100
Fotogalerie

Test Morgan Plus 8: Ryze pekelné svezení

Kapitoly článku:


Zážitek roku? Tak určitě!

Morgan Plus 8 mi hodně pevně uvízl v paměti. Všechno je tak přirozené, tak mechanické, tak intenzivní. Letos jsem takové auto určitě neřídil a dost možná jsem něco podobného neřídil ještě nikdy. Jestli to není  můj všeobecně nejlepší motoristický zážitek, tak nejlepší zážitek letošního roku to je stoprocentně.

Odpoledne, které jsme měli vymezené od Morganu pro test Plus 8, uteklo jako Usain Bolt při rekordních sprintech na sto metrů. Když jsem odevzdal auto a bylo konstatováno, že se oficiálně nic nestalo, spadl mi kámen ze srdce a mohl jsem začít probírat své dojmy.

morgan_022.JPGmorgan_023.JPG
Už hodně dlouho se nestalo, aby mi nějaké auto dopřálo takový příděl všemožných dojmů. Ještě teď mám v živé paměti pohled přes tu dlouhatánskou kapotu na ubíhající silnici, bezprostřední řízení i pocit, když vás začne zadní náprava unášet stranou. Zážitek roku? Tak určitě!

Brzy jsem došel k závěru, že jsem ochutnal potenciál tohoto auta tak odhadem na čtyřicet procent. Tohle není Octavia RS ani moderní hot-hatch, kde můžete jak smyslů zbavení stát v zatáčce na plynu a rozčilovat se, že vám systémy nedovolí plný výkon motoru.

Dovedu si představit, že s větším množstvím času někde na uzavřené trati si vaše motoristické srdce užije za volantem Plus 8 takové svezení, jako v žádném jiném autě. Můžete si hrát s plynem, jezdit bokem, dokud vám nepolezou ze zadních pneumatik dráty, můžete využívat informací od řízení i přirozenou přilnavost, které má tento Morgan na rozdávání.

Až coby řidič dorostete do tohoto auta, uvidíte, co znamená pojem „řidičský ráj“. Ale dříve, než se tak stane, musíte přistupovat k Morganu Plus 8 v rukavičkách, protože ten ráj se může velmi rychle změnit v něco, co bolí vás, vaše řidičské ego a hlavně váš účet. Já osobně mám z naší jízdy pocit, jako kdybych ten ráj jen letmo zahlédl. Takové to drobné světélko na konci tunelu. I to málo ovšem představuje velký zážitek. Do háje, dal bych si další jízdu!

morgan_031.JPGmorgan_033.JPGmorgan_035.JPGmorgan_036.JPGmorgan_038.JPGmorgan_041.JPG

Technické údaje: Morgan Plus 8

Rok
2014
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
8/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 4 799 cm3
Vrtání • zdvih
93,0 mm • 88,3 mm
Nejvyšší výkon
270 kW (367 koní)
Nejvyšší krouticí moment
490 Nm ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,5 s
Nejvyšší rychlost
249 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Objem palivové nádrže
55 l
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
16,4 • 7,9 • 11,0 l/100 km
Rozměr pneumatik
225/40 R18 vpředu, 245/40 R18 vzadu
Rozměry: délka × šířka × výška
4 010 × 1 751 × 1 220 mm

Morgan

Morgan Motor Company je britská rodinná automobilka. V jejím vedení je nyní vnuk zakladatele H. F. S. Morgana.

Morgan je typický ruční výrobou, poměrně dlouhými čekacími lhůtami a také tradičním retro-vzhledem svých vozů.

Morgan 3 Wheeler • Morgan Plus 4 • Morgan Plus 6 • Morgan Plus 8

Doporučujeme

Články odjinud