Test: Mercedes-Benz Viano Fun 2.2 CDI – volání dálek

Zima je zdá se pryč. Pomalu přichází čas letních dovolených a všelijakých výletů. Kromě klasických hotelů, apartmánů nebo stanů se samozřejmě nabízí možnost spát přímo v autě, což má své nesporné výhody. Mercedes připravil model Viano Fun, který umí přeměnit sedačky na postel.
Seznam kapitol
  1. Úvod, 5x1,9x1,8 rovná se sedm
  2. Dobrou noc?, 2.2 CDI: ideál na dlouhé cesty
  3. Řidič, ten těžký chleba nemá, Chtějte testovanou verzi
  4. Fotogalerie

Mercedes-Benz Viano není na trhu žádným nováčkem a předpokládám, že tento vůz už každý dobře zná nebo o něm alespoň slyšel. Velkoprostorový automobil výrobce nabízí ve spoustě verzí od klasického MPV, přes provedení s pohonem všech čtyř kol až po ryze obytnou variantu s názvem Marco Polo. Kompromisem mezi klasikou a obytným Polem je provedení označené jako Fun a přesně to jsme vyzkoušeli během jednoho únorového týdne.

Pravdou je, že jde o tak trochu netradiční automobil a tím pádem tak trochu netradiční test. Nakonec vzhledem k tomu, o jaký model jde, je vlastně hlavním předmětem tohoto testu postel, ale jak se říká, vyzkoušet se musí všechno a  zkoušet postel vlastně může být i velmi zajímavé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Aktuální Viano si těžko s něčím spletete. Poslední verzi poznáte mimo jiné podle LED diod deního svícení v předních světlometech. 

5x1,9x1,8 rovná se sedm

Jak už jsem naznačil v úvodu, Viano si můžete pořídit ve třech provedeních, která se od sebe liší kromě jiného také délkou. Testovaná prostřední možnost je dlouhá přesně 5008 mm, na šířku měří 1901 mm a vysoká je 1875 mm. Pro úplnost ještě doplním, že rozvor náprav dosahuje na 3200 mm. Už tyto základní údaje jasně říkají, že prostoru v interiéru bude více než dost.

Viano Fun nabízí celkem místo pro sedm cestujících, přičemž sedadla jsou uspořádána ve stylu 2+2+3. V první řadě na místě řidiče a spolujezdce nenajdete prakticky nic zajímavého. Za zmínku stojí pouze fakt, že prostoru kolem je opravdu více než dost (bylo by velice smutné, kdyby tomu tak nebylo). Sedadla jsou příjemně tvarovaná a příjemně tuhá. Nejlepší na celé věci je ale to, že z pohledu řidiče jde prakticky o klasický osobní Mercedes. Viano rozhodně nevypadá jako dodávka dodatečně předělaná pro přepravu lidí. Jediné, co prozrazuje užitkový původ, je trochu kolmější posaz za volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Sedačky jsou velmi příjemné a pohodlné. Zpracováním drží Viano standardy automobilky Mercedes. 

Také ve druhé řadě najdeme dvojici sedadel, ta se navíc dají otočit proti směru jízdy a nechybí zde ani skládací stoleček. Sedadla můžete kromě otáčení také posouvat, stejně jako zmíněný stoleček, sklápět nebo úplně vyndat. Třetí řada je klasická trojmístná lavice, která taktéž nabízí všemožná kouzla včetně úplného vyjmutí. Asi nemusím zdůrazňovat, že na samostatné sedadlo bude stačit jeden člověk, když je potřeba „vyhodit“ zadní lavici, jsou potřeba lidé dva (tedy pokud zrovna nejste přeborníci v kulturistice).

Stručný úvod na téma interiéru nemůže skončit nikde jinde, než za zadní lavicí. Prostor pro zavazadla je rozdělen jakousi čalouněnou deskou. Ano, tušíte správně, jde o součást slibovaného lůžka a dělí zavazadelník na dvě poloviny. Ten v základním uspořádání pojme 730 litrů, maximálně pak dokáže Viano Fun nabídnout prostor o objemu 3310 l. 

Následující kapitola
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků