Test Mini Paceman Cooper S – ukaž, že na to máš

Dnešní doba je plná pojmů jako je SUV, crossover, SUC a tak podobně. Kam až snaha najít sebemenší mezeru na trhu může zajít, to ukazuje Mini Paceman.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Styl, styl a ještě jednou styl
  2. Prostor pro čtyři, Motokára s karoserií kupé
  3. Bez automatu nebo s pohonem všech kol, Pro koho?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

BMW je automobilka známá odvahou udělat de facto cokoliv, jenom aby si našla nové zákazníky. Z výčtu takových počinů můžeme jmenovat třeba řadu 5 GT, samozřejmě také BMW X6 kombinující karoserii SUV a kupé nebo zařazení naftového motoru do slavné rodiny M. Značka Mini spadá pod BMW, takže vás jistě nepřekvapí, že také tady najdeme podobné tendence.

Testy | SUV | BMW

Test: BMW X6 M50d – špatný výborný

Mini dlouhou dobu dělalo pouze různé variace na svůj základní hatchback, jenže potom se objevil Countryman, což byla věc naprosto nevídaná. Automobilka Mini vyrábí SUV, respektive crossover. Po Countrymanu přišel Paceman, kterého jsem si jen tak pro sebe označil jako Countryman Coupé. V podstatě to je něco jako zmenšená X6. Také chce trochu hrát na notu automobilů kategorie SUV, ale zároveň dostal karoserii kupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zkosená střecha a stoupající linie oken. Model Paceman vypadá velmi dynamicky. V provozu je téměř nepřehlédnutelný.

Přemýšlet nad smyslem takového auta nemá příliš velký význam. Technicky vůz vychází z Countrymanu, který sám o sobě má z většího terénu husí kůži (když nepočítáme dakarský speciál, což je vlastně původně BMW X3), ale na rozdíl od něj přidává kromě třídveřové karoserie ještě o deset milimetrů nižší podvozek. Nicméně je zbytečné si celou věc komplikovat. Každý asi tak nějak tuší, že tady jde jenom a pouze o styl. Hledat praktické důvody pro koupi drahého, třídveřového rádoby SUV, které ale ani na rozbitou polní cestu s klidným svědomím vjet nemůže, by bylo marné. O koupi tohoto auta může rozhodnout jediné – prostě se vám bude líbit. Je pravdou, že něco podobného na trhu není, takže BMW prostřednictvím Mini zřejmě ucpalo jednu díru na trhu. Jen se trochu obávám, že tahle díra je asi tak stejně velká jako název automobilky samotné.

První svezení | Mini

Mini Cooper S Paceman: na velikosti záleží!

Dovolím si odbočit a trochu zapolemizovat. Jsem velice zvědavý, kam aktuální trend jednou dojde. Kdysi jsme začínali u velkých SUV, pak přišel boom středních SUV, kdy se mohli všichni utlouci po autech typu Toyoty RAV4, aktuálně na trh přišlo hned několik malých SUV postavených na základě kompaktních hatchbacků. Už se těším, až dorazí třeba SUV varianta Volkswagenu up!. Nejlepší na tom všem je, že tato auta už dávno nemohou plnit svůj původní záměr, být sportovně-užitková. Paceman do této crossoverové omáčky přihodil ještě špetku ze segmentu kupé. Ale jak už jsem napsal, nebudeme to komplikovat. Paceman je třídveřový Countryman a v podstatě to není nic jiného než obyčejný třídveřový hatchback ve větší míře sázející na styl.

Styl, styl a ještě jednou styl

Jakkoliv obvykle raději přeskakuji kapitolu týkající se designu, tady to je věc absolutně nevyhnutelná, protože to je v podstatě ten hlavní důvod, proč byste si měli Pacemana pořídit. Jak už bylo řečeno, vůz vychází z Countrymanu, což poznáte při pohledu zepředu. Na místo praktické karoserie ale designéři nasadili skosenou střechu, jeden pár velkých dveří, stoupající linku oken. Výsledek působí dynamicky a během testu se našla řada lidí, kteří si auto chtěli prohlédnout. Jen musím upřímně říci, že jediné, co bych Pacemanu od pohledu fakt netipoval, je příbuznost s kategorií SUV. K té ho řadí snad jen plastové lemy kolem blatníků.

SUV | Technika | Sportovní auta | Mini

Na brzdě - Mini John Cooper Works Countryman

Ale dost subjektivního povídání, Paceman je v běžném provozu auto, které jen tak někdo nepřehlédne a o to tady jde v první řadě. Vypadá jednoduše dobře. Jen mě trochu mrzí, že se u Mini malinko více neodvázali a nedopřáli zákazníkům takovou libůstku, jakou jsou bezrámové dveře. Pacemanovi by tato drobnost velice slušela.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Styl, styl a ještě jednou styl
  2. Prostor pro čtyři, Motokára s karoserií kupé
  3. Bez automatu nebo s pohonem všech kol, Pro koho?, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků