Kapitoly článku:
Už pro ten motor...
Za normálních okolností by se dalo klišovitě říci, že Mitsubishi ASX je jedním z dalších malých „esúvéček“ snažící se podmanit si nejednu mladou rodinu a zařadit se tak poslušně do jedné řady s již zmíněnými modely jako jsou Qashqai, ix35, Yeti nebo třeba Koleos. Kromě fešné přední masky zvenku ničím zvláštním nevyniká, vnitřek je sice úhledný ale nenabízí místa nazbyt. Také jízdní vlastnosti by mohly být vyváženější nehledě na horší odhlučnění kabiny. Potud tedy vše v „normě“.
Jenže kromě onoho ubíjejícího průměru tasí Mitsubishi z rukávu jeden hodně silný trumf. Když by se před 15 lety řeklo čtyřventil s proměnným časováním, jen málokdo by si představil něco jiného než benzínový VTEC od Hondy. Díky překotnému vývoji techniky však takhle dnes můžeme definovat i malý černý poklad jménem 1,8 DI-D. Vznětová osmnáctistovka překypuje chutí do života a touhou po otáčkách si skutečně nezadá s lecjakým benzínovým čtyřventilem. Pro našince bude ale ještě víc určující také výtečná hospodárnost. Tak povedený nafťák tady zkrátka už dlouho nebyl.
Cenovky ASX zaznamenávají docela velký rozptyl, takže kdo se nespokojí se základní benzínovou dvoukolkou za 429 900,- Kč musí notně přitlačit. První čtyřkolka se slabším dieselem začíná na šesti stech a námi testované provedení stojí aktuálně 659 900,- Kč. Není to úplně málo, leč za svoje peníze dostanete prvotřídně vybavené auto, které nevyžaduje dalších příplatků (stejně se jich moc nenabízí) a hlavně přátelé, ten motor...
Cena v základním provedení (ASX 1,6i MIVEC 2WD Inform): 429 900 Kč
Cena v základním testovaném provedení (ASX 1,8 DI-D 4WD Invite): 599 900 Kč
Cena v testovaném provedení (ASX 1,8 DI-D 4WD Intense): 659 900 Kč
Technické parametry
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
- Řadový, kapalinou chlazený vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč před přední nápravou
- Objem: 1 798 ccm
- Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min
- Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 - 3 000 ot./min
- Palivo: Nafta
Přenos výkonu
- Šestistupňová manuální převodovka
- Pohon všech kol
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 198 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
- Spotřeba paliva (l/100 km):
- Město: 6,9
- Mimo město: 5,0
- Kombinovaná: 5,7
- Objem palivové nádrže: 60 l
Podvozek
- Zavěšení předních kol: zavěšení typu McPherson
- Zavěšení zadních kol: víceprvkové zavěšení
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1 600 kg
- Užitečná hmotnost: 460 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4 295 mm
- Šířka: 1 770 mm
- Výška: 1 615 mm
- Rozvor náprav: 2 670 mm
- Rozchod předních kol: 1525 mm
- Rozchod zadních kol: 1525 mm
-
- Přední převis: - mm
- Zadní převis: - mm
- Světlá výška: 170 mm
- Brodivost: 400 mm
- Nájezdový úhel: 19,2 °
- Přejezdový úhel: 18 °
- Sjezdový úhel: 30,1 °
- Boční náklon: 49,0 °
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 419-488 l (se sadou pro zvětšení objemu)
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1 219 l