63
Fotogalerie

Test Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic: SUV, které bychom vážně chtěli

Kapitoly článku:


Prostorově ideál

Popravdě nevím, kde se bere všeobecné přesvědčení o tom, že čím větší je interiér, tím lepší vůz. Tahle snaha nabídnout pořád více a více nemůže pokračovat do nekonečna, jinak nám začnou vznikat absurdně veliké automobily. Současný Superb už k tomu má docela blízko. Čím dál více se mi líbí auta z kategorie tak akorát. Auta, která nejsou ani malá, ani přehnaně velká a která nabídnou uvnitř dost prostoru, ale není ho zbytečně moc. A právě takový je i Mercedes-Benz GLC.

Přesné hodnoty jednotlivých rozměrů interiéru a zavazadelníku najdete tak jako vždy v tabulce, kde je také pro zajímavost srovnání s Land Roverem Discovery Sport. Já připojím několik subjektivních dojmů. Zavazadelník má příkladně pravidelný tvar a velmi kvalitní čalounění. Něco špinavého sem budete dávat s těžkým srdcem. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 40/20/40, což je praktické, opěradla se sklápí ze zavazadelníku, nebo tlačítkem umístěným u zadních dveří.

Mercedes-Benz GLC vs. LR Discovery Sport: Prostor pro cestující (cm)
  Mercedes-Benz GLC Land Rover Discovery Sport
Šířka v úrovni loktů vpředu
151
152
Šířka v úrovni loktů vzadu
148
152
Prostor pro hlavu vpředu min.
96
95
Prostor pro hlavu vpředu max.
105
101
Prostor pro hlavu vzadu
98
96
Délka sedáku vpředu (od opěradla)
50-54
51
Délka opěradla vpředu
63
64
Min. šířka sedáku vpředu
31
30
Délka sedáku vzadu (od opěradla)
44
44
Délka opěradla vzadu
67
68
Šířka prostředního sedáku vzadu
26
31
Prostor pro nohy vzadu min.
14
-
Prostor pro nohy vzadu řidič 178 cm
27
-
Prostor pro nohy vzadu max.
38
-
Prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm
23
23

Pokud by v autě bylo vzduchové odpružení, můžeme si snížit nakládací hranu dalším tlačítkem v zavazadelníku a ještě jedno tlačítko umí vyklopit tažné zařízení bez toho, abyste museli s čímkoliv manipulovat. Nic z toho ale naše verze neměla. Prostoru pro cestující ve druhé řadě je dost, jen ten prostřední se musí smířit s výrazným tunelem na podlaze daným základním uspořádáním techniky GLC.

_DSC1029.jpg_DSC1030.jpg_DSC1032.jpg_DSC1033.jpg_DSC1034.jpg_DSC1031.jpg
V základním uspořádání disponuje GLC objemem zavazadelníku 550 litrů, po sklopení opěradel dostanete objem 1600 litrů. Sedadla lze sklopit tlačítkem ze zavazadelníku, nebo dalším tlačítkem umístěným u zadního sedáku, což je velmi praktické 
Mercedes-Benz GLC vs. Land Rover Discovery Sport: Prostor pro zavazadla (cm)
  Mercedes-Benz GLC Land Rover Discovery Sport
šířka mezi podběhy 110 111
šířka v nejširším místě 134 133
výška po plato 41 50
max. výška vstupního otvoru 92 80
max. šířka vstupního otvoru 123 110
výška otevření pátých dveří 199 186
min. délka ložné plochy 89 86
max. délka ložné plochy - 95
max. délka ložné plochy (sedadla vpředu) - 110
max. délka nákladu* 192 209
*max. délka nákladu je měřena od pátých dveří po sedadlo spolujezdce posunuté zcela vpřed a s maximálně kolmo nastaveným opěradlem  

U interiéru vás velmi brzy po odjezdu zaujme také odhlučnění, které je na vysoké úrovni. Naftový motor je slyšet jen decentně, hluk od pneumatik skoro vůbec, proudění vzduchu jen ve vysokých rychlostech. Mimochodem součinitel odporu vzduchu má u GLC hodnotu 0,31 (GLK mělo 0,34).

Stručně řečeno, uvnitř je Mercedes-Benz GLC tichý, dostatečně prostorný, kvalitně zpracovaný a praktický. 

_DSC1024.jpg_DSC1021.jpg_DSC1022.jpg
Pracoviště řidiče už známe z jiných Mercedesů. Na posádku čekají pohodlné a dobře tvarované sedačky. Interiér jako takový je prostorný

Čtyřválec stačí

Nic jiného než čtyřválec aktuálně k Mercedesu-Benz GLC nedostanete. Možná, že vrcholné AMG by šestiválec mít mohlo, ale předchozí věci typu GLK 350 CDI nebo GLK 350 jsou již minulostí. Zájemci mají zatím na výběr tři možnosti: Základní GLC 220 d, silnější diesel 250 d a benzinový dvoulitr ukrývající se pod označením GLC 250. Později dorazí i zmiňovaný hybrid. Ať si vyberete cokoliv, vždy bude v autě automatická převodovka a pohon všech kol. Ovšem nikoliv běžný s obyčejnou mezinápravovou spojkou, ale s klasickým mezinápravovým diferenciálem.

Do testu nám dorazil slabší diesel, tedy dvakrát přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 2143 cm3 a s výkonem 125 kW (170 k). Točivý moment nabídne maximálně 400 Nm dostupných od 1400 do 2800 ot./min. Jak asi tušíte, automatická převodovka je devítistupňová. Nejvyšší rychlost tohoto provedení je 210 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h by mělo být minulostí během 8,3 s.

_DSC1059.jpg_DSC1068.jpg
Nic jiného než čtyřválec už pod kapotou být nemůže. Ten testovaný nabídl 125 kW (170 k) a 400 Nm. K dispozici je ještě silnější diesel 250 d nebo benzinový dvoulitr, který zároveň představuje cenově nejdostupnější verzi

Subjektivně dynamika motoru neschází, pro běžný provoz určitě postačí a ještě vám zůstane jistá rezerva, nesmíte se ale vydat na letištní plochu nebo na nekončené dálnice. Přece jen přibližně od 160 km/h (nebo při plném zatížení) základnímu dieselu dech docházet začne. Projeví se to na spotřebě, dynamice i na převodovce.

Pokud nemá motor dost točivého momentu, devítistupňový automat i na dálnici velmi často řadí. Byl to například případ Range Roveru Evoque a hlavně Jeepu Cherokee, ale obecně jde o věc typickou pro spojení menšího čtyřválcového naftového motoru a devítistupňové převodovky. U GLC se taková věc ovšem neděje, tedy ne při rozumné jízdě a nízkém zatížení. Jakmile auto více naložíte, devítka už vás začne spíše otravovat.

Se spotřebou to podle tabulek vypadá hodně nadějně a oficiální informace naděje na velký dojezd ještě potvrzují. Kromě vylepšené aerodynamiky je GLC navzdory větším vnějším rozměrům o 80 kg lehčí než GLK. Mercedes ušetřil kilogramy na karoserii, na podvozku, ale šetřilo se třeba také známým fíglem s malou nádrží. Oficiálně je v tomto už docela velkém SUV padesátilitrová nádrž, za příplatek 0 Kč ale dostanete nádrž zvětšenou na 66 litrů.

V normovaném kombinovaném cyklu se v tom nejhorším případě dostaneme údajně na 5,5 l/100 km, což je číslo, které jsem na palubním počítači zahlédl při sjíždění táhlých klesání nebo při opravdu klidné okreskové jízdě. V praxi počítejte spíše s osmi až devíti litry. Pokud budete spěchat na dálnicích, dostanete se i výše. Není to po pravdě úplný spotřebový propadák, GLC je přece už poměrně velké SUV, ale i já osobně jsem čekal lepší hodnoty. 


Jak je poslední dobou v našich testech zvykem, i Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic prošel na letišti měřením reálného zrychlení a zpomalení. Bohužel technickým nedopatřením jsme o tento záznam přišli, takže vám výsledky nabídnou výjimečně nemůžeme. 

_DSC0994.jpg_DSC0995.jpg_DSC0997.jpg_DSC1001.jpg_DSC1002.jpg_DSC0995.jpg

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud