Kapitoly článku:
Ale ten šestiválec by mu vážně slušel
Už vám asi je jasné, že to tady nebude o sportování nebo rychlé jízdě, přestože si prostřednictvím systému Dynamic Select můžete vybrat kromě režimů Eco a Comfort také Sport nebo Sport+. GLC je nejlepší na normální cestování, kdy naplno vynikne jeho hlavní přednost - komfort.
Tohle SUV skutečně je nejpohodlnější na trhu. Popravdě jsem se těšil na vzduchový podvozek, který ale testovaný exemplář nedostal, lehké zklamání ovšem rychle vzalo za své. I základní verze totiž umí být velice komfortní, přestože logicky nepochytá takové množství tak velkých nerovností jako Airmatic. Osmnáctipalcová kola pro něj ale nebyla vůbec žádným problémem.
Na výběr je několik jízdních režimů včetně možnosti nakonfigurovat si vlastní kombinaci. Na středovém displeji lze také sledovat základní údaje o aktuálních parametrech motoru
A tak si sedíte za volantem v těch příjemně tvarovaných a všemožně nastavitelných sedačkách, nesete se na komfortním podvozku a kolem vás se v interiéru rozvaluje ticho tak husté, že by ho Rákosníček rovnou nakrájel. Jediné, co tuhle pohodu „naruší“, je audio-systém, jenže i ten má hodně kvalitní zvuk. Takhle vypadá auto, se kterým bych chtěl jezdit každý den kamkoliv.
GLC jsme měli v týdnu, kdy v naší redakci bylo i Porsche 911 Carrera S a focení obou aut jsme si dali v jeden stejný den. To pro mne znamenalo skutečnost, že kolega Jirka to pálil po okreskách v Porsche a já za ním s tímto pohodlně naladěným Mercedesem. Světe, div se, ona to nebyla taková tragédie, jak by se mohlo zdát. GLC je pohodlné, ale ne přehnaně, takže je při rychlé jízdě také příjemně ovladatelné.
GLC postavené na standardním podvozku je dalším z automobilů, u kterých se podařilo najít vynikající kompromis mezi cestovním komfortem a stabilitou v zatáčkách. Rychlé jízdy se tak nezalekne, ale jinak nabízí prvotřídní pohodlí
Řízení, motor, převodovka, to všechno navzájem parádně ladí. Řadit můžete manuálně, kdy jsou vaše příkazy převáděny do praxe skoro okamžitě. Na druhou stranu i při ryze automatickém režimu funguje automat zcela bez výhrad. Řadí plynule, chytře a rychle. V zatáčkách se GLC lehce naklání, ale sympaticky dlouho vzdoruje nedotáčivosti a na táhlých podélných nerovnostech se tak trochu nadnáší.
Samozřejmě se komfortní podvozek hodí také pro jízdu mimo silnice, kde se testované GLC rovněž neztratí. Základní testované provedení má světlou výšku 181 mm. Není to hodnota zaručující bezstarostné brouzdání terénem, polní cesty ovšem nejsou problém a nic více zákazníci (nebo alespoň jejich drtivá většina) chtít ani nebudou. Ti, co by potřebovali více, mohou sáhnout po verzi Off-Road s vylepšenými nájezdovými úhly a vzduchovém podvozku, který se umí zvednout až na 227 mm.
Na nerovnostech se GLC lehce nadnáší no a když to s nájezdem přeženete, bezstarostně se odlepí od země, aby se vším komfortem zase přistál a pokračoval dále
Mercedes-Benz GLC má pro běžnou jízdu velmi příjemný nadhled nad situací. I na standardním podvozku se přes téměř každou nerovnost jen tak přenese, ostré tempo ho nerozhází a nad vaší bezpečností bdí armáda různých asistentů. Uvnitř je ticho a všeobecný komfort. Jak výstižně řekl kolega Jirka, je to jako kdybyste seděli ve vatě (a nemyslím té finanční, i když vzhledem k ceně byste s ní také problémy mít neměli). K dokonalosti ale něco chybí. Nějaký ten detail. Vy víte, co to je, že ano.
Schází tomu dva válce navíc. Ne že by byl základní diesel pomalý, tím spíše ten výkonnější, nicméně dieselový šestiválec by tomu všemu komfortnímu nadhledu nasadil korunu. Ten pocit, kdy potřebujete předjet, zašlápnete plyn, od motoru to zaduní a už vás to pořádně tlačí do sedačky. To se zde úplně neděje a je to velká škoda.