Test: Mitsubishi ASX 1,6i - jde to i úsporně

K testům jsou většinou určeny nejlépe vybavené verze. Toto Mitsubishi však dokazuje, že i v základní verzi nabízí řada ASX hodně.
Test: Mitsubishi ASX 1,6i - jde to i úsporně
Seznam kapitol
  1. Pozdě, ale přece, Zdařilý koktejl, Nabídka verzí
  2. Čtyřkolka pouze pro diesel, Svérázný dojem, Praktický design
  3. Interiér nezklame, Sedadla spíše pohodlná, Zavazadelník: malý, ale šikovný
  4. Za volantem, Přehlednost na prvním místě, Na silnici
  5. Stabilita a důvěra, A to je konec přátelé,
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Pozdě, ale přece

Automobilka Mitsubishi nepatří k těm značkám, jež oplývají extrémně širokou modelovou nabídkou, navíc při představování novinek si vždy dává načas. Teprve loni na podzim na exportních trzích uvedla novou řadu ASX, jež vychází ze studie Mitsubishi Concept-cX představené na autosalonech v Tokiu a Frankfurtu již v roce 2007 (!).

P1070334.JPGP1070337.JPGP1070353.JPG
Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2WD Invite

Model ASX (v Japonsku RVR) přitom míří do vysoce exponovaného tržního segmentu lehkých SUV či crossoverů, chcete-li (zkratka ASX má značit Active Sports Crossover). K dispozici je pouze dvojice motorů s proměnným časováním ventilů MIVEC, zážehová „šestnáctistovka“ s výkonem 117 koní (86 kW) a turbodiesel 1,8 Di D (110 kW), v Rusku mají ještě zážehový dvoulitr z Lanceru.

Testy | Mitsubishi

Test Mitsubishi ASX 1,8 DI-D: motor nade vše

Druhý ze zmíněných má být dokonce vůbec prvním vznětovým motorem s proměnným časováním, jaký byl kdy usazen do osobního automobilu. Právě jednotku 1,8 Di D MIVEC jsme ve voze Mitsubishi ASX s nejvyšší výbavou Intense již zkoušeli, v následujících řádcích se proto zaměříme na nově testované ASX se zážehovým motorem a (takřka) základní výbavou.

Zdařilý koktejl

Lehké SUV Mitsubishi ASX segmentu C přišlo jako další z interpretů nového stylistického jazyka, s nímž se před čtyřmi lety představil Mitsubishi Lancer. Jde především o příď se sdruženými svítilnami výrazně se zužujícími směrem k podélné ose vozu a lichoběžníkovou masku chladiče.

P1070338.JPGP1070352.JPGP1070356.JPG

Ačkoli byste to při pohledu na tohoto kompaktního „myšáka“ nečekali, po technické stránce vychází z „dospělého SUV“ Mitsubishi Outlander, s nímž sdílí také bezmála tři čtvrtiny dílů mechanických skupin. Ba co víc, oba modely se navíc vyznačují stejným rozvorem náprav (2670 mm). Při vývoji modelu ASX se významným způsobem angažovala také německá konstrukční kancelář se sídlem v Treburu.

Nabídka verzí

Jak jsem již naznačil výše, evropský zákazník má k dispozici pouze zážehovou jednotku 1,6 MIVEC/86 kW a vznětový čtyřválec 1,8 DI D MIVEC/110 kW, který mimochodem v modelu RVR/ASX slavil svoji premiéru. Vybírat lze ze čtyř výbavových stupňů Inform, Invite, Intense a Instyle +. Pravdou je, že jejich cenové rozpětí je nezvykle široké, za cenu nejdražší verze ASX 1,8 Di D/Instyle + pořídíte bezmála dva vozy 1,6i/Inform.

Ten základní startuje v rámci (nekonečné) akční ceny na částce 429 900 Kč a zahrnuje kromě jiného sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), kompletní elektronické řízení podvozku včetně brzdového asistenta či asistenta pro rozjezd do kopce, klimatizaci, palubní počítač s monochromatickým displejem, centrální zamykání na dálku, elektrické ovládání všech dveřních oken a zrcátek, rádio na CD/MP3 se vstupem AUX nebo ochranné kryty spodní části předního a zadního nárazníku.

Z hlediska poměru ceny a nabízené hodnoty se nám v případě Mitsubishi ASX jako ideální jeví velmi slušně vybavený stupeň Invite. Ten za příplatek 55 000 Kč přidává soustavu start/stop (pro oba motory), dešťový senzor, denní svícení zvláštními žárovkami v předních mlhovkách, tempomat, kožené čalounění volantu a madla řadicí páky, šestnáctipalcová litá kola či chromované lišty okolo masky chladiče a dveřních oken.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Mitsubishi Pajero Sport 2.5
Rok výroby: 2002
Stav: 161 881 km
Cena: 75 000 Kč
Mitsubishi L200 2.5
Rok výroby: 2007
Stav: 108 945 km
Cena: 280 000 Kč
Mitsubishi Pajero Sport 2.972
Rok výroby: 2001
Stav: 197 000 km
Cena: 75 000 Kč
Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné

Hyundai ix20 1.6i 6AT

Malé nošovické MPV je na trhu už pěkně dlouho, takže ho zajisté všichni dobře znají. Jak mu sedí kombinace benzinové šestnáctistovky a nového šestistupňového automatu?

včera | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků
Připravujeme: Peugeot 308 GTi vs. Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Peugeot 308 GTi vs. Leon Cupra vs. Civic Type R

Mají výkon kolem tří stovek koní, samosvorný diferenciál, pohon předních kol a ambice stát se tím nejlepší v kategorii „horkých hatchbacků“. No tak se podívejme na to, který z nich je nejlepší.

28.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 32 příspěvků
Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ

Kdyby nám nedošel benzin, jezdíme v Krušných horách ještě teď. Kromě toho, že nás to ohromě baví, se pořád nemůžeme rozhodnout, kdo je z těchto dvou lepší.

26.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 25 příspěvků