků