Test: Mini Cooper S Rauno Aaltonen - Eldorádo na dosah

Chtěli jste jej? Máte ho mít! Otestovali jsme pro vás Mini Cooper S, a to ještě ve speciální sérii Rauno Aaltonen.
Seznam kapitol
  1. Živoucí legenda, Pocta panu profesorovi
  2. Impozantní vzhled, Nastupujeme, Zavazadlový prostor pouze symbolický
  3. Pracoviště řidiče, Otravné namačkávání páček,
  4. A konečně startujeme, Neskutečná „palba“, Auto pro řidiče
  5. A (neradi) vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Živoucí legenda

V diskusi pod nedávno publikovaným testem vozu Volkswagen Beetle 2,0 TFSI Sport se několikrát objevilo jméno Mini Cooper. A tak jsme jej vzali a nyní máte před sebou jeho test. Ne že by šlo vyloženě o přímého konkurenta „brouku“, ale třeba cena obou vozů je přibližně srovnatelná.

Premiéry | Design | Mini

Mini Cooper Rauno Aaltonen: pocta panu profesorovi

Navíc pokud budete mít odloženo tři čtvrtě milionu korun na dvoudveřový vůz pro radost ze svezení i pohledu, zřejmě se obě z těchto aut alespoň na chvíli ve vašem hledáčku objeví. Přesto má aktuální Mini mezi současnými „stylovkami“ jaksi specifické postavení díky prakticky nepřerušené tradici evropské výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Cooper S v omezené edici Rauno Aaltonen

Zatímco VW Beetle (resp. New Beetle) přišel v roce 1997, Fiat 500 až o dalších deset let později. Každý z těchto vozů je (nebo teprve bude) k mání s uzavřenou i otevřenou karoserií kupé a sága novodobých Mini se během posledních let rozrostla do enormní šíře, která z nich nedělá pouhý model BMW Group, ale skutečnou automobilkou s plejádou produktů.

Ceny | Premiéry | Byznys | Mini

Přijíždí designová lahůdka za 517 500 Kč

Horkou novinkou ve výrobním programu je sice Mini Coupé, ale prapůvodní typ Mini má stále co nabídnout, přičemž v současnosti se Mini prodává ve verzi představené v roce 2010 coby facelift celé tehdejší rodiny.

Pocta panu profesorovi

Když jsme vám v březnu představovali speciální sérii Rauno Aaltonen, jež je k dispozici pro Mini Cooper a Cooper S, ani jsme nevěřili, že se nám tento speciál podaří během několika týdnů získat k redakčnímu testu. Ale povedlo se a v následujících kapitolách se vás pokusíme seznámit s tímto modelem, který jsme zkoušeli ve výkonnějším provedení Cooper S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada detailů se pokouší odkazovat na vzhled původních sportovních a závodních verzí Mini Cooperů

A čím se edice Rauno Aaltonen od standardních Mini Cooper/Cooper S liší? Jde prakticky pouze o design a rozšířenou výbavu, na mechanických skupinách se nic nezměnilo. Zvenčí si všimneme především lakování Chili, pomocných dálkových svítilen v chromovaných rámech, bílých sedmnáctipalcových litých ráfků Infiniti Stream Spoke, střechy a zrcátek nebo „rychlých pruhů“ na obou kapotách a ve spodní části boků karoserie.

Uvnitř zaznamenáme černé čalounění v kombinaci látky a kůže, lepší rádio Mini Visual Boost, speciální sportovní volant s dvoubarevným koženým čalouněním, lesklé černé obklady, ale především upravený tachometr uprostřed palubní desky s červeným rámečkem a leštěnou plaketou s podpisem Rauno Aaltonena ve spodní části stupnice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že jde o poctu jménu Rauno Aaltonena, tedy o závodníka, který přesně před 45 lety dovezl svoje závodní Mini do cíle Rallye Monte Carlo na prvním místě. Suma sumárum, účet zní na 765 250 Kč, což je o 177 750 Kč nad úrovní standardního Mini Cooperu S.

Mini Cooper S Rauno Aaltonen
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)765 250 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)397 500 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, el.
Airbagy4x
El. řízení podvozkuABS, DSC
Centrální zamykáníAno, na DO, tlačítkové startování
El. ovládání okenAno, 2x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, včetně vyhřívání
Čalouněnílátka + kůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut.
AutorádioAno, s CD, MP3 a USB
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Živoucí legenda, Pocta panu profesorovi
  2. Impozantní vzhled, Nastupujeme, Zavazadlový prostor pouze symbolický
  3. Pracoviště řidiče, Otravné namačkávání páček,
  4. A konečně startujeme, Neskutečná „palba“, Auto pro řidiče
  5. A (neradi) vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků