Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Nová generace vlajkové lodi Mercedesu neohromí rychlostí, všestranností nebo přepravní kapacitou. Hlavní poslání automobilu – totiž komfortní, rychlou a bezpečnou přepravu z A do B – ale zvládá lépe než jakékoli jiné auto, na které si zrovna dokážeme vzpomenout.

Nejnovější velký sedan s trojcípou hvězdou na masce chladiče má před sebou nelehký úkol. Neočekává se od něj nic menšího, než že bude nejlepším automobilem na světě. Třída S vždy symbolizovala technický pokrok, vrcholný luxus a přinejmenším do začátku 90. let rovněž záměrně předimenzovanou konstrukci.

Náhrada za Maybach

Nový model svým způsobem navazuje na ikonického „mamuta“. Ne snad hmotností nebo okázalostí, ale ambicí stanout opět na samém vrcholu luxusních sedanů. Třída S s interním označením W222 má totiž ve svých vrcholných provedeních částečně nahradit Maybach – cynický a po zásluze neúspěchem potrestaný pokus Mercedesu prodávat nejzámožnějším zákazníkům zastaralou techniku za cenu Rolls-Royce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKonstrukce karoserie nové třídy S je z více než poloviny hliníková; prioritou vývojového týmu byla tentokrát delší varianta (V222), nikoliv testovaný kratší model (W222)

I proto Mercedes od začátku vyvíjel novou třídu S jako model s prodlouženým rozvorem náprav. Zkrácená verze je od ní odvozená, nikoliv naopak. Automobilka totiž očekává silný odbyt na nových trzích v Asii, kde je řízení auta považováno za práci pro personál.

My jsme testovali kratší model, dokonce v nejdostupnější z nabízených motorizací: S 350 BlueTec s pohonem zadních kol. Zkrátka specifikace pro chudé Evropany.

Design | Video | Mercedes-Benz | Premiéry

Nový Mercedes-Benz třídy S hodlá být nejlepším autem na světě

Vedle vznětového šestiválce, na jehož parametry se podíváme v jedné z následujících kapitol, je nová třída S k mání rovněž jako tradiční S 500 (V8, 455 koní), hybridní S 400 Hybrid (V6, 306+27 k) a sportovní S 63 AMG (V8, 585 k). Není bez zajímavosti, že všechny už splňují emisní normu Euro 6.

Ohlášené dvanáctiválce do českého ceníku značky Mercedes-Benz prozatím nedorazily. A chybí také čtyřválec, který se poprvé objevil v minulé generaci jako S 250 CDI.

Všechny motorizace lze objednat se základní i prodlouženou karoserií. Pohon všech kol s tradičním obchodním označením 4Matic ale dostanete jen k osmiválcům. V případě S 500 si můžete vybrat, S 63 AMG se vyrábí výhradně se zadním pohonem a S 63 AMG L naopak výhradně jako čtyřkolka.

Ani jedna žárovka

Od nových generací limuzín nejvyšší třídy se vždy očekává, že přijdou s nějakým „poprvé“. Mercedes-Benz S generace W222 je první sériově vyráběný automobil na světě, ve kterém nenajdete jedinou žárovku. Osvětlení zajišťuje celkem pět stovek LED, z čehož až tři sta připadá jen na interiér. Přední světlomety jsou tvořeny 56 diodami, zadní svítilny pětatřiceti.

Konstruktéři Mercedesu mysleli na všechno: Například při stání v koloně se sníží intenzita brzdových světel, aby zbytečně „nevypalovala“ oči řidičům stojícím za vámi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vnitřní i vnější osvětlení je kompetně tvořeno diodami; celkem byste jich v nové třídě S měli napočítat bezmála 500

Další světovou novinku představuje systém Magic Body Control. Pomocí dvojice kamer sleduje vozovku před autem a předává informace řídicí jednotce podvozku, která tak může na nerovnosti reagovat preventivně. Magic Body Control se ale dodává jen jako příplatková výbava k osmiválcům, v námi testované třídě S proto chyběl. Museli jsme si vystačit s pneumatickým pérováním Airmatic a adaptivním tlumením ADS Plus.

V další kapitole si nový Mercedes-Benz S 350 důkladně prohlédneme. Zvenku, ale zejména zevnitř:

Předchozí KAPITOLY Následující
Mercedes Sprinter 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 158 333 km
Cena: 239 000 Kč
Mercedes GLK 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 137 500 km
Cena: 435 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 183 700 km
Cena: 197 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků