Test Mini Cooper (F56): Znovu o kousek méně „mini“

Mini nové generace je zase o kousek dále od svého dávného předchůdce. Je větší, jízdně dospělejší, řidičsky méně zábavnější. Možná to je škoda. A možná taky ne.
Seznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kostce
  2. Nové Mini je velké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (nebo alespoň chce být), Je tiché a úsporné
  4. Motokára ne tak úplně, Cooper je za půl milionu, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Mini nové generace je vlastně nad očekávání použitelné auto. Rozhodně neplatí, že byste se v interiéru tísnili, a to ani při jízdě ve čtyřech. Zároveň také ale neplatí, že jde o čistokrevnou motokáru. Tedy alespoň to nelze říci o testované prozatím prostřední verzi Cooper. Jestli jde o propadák, nebo ne, to velmi záleží na úhlu pohledu. Kdo hledá v Mini Cooper zábavný hatchback, ten by mohl být zklamán. Kdo potřebuje stylový vůz na denní jízdu s občasnou návštěvou okresky, ten by mohl být naopak spokojen.

Problémem tohoto auta je ale fakt, že coby prémiový hatchback svou cenou přesahuj půl milionu korun. Jak první, tak druhý „úhel pohledu“ může za stejné peníze pořídit neprémiovou a dost možná lepší alternativu. Přestože nové Mini své kvality má, nakonec stejně budou prodejci od zákazníků stejně nejčastěji na otázku „proč“ slýchat naprosto jednoduchou odpověď: „Protože se mi líbí“.

Radosti
Úsporný a tichý motor
Tříválec, u kterého nepoznáte, že to je tříválec
Tuhý, ale zároveň komfortní podvozek
Realitvně prostorný interiér
Možnosti individualizace
Starosti
Motor poněkud bez charakteru
Hravost tak trochu za každou cenu
Horší výhled přes úzká okna
Vyšší cena
Rychloměr částečně zakrytý volantem
7  /10
91 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie91 fotografií
_mini_58.jpg _mini_19.jpg _mini_16.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Test Mini Cooper (F56) v kostce
  2. Nové Mini je velké, Nové Mini je BMW
  3. Nové Mini je hravé (nebo alespoň chce být), Je tiché a úsporné
  4. Motokára ne tak úplně, Cooper je za půl milionu, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Škoda Octavia 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 180 135 km
Cena: 150 000 Kč
Škoda Octavia III 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 132 404 km
Cena: 279 000 Kč
Škoda Superb 3.597
Rok výroby: 2012
Stav: 110 235 km
Cena: 389 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků