79
Fotogalerie

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Kapitoly článku:


V maximální tichosti

Mohl bych vám zde vyprávět o tom, jak moc na vás zejména v noci zapůsobí otevření bezrámových dveří a pohled do osvětleného interiéru, kde najdete sedadla, která regulérně svádí k tomu, abyste se do nich usadili, kde najdete dva obrovské displeje místo klasických přístrojových štítů, kde na vás čeká do detailu rozpracovaná ergonomie a ty nejlepší materiály.

Jestli se vám nezdá to, co mělo naše auto, pak věřte tomu, že Mercedes nabízí obrovskou škálu dalších různých variant. Vybere si každý, tedy pokud vám nebude radit žena, která bude řešit to, zda ta kůže je už moc béžová, nebo ještě pořád tak akorát krémová. Jenže já tyto „drobnosti“ přeskočím. Velmi dobře je demonstrují fotky a navíc základ interiéru už známe z testu třídy S. Především mám totiž na srdci něco jiného - komfort.

_DSC0620.jpg_DSC0621.jpg_DSC0623.jpg
Vzhledem k nabídce byl interiér testovaného S Coupé ještě celkem nenápadný. Přesto zaujmou především přední sedadla vybavená perfektním tvarem, všemožným nastavením a masáží kombinovanou s vyhříváním 

Takže vážení, komfort, jaký mi po necelých sedm dní servíroval Mercedes-Benz třídy S Coupé s osmiválcem pod kapotou, jsem myslím ještě nezažil. Co jsem nezažil na sto procent, to je takové odhlučnění interiéru. Mercedes se před dvěma roky chlubil v tiskové zprávě tvrzením, že S Coupé je nejtišší auto na trhu a já tomu bezmezně věřím. Údajně už v rané fázi navrhování automobilu se hledala řešení, která budou směřovat k omezení vnitřního hluku, speciálně se upravovaly dveře i těsnění kolem oken. Výsledek je o to působivější, že každé S Coupé má střešní okno a bezrámové dveře, které vždy znamenají trochu větší aerodynamický hluk. 

V praxi za sebou zabouchnete dveře a jste mimo realitu všedního světa. To ticho je ohromující. Už řadu let si do mobilu na závěr každého testu diktuji osobní postřehy a poznámky. Můj telefon je hodně citlivý na okolní ruch, takže při jízdě na dálnici i v relativně tichém autě je pořád slyšet trochu aerodynamika nebo bručení motoru. Když si pustím poznámky z testovaného S Coupé, vypadá to, že jsem je namluvil v pokoji.

_DSC0656.jpg_DSC0653.jpg
S Coupé je hlavně o nabízeném pohodlí a totálním odhlučnění. Při jízdě slyšíte v autě jen to, co Mercedes chtěl, abyste slyšeli - motor. Jiný hluk se do kabiny nedostane

Na záznamu absolutně vůbec není poznat, že jedu v autě. Do doby, než šlápnu na plyn. Asi nemusím připomínat, že díky této skutečnosti vypadá jízda po dálnici i kolem 150 km/h jako ta nejsamozřejmější věc na světě. Tím spíš, když máte k dispozici hromadu asistentů včetně systému minimalizujícímu vliv bočního větru. 

Pokud jedete trochu svižněji, nebo pokud občas zrychlíte, naruší to hromové ticho pouze velmi decentní brumlání od výfuku. Tohle podle mě udělal Mercedes schválně. To aby se vědělo, že pod kapotou není žádný našponovaný dvoulitr, ale pořádný motor. Když to lidově řečeno osolíte, ve výfuku se otevřou klapky a auto začne znít tak, jak byste od osmiválce očekávali, pokud to neuděláte, je vaším společníkem na cestách jen decentní zvuková připomínka potenciálu motoru. I to je velmi příjemné.

A jestli chcete absolutně dokonalou izolaci od okolí, pusťte si nějakou hudbu. Zvuk je průzračný, jako kdybyste se koukali někde v Thajsku na písečné pláži do moře. Čím hlasitěji si hudbu pustíte, tím lepší to je. Nestane se, že se zvuk slije do jedné obrovské koule, která vám ve finále pouze urve hlavu a probudí sousedy. Čím hlasitěji si systém z dílny Burmester pustíte, tím výrazněji slyšíte každý nástroj, každý činel, každý úder bubenické paličky. Pokud holdujete klasice nebo hudbě, kde hrají větší živé kapely s velkou dechovou sekcí, budete z výsledku unešeni. V tom autě je prostě slyšet naprosto všechno, co se během skladby děje. 

_DSC0613.jpg_DSC0627.jpg_DSC0643.jpg_DSC0632.jpg_DSC0615.jpg
Detailů, které si zaslouží vlastní popis, je v S Coupé velké množství. Za pozornost ale stojí především ozvučení Burmester, které nabízí perfektní zvuk. Kromě toho i jednotlivé reproduktory vypadají dost dobře

A praktická stránka věci?

Nepředpokládám, že by to někoho zajímalo, ale tak z povinnosti pár slov k praktické stránce věci... S Coupé má překvapivě dobře vymyšlený systém odkládacích přihrádek. Mimo jiné i díky absenci klasického voliče automatické převodovky. K dispozici máte malý šuplík, uzavíratelnou přihrádku se skrytými držáky nápojů nebo větší box pod loketními opěrkami.

S Coupé je také poměrně nízké, takže se trochu hůře vystupuje, ale to je jen malá daň, kterou budete platit velice rádi. Vzadu je celkem dost místa, ovšem pouze pokud se budeme bavit o příčné směru a o prostoru pro hlavu. Pro nohy to není žádná velká sláva. Přístup do druhé řady je ovšem v pořádku a je také velmi jednoduchý. Překlopíte přední opěradlo a sedadlo se už samo odsune.

Stejně to funguje i v opačném směru, ale nikoliv tak, že vzadu sedící osobě přední sedadlo rozmašíruje nohy. Dojede tam, kam to jde, následně se zastaví. Sedadla vzadu mají solidní tvar a jsou poměrně pohodlná. Poněkud špatně se ale vylézá ven a výhled ze symbolického okénka nepředstavuje ideál pro vyhlídkové okružní jízdy. Všichni ovšem tušíme, že v tomto autě budou vzadu spíše jezdit luxusní zavazadla.

_DSC0647.jpg_DSC0649.jpg_DSC0648.jpg_DSC0608.jpg_DSC0610.jpg_DSC0612.jpg
S Coupé je i praktické. Po ruce máte jednu vysouvací přihrádku, uzavíratelnou schránku a skryté držáky nápojů. Zavazadelník zvládne 400 litrů a můžete využít i průchod do interiéru

Přední sedadla lze všemožně nastavit, vybavena jsou také aktivním bočním vedením, v našem případě nechybělo ani vyhřívání (opět jde nastavit, kterou přesně část chcete vyhřívat) nebo šest programů různých masáží. A pokud chcete opravdu maximální péči, tak si aktivujte „pomoc při nastupování“. Poté se bude po vypnutí motoru volant zasouvat do palubní desky a sedadlo se odsune co nejvíce vzad.

Zavazadelník nabízí 400 litrů. Asi uznáte, že pro dva pasažéry to je více než dost. Kdo chce vyrazit na lyže, ten může využít také průchod do interiéru určený právě pro přepravou delších předmětů. Jen pozor, odkládat je budete na středovou konzolu zadních sedadel a ta by se mohla snadno poškrábat. To přeloženo znamená, že potřebujete vak na lyže za zhruba deset tisíc.

A jestli vás snad zajímají přesné rozměry interiéru, najdete je níže v tabulce. 

 
Mercedes-Benz S 500 Coupé 4Matic: Rozměry interiéru (cm)
První řada sedadel  
Šířka v úrovni loktů  145
Maximální prostor pro hlavu 85
Délka sedáku  44
Délka opěradla  60
Druhá řada sedadel   
Šířka v úrovni loktů  137
Prostor pro hlavu 86
Délka sedáku 47
Délka opěradla 64
Prostor pro nohy za řidičem 190 cm 8
Rozměry zavazadelníku  
Šířka mezi podběhy 91
Maximální šířka 136
Výška po plato 48
Délka ložné plochy 89
Šířka vstupního otvoru 46
Výška vstupního otvoru 103

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud