Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Celých sedm dní jsem za volantem Mercedesu-Benz S 500 4Matic Coupé řešil jeden problém. Dokážu vůbec za pomoci písmen a vět vyjádřit, jak moc je tohle auto pohodlné? Myslím, řešení tohoto problému jsem nenašel.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Dokonalost už na pohled?
  2. V maximální tichosti, A praktická stránka věci?
  3. Výkon 456 koní, ale zcela předpisová jízda, Umí za to vzít
  4. Asistenti na každém rohu, Verdikt: Dokonalost, nebýt dvou detailů, Technické údaje
  5. Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Fotogalerie

Obvykle se snažíme nabízet testy novinek. Chceme se k nim dostat co nejdříve a co nejdříve vám také předložit naše dojmy, fotky, závěry a názory. Ne vždy se to samozřejmě podaří, každá redakce chce mít všechno co nejdříve, nicméně rozhodně není obvyklé, abychom zveřejňovali test auta, které se představilo před dvěma lety a které od té doby neprodělalo žádný facelift. A to je přesně případ Mercedesu-Benz S Coupé.

Moc dobře si vzpomínám na ženevský autosalon v roce 2014, kde na stánku Mercedesu panoval solidní nával. Ano, jsou to téměř na den přesně dva roky od doby, kdy německá automobilka představila třídu S v provedení kupé. Obrovské, od pohledu luxusní, pro někoho možná hodně nabubřelé auto. A už tenkrát bylo jasné, že se po tomto krasavci zákazníci utlučou.

Video | Mercedes-Benz | Premiéry | Autosalony | Kupé | Ženeva 2014

Mercedes-Benz S Coupé: česká poptávka už teď přesahuje nabídku

Hned v březnu 2014 se objevila informace o tom, že těsně po premiéře počet českých zákazníků okamžitě překonal počet aut, která k nám měla namířeno. Pro české zastoupení to znamenalo jediné. Zabírat místo zákazníkovi kvůli novinářům je zbytečné, obzvlášť, když auto samotné evidentně nepotřebuje žádnou velkou publicitu k tomu, aby o něm zákazníci věděli. Takže jsme si museli na novinářský vůz počkat. Čekání trvalo dva roky až do letošního ledna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S Coupé je zásah do černého. Zájem byl takový, že se na novinářské auto dostalo až dva roky po světové premiéře

Na test jsem se upřímně těšil. Lhal bych, kdybych tvrdil, že všechny testy jsou pouze a jenom práce. Nejsou. Některé týdny představují sedmidenní zážitek okořeněný o nějaké to focení a další povinnosti a já jsem měl tušení, že právě S Coupé osazené dvakrát přeplňovaným osmiválcem bude přesně ten případ. Nemýlil jsem se.

Dokonalost už na pohled?

Osobně si myslím, že design S Coupé patří k tomu vůbec nejpovedenějšímu, co je aktuálně na trhu. Ať už ale patříte mezi příznivce současného stylu Mercedesu, nebo mu nemůžete přijít na chuť, jedno je každopádně jisté. Tohle auto na vás určitě zapůsobí. Když to nebudou oku lahodící křivky, tak to zaručeně budou rozměry.

Jen si to představte. Máte automobil, který je prezentován jako čtyřmístný, ale fakticky jde spíše o koncepci 2+2, protože zadní cestující strádají hlavně nabízeným místem pro kolena. Jenže ten automobil měří na délku 5027 mm a jeho rozvor bez pěti a půl centimetru dosahuje na rovné tři metry.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S Coupé je jedno z nejlépe vypadajících aut na trhu. Vzhledem ke své velikosti je velice elegantní

Abych to přeložil, S Coupé je gigantické kupé, s giganticky dlouho kapotou, parádní siluetou střechy a efektní zádí. Jestliže chcete znát důvody, proč zákazníci tohle auto vzali okamžitě útokem, pak se vsadím, že vzhled jako takový byl určitě jedním z těch hlavních.

Design | Video | Mercedes-Benz | Sportovní auta | Kupé | Ženeva 2014

Mercedes-Benz třídy S Coupé: 455 koní a křišťálová světla  

V našem případě na atraktivnosti přidaly ještě devatenáctipalcové disky vybavené dvaceti poměrně malými paprsky. Podobná kola jsou přesně můj šálek kávy, který si mohu dávat pětkrát denně. Mimochodem disky jsou obuty do pneumatik o rozměru 245/45 R19. Sportovní vizáž automobilu pak má na svědomí linie AMG za 173 435 Kč. Tu poznáte podle výraznější masky chladiče, agresivnějšího nárazníku nebo podle zadního difuzoru. Pokud mohu radit, tak se tento příplatek určitě vyplatí. Vzhledem k celkové ceně auta nakonec nejde o žádné hrozné peníze.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výrazná maska nebo zadní difuzor jsou podpisem AMG Line. Diodová světla jsou standardem, připlatit můžete za verzi s křišťálem od Swarovski 

Možná si vzpomenete, že na téma vnějšího designu je zde ještě jeden drobný detail, který vzbudil při představování auta velkou pozornost. Každé S Coupé má ve standardu diodová adaptivní světla, což obvykle bývá to nejlepší, co si k obyčejnějším automobilům můžete koupit. Mercedes ovšem nabízí něco navíc. Sáhnout můžete po verzi osazené krystaly Swarovski. Sedmnáct krystalů padne na denní svícení, dalších třicet je použito na blinkr. Příplatek? 89 104 Kč. Testovací exemplář toto neměl a já nemám pocit, že by mu to nějak zásadně chybělo. Ale když nevíte, co s penězi...

Mercedes-Benz S Coupé se designově hodně povedl, což poznáte i podle kolemjdoucích, kteří neváhají při průjezdu odhodit spodní čelist minimálně ke kolenům. Tohle auto je dokonalost už na pohled.

Radosti
Povedený design
Totální odhlučnění interiéru
Absolutní komfort na palubě
Výborný motor
Rozumná spotřeba
Jízdní vlastnosti
Starosti
Detaily ve zpracování interiéru
Převodovka, která pracuje výborně, nikoliv dokonale
Jsou situace, kdy přitahuje pozornost snad až příliš
9  /10
115 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie115 fotografií
_DSC0653.jpg _DSC0656.jpg _DSC0662.jpg
Následující kapitola
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků