Test navigace: aplikace Google pod drobnohledem

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o tom, že Google zprovoznil svou navigaci. Aplikace je ke stažení zdarma a funguje na systému Android verze 1.6 a vyšší. Protože vás (a nás také) tato novinka zaujala, vyzkoušeli jsme ji v testu a zde je jeho výsledek.

Na úvod musím vyslovit svou hlubokou omluvu. Při psaní článku představujícího navigaci Google jsem z tiskové zprávy špatně pochopil funkci StreeetView. Google chytře integroval do své navigace všechny „vychytávky“ známé z Google Maps, včetně zobrazování reálných snímků. V prvním článku jsem psal, že je tímto nahrazeno navádění do jízdních pruhů, ale není tomu tak. Problémem je fakt, že pro zobrazení fotografií je potřeba poměrně velké množství dat. Kvůli tomu by zřejmě celý systém nefungoval dostatečně rychle. Navíc pokrytí těmito snímky není zas až tak velké, ale v blízké budoucnosti se bude rozšiřovat.

Klepněte pro větší obrázek

Reálné snímky si v praxi můžete prohlédnout pouze předem, když si prohlížíte trasu, kudy pojedete. Druhým případem, kdy navigace Google fotky použije, je příjezd k cílovému místu. Tohle je docela šikovné, protože okamžitě vidíte, jak váš hledaný objekt v reálu vypadá. Během navádění si můžete vybírat mezi klasickým zobrazením mapy nebo si zvolit satelitní snímky. Ty vypadají nejen velmi působivě, ale také do určité míry usnadňuje orientaci.

Samotná navigace není ničím výjimečným, respektive se drží ve standardu. Kromě režimu pro jízdu autem lze přepnout na režim pro pěší chůzi, jenže aplikace vás stejně povede po silnicích. Vtipná je pak hláška, že jde o verzi beta a že máme být opatrní.

Absolutně největší výhodou testované navigace je vyhledávání cílů. Jednodušeji to snad už opravdu nejde. Google pracuje jakožto vyhledávač s obrovským množstvím dat a díky online připojení je máte k dispozici. V praxi tak zdaleka nemusíte znát adresu vašeho cíle. Stačí zadat například jméno firmy a za dvě kliknutí už víte, kudy vede cesta do jejího sídla. Navíc cíl nemusíte vypisovat, ale stačí jej vyslovit. V praxi to funguje rychle, chytře, jednoduše. Zkrátka absolutně dokonale.

Pro upřesnění ještě dodám, že je v současnosti mapově pokryto 21 evropských zemí, přičemž Česká republika je první zemí ze střední a východní Evropy. Nová navigace Google je určitě zajímavý pomocníkem. Hlavní výhodou je fakt, že je k dispozici zdarma a že dokáže během pár vteřin najít prakticky cokoliv. Pokud nemáte problém s mobilním připojením, určitě stojí za vyzkoušení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků